MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
14
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Η Lady Gaga, δεν είναι καθόλου… γκα-γκά…

Επ’ ευκαιρία της επίσκεψης και της αποψινής συναυλίας της Gaga έκρινα σκόπιμο να αναδημοσιεύσω ένα άρθρο που είχα γράψει γι αυτήν στο πρόσφατο παρελθόν. Πολλά μπορούν να διδαχθούν οι marketers, από τη διάσημη Αμερικανίδα τραγουδίστρια, Lady Gaga για το loyalty.Του Πάνου Τσαγκαράκη

Monopoli Team

Σε ηλικία 23 ετών, η Αμερικανίδα τραγουδίστρια εκτόξευσε στα ύψη τη δημοτικότητά της, σε λιγότερο από δύο χρόνια. Παίζοντας πιάνο από την ηλικία των τεσσάρων ετών, και στα 14 της στα clubs της Νέας Υόρκης, πρόσφατα έσπασε όλα τα ρεκόρ στα billboard’s, ως η πρώτη καλλιτέχνης, που είχε τα πρώτα της έξη singles, στην πρώτη θέση.

Έχει κερδίσει δυο Grammy’s, και έχει πουλήσει 6 εκατομμύρια albums και 15 εκατομμύρια singles παγκοσμίως. Αν και η σκηνική της παρουσία και το στυλ, με παράξενα ενδυματολογικά σύνολα προκαλεί, ωστόσο, αυτό που έχει δημιουργήσει τεράστιο θόρυβο γύρω από αυτήν, είναι το marketing loyalty σχέδιό της, το οποίο την έχει διατηρήσει σε αυτήν τη θέση μέχρι σήμερα.

Η GaGa, είναι πιστή στους οπαδούς (fans) της, και γνωρίζει πολύ καλά, ποια στοιχεία χρειάζονται, για να καλλιεργήσει κάποιος μια «κοινωνία» από πιστούς οπαδούς.

Τα στοιχεία αυτά, που έχτισαν το loyalty των οπαδών της στο πρόσωπο της, είναι τέσσερα:

1. Έδωσε ένα όνομα στους οπαδούς της
Στη Lady GaGa, δεν αρέσει η λέξη “οπαδός” (“fan”), έτσι, έχει αποφασίσει να τους αποκαλεί, με τον τίτλο που έδωσε στο δίσκο της «Μικρά Τέρατα» “Little Monsters”. Ακόμα και tattoo έχει κάνει με το όνομα αυτό στο μπράτσο της, το οποίο πέρασε στο tweeter της, αποδεικνύοντας έτσι πόσο τους αγαπάει. Με αποτέλεσμα, οι οπαδοί της να κάνουν το ίδιο tattoo στα μπράτσα τους. Με την κίνηση αυτή, έδωσε ένα επίσημο όνομα στο γκρουπ της και ταυτόχρονα έδωσε ένα τρόπο στους οπαδούς, για να αναφέρονται μεταξύ τους. Με τον τρόπο αυτό, οι οπαδοί της αισθάνονται ότι ανήκουν σ’ ένα αποκλειστικό club.

2. Τους έκανε να αισθάνονται μεγαλύτεροι από αυτήν
Κατά τη διάρκεια ενός concert tour, η GaGa, απήγγειλε το “Manifesto των Little Monsters”, το οποίο αν και ήταν αινιγματικό, οι περισσότεροι οπαδοί της (Little Monsters), το είδαν σαν αφιέρωση σ’ αυτούς, δημιουργώντας τους έτσι την εντύπωση, ότι ανά πάσα στιγμή έχουν τη δύναμη να την φτιάξουν ή να την χαλάσουν.

3. Δημιούργησε ένα σύμβολο αναγνώρισης μεταξύ τους
Ο επίσημος χαιρετισμός των Little Monsters, είναι το τεντωμένο “monster claw” χέρι. Όπως γνωρίζουν όλα τα Little Monsters, το «χέρι με τα νύχια» είναι μέρος του σκηνικού στο video με το τραγούδι “Bad Romance”, όπου η GaGa λέει την ιστορία ενός οπαδού στη Βοστόνη, ο οποίος χαιρετά ένα άλλο οπαδό, με το τεντωμένο χέρι με τα νύχια, και τότε αναγνωρίζει ότι αυτό είναι το σύμβολο των Little Monsters. Μέχρι και η Oprah γνωρίζει το χαιρετισμό, που συνδέει και κάνει τους οπαδούς της τραγουδίστριας να αναγνωρίζουν ο ένας τον άλλον.

4. Κάνει τον «πελάτη» της να αισθάνεται σαν star
Ένα βασικό στοιχείο από το “Monster Ball” tour, είναι να καλέσει στο τηλέφωνο έναν από τους οπαδούς. Τον καλεί από τη σκηνή, και ο οπαδός ουρλιάζει, βοηθώντας έτσι να βρεθεί και να προβληθεί στη μεγάλη οθόνη της σκηνής. Ενώ οι υπόλοιποι οπαδοί «τρελαίνονται» κυριολεκτικά, καλεί τον οπαδό να πιει ένα ποτό μαζί της μετά το τέλος του show!!!

Τώρα, αν αυτές είναι πρακτικές loyalty marketing, της ίδιας της καλλιτέχνιδας ή ενός ευρηματικού marketer, τον οποίο έχει προσλάβει, είναι κάτι που δεν γνωρίζω! Ανεξάρτητα όμως, από αυτό, δεδομένου του αποτελέσματος, τις θεωρώ εξαιρετικές!

Πηγή: www.reporter.gr

Περισσότερα από Editors