MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
14
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

To ροκ της μέσης ηλικίας…

Μετά από όλη τη φασαρία για το καινούριο άλμπουμ των U2, που μέχρι και ο Μπόνο βγήκε δημοσίως να ζητήσει συγγνώμη που μαζί με την Apple, το τοποθέτησαν στις λίστες 500.000.000 χρηστών του iTunes χωρίς να ρωτήσουν κανέναν, ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για το προκείμενο. Το ίδιο το άλμπουμ δηλαδή, το «Songs of Innocence» και αν προσφέρει κάτι στην δισκογραφία αυτού του μεγάλου συγκροτήματος ή απλά βγήκε γιατί… έπρεπε να βγει.Από τον Κώστα Ζαλίγκα

Monopoli Team

Όχι ότι θα έχει σημασία του χρόνου που οι U2 θα περιοδεύσουν σε όλο τον κόσμο γεμίζοντας ασφυκτικά κάθε χώρο που θα πατήσουν το πόδι τους. Όμως σε περιπτώσεις σαν αυτές των ιρλανδών, περιμένεις δύο-τρία καινούρια τραγούδια να έχουν τα φόντα να σταθούν επάξια πλάι στα «περασμένα μεγαλεία». Φυσικά και δεν γίνεται λόγος για ολόκληρο άλμπουμ τομή ή σταθμό στην καριέρα τους.

Κανείς (;) δεν έχει την απαίτηση από «πολυεθνικές» σαν τους U2 να οδηγούν τις εξελίξεις στις τάσεις της μουσικής ή να ξεπερνούν τους εαυτούς τους με κάθε νέα κυκλοφορία. Ας μην γελιόμαστε. Ο νέος δίσκος είναι αφορμή για να ξαναβγεί στο δρόμο η παρέα του Μπόνο καθώς εκεί πλέον παίζεται όλο το παιχνίδι στη μουσική βιομηχανία. Θεμιτό, αλλά αν έχεις και δυο-τρία καινούρια πράγματα να προτείνεις, ακόμη καλύτερα.

u2-songsOfInnocence

Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα τα καινούρια τραγούδια που σημειωτέον, μοιάζουν σαν να γράφτηκαν μόνο και μόνο για να ακούσουμε τι έχει να πει ο Μπόνο εν έτει 2014. Και με αυτό εννοούμε ότι η παραγωγή του δίσκου ευνόησε καταφανέστατα τη φωνή του μετατρέποντας τους ρυθμούς και τις μελωδίες σε ένα ομοιογενές background που ποτέ δεν ξεπερνά τα όρια. Που ποτέ δεν διανοείται να κλέψει την παράσταση από όσα αφηγείται ο κύριος Πολ Χιούζον. Έλλειψη ιδεών; Κόπωση και «writer’s block» από την πλευρά του The Edge; Ή απλά άποψη του παραγωγού που όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμερίστηκαν;

Πάντως ο άνθρωπος που χειρίστηκε κατά κύριο λόγο την κονσόλα, ο Danger Mouse, δεν μας έχει συνηθίσει να θάβει τους μουσικούς για να αναδείξει τους τραγουδιστές.

The Miracle (Of Joey Ramone)
Τραγούδι για τους Ramones, που τους άνοιξαν τα μάτια στα εφηβικά τους χρόνια, που δεν θυμίζει σε τίποτα Ramones.

Every Breaking Wave
Αδιάφορο mid tempo κομμάτι με λάθος πλήκτρα στο ρεφρέν. Το ‘χουν κάνει καλύτερα στο παρελθόν. Εννοείται.

California (There Is No End To Love)
Καλό για πρώτο κομμάτι στα encore στις συναυλίες τους. Έτσι, για να ξαναμπαίνουν στη σκηνή διατηρώντας την έξαψη από το κυρίως μέρος. Σίγουρα όχι χάιλαϊτ της βραδιάς.

Song For Someone
Τυπική U2 μπαλάντα που έχουμε μάθει να την περιμένουμε σε κάθε κυκλοφορία τους. Καμία έκπληξη.

Iris (Hold Me Close)
Ο Μπόνο τραγουδάει για τη μητέρα του που έχασε νωρίς. Ο Ανταμ Κλέιτον στο μπάσο και ο The Edge στην κιθάρα συνομιλούν με κλειστά μάτια, αλίμονο. Όμως όταν κοντά στα 3,5 λεπτά το κομμάτι πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση για να συνεχίσει να ακούγεται ενδιαφέρoν, η αμηχανία σκεπάζει τα πάντα.

Volcano
Ο Ανταμ Κλέιτον παίρνει αρχικά την κατάσταση στα χέρια του σε ένα κομμάτι που έχει ρυθμό και δείχνει ότι οι U2 έχουν ακόμη λίγο νεύρο στις ιδέες τους.

Raised By Wolves
Πολιτικό θέμα, δυνατό ρεφρέν, ένταση στα φωνητικά, πιάνο που κλείνει κάπως πένθιμα το τραγούδι. Και ο Μπόνο να διακηρύττει ότι δεν πιστεύει κανέναν και τίποτα.

Cedarwood Road
Ο The Edge μπαίνει με φόρα και παραμόρφωση αλλά κάθε φορά που ο Μπόνο πιάνει το μικρόφωνο, του «κόβει τα φτερά». «Η καρδιά που έσπασε είναι μια ανοικτή καρδιά», καταλήγει ο δεύτερος σε έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς στίχους του δίσκου.

Sleep Like A Baby Tonight
Αργόσυρτο κομμάτι, με πλήκτρα και αλλοιωμένες κιθάρες, που κάνει μια απόπειρα να μην ακουστεί σαν U2. Δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, ούτε πρόκειται να μείνει για καιρό στη μνήμη των θαυμαστών.

This Is Where You Can Reach Me Now
Η εισαγωγή προδιαθέτει για κάτι συναρπαστικό αλλά σύντομα το εγχείρημα βρίσκει τοίχο και περιορίζεται σε μια τυπική ποπ άσκηση με τον The Edge να επιλέγει το μη αναμενόμενο. Πάντα για τα δικά του δεδομένα.

The Troubles
Ο δίσκος κλείνει νοσταλγικά, ατμοσφαιρικά, επικά, πείτε το όπως θέλετε, με έγχορδα σε πρώτο ρόλο. Χωρίς τη Lykke Li να παρεμβάλλεται, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν το ίδιο.

Περισσότερα από Editors