MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
15
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Κοινωνική

Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα

Ρεαλισμός της σύγχρονης εργατικής τάξης στο “Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα”. Το νέο γαλλόφωνο δράμα των βραβευμένων δύο φορές (1999, 2005) Βέλγων αδερφών Dardenne έχει πρωταγωνίστρια την Marion Cotillard.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 95'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Cotillard υποδύεται την Σάντρα. Μια μητέρα εργάτρια που προσπαθεί να πείσει τους συναδέλφους της να απορρίψουν ένα πριμ 1.000 ευρώ προκειμένου να μην χάσει την δουλειά της. Η ταινία παρακολουθεί ένα σαββατοκύριακο της ηρωίδας καθώς με τη βοήθεια του συζύγου της, προσπαθεί να εξασφαλίσει την αλληλεγγύη των συναδέλφων της σε μια εποχή όπου υπό το φάσμα της ανεργίας, επικρατεί ένας ωμός ανταγωνισμός που εξωθεί τις ανθρώπινες σχέσεις στα άκρα.

Η Σάντρα είναι μια γυναίκα που μάχεται με την κατάθλιψη και διαρκώς βρίσκεται στο όριο να παρατήσει τον συνδικαλιστικό της αγώνα. Η ταινία ουσιαστικά είναι η διπλή μάχη της πρωταγωνίστριας: η μία να πείσει τον εαυτό της να μην τα παρατήσει και η άλλη να κάνει τους συναδέλφους της να δεχθούν να αρνηθούν το bonus, προκειμένου αυτή να κρατήσει τη θέση εργασίας της.

Τα επεισόδια της ταινίας είναι οι συναντήσεις με τον κάθε συνάδελφο της χωριστά. Μέσα από αυτές τις συναντήσεις, αναδεικνύεται ένα καλοστημένο ψηφιδωτό  πολλών διαφορετικών χαρακτήρων στο σημερινό πολυπολιτισμικό Βέλγιο, που μαστίζεται από την οικονομική κρίση. Άλλοι φιλοτομαριστές, άλλοι φιλάνθρωποι, άλλοι κάπου ανάμεσα. Τα 1000 € είναι το δόλωμα που χρησιμοποιεί η εργοδοσία, για να διχάσει τους εργαζόμενους σε μια πρακτική διαίρει και βασίλευε. Κι είναι ένα δόλωμα αποτελεσματικό. Οικογένειες γίνονται κομμάτια από τους τσακωμούς γι’ αυτά τα χρήματα. Αλλά το ερώτημα που απευθύνεται στους εργαζόμενους του έργου, απευθύνεται τελικά και στον θεατή της ταινίας. Εσείς τι θα κάνατε σε μια αντίστοιχη περίπτωση; 

Πολλοί ρωτούν την Σάντρα “γιατί να χάσω το bonus μου, για να κρατήσεις εσύ τη δουλειά σου;”, φέρνοντάς την σε μεγάλη αμηχανία και κάνοντάς την να νιώθει ζητιάνα. Όλος αυτός ο αγώνας κλονίζει το αίσθημα αξιοπρέπειας μιας ηρωίδας που κινδυνεύει να βυθιστεί κάθε στιγμή σε ένα τέλμα εσωστρέφειας κι απραξίας. Η ψυχολογία της είναι πολύ εύθραυστη και ευμετάβολη. Μια άρνηση την βυθίζει στην απελπισία και μια στήριξη την ανεβάζει απότομα. Όμως, αυτός ο έντονα κυκλοθυμικός χαρακτήρας παρουσιάζεται με μεγάλη φυσικότητα και τίποτα στο έργο δεν σου φαίνεται τραβηγμένο ή υπερβολικό, χάρη στη ρεαλιστική μαεστρία των σκηνοθετών και την πολύ καλή ερμηνεία της Cotillard

Η σκηνοθεσία και τα πλάνα επιδιώκουν τον μέγιστο ρεαλισμό και την εστίαση πάνω στα συναισθήματα των πρωταγωνιστών. Παράλληλα, όμως, υπάρχει και μία απόσταση από το δράμα των ηρώων, ώστε να δημιουργείται μια αίσθηση αντικειμενικότητας. Δεν μπορούμε όμως να μην δούμε ότι κάποιοι χαρακτήρες είναι ιδιαίτερα αγενείς ή εγωιστές. Τις στάσεις των ανθρώπων καθορίζουν πολλά στοιχεία, ενώ στοιχεία του χαρακτήρα συσχετίζονται κι από άλλα στοιχεία, όπως το τι φοράει ή από την ηλικία.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μια πολύ αξιόλογη ταινία των αδερφών Dardenne με έναν σύγχρονο ρεαλισμό, που αναφέρεται στα καθημερινά δράματα και τις αγωνίες της σημερινής εργατικής τάξης. Η ταινία γεννά κρίσιμα ερωτήματα και υπονοεί κάποιες απαντήσεις, χωρίς όμως να τις φωνάζει. Η Marion Cotillard σε έναν σύνθετο ρόλο δίνει μια πολύ ρεαλιστική και αξιόλογη ερμηνεία, ενώ κι οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι καλοί στους ρόλους τους.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
Σκηνοθεσία: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Σενάριο: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne

Παίζουν: Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Pili Groyne

Διάρκεια: 95'
Χώρα: Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία
Έτος: 2014

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA