MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
14
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
2nd Nature: Έκθεση των Pieris.Architects στο Ωδείο Αθηνών
Από 08/11/2024 έως 16/11/2024
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
The First Harvest: Έκθεση του Λιβανέζου ζωγράφου Gilbert Halaby στο Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας
Από 05/10/2024 έως 15/11/2024
«Wanderlust/All Passports»: Μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης καταλαμβάνει τους χώρους του Μεγάρου Σλήμαν
Από 17/10/2024 έως 17/11/2024
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Κόκκινο: Ομαδική έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο
Από 04/11/2024 έως 16/11/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Φωτογραφία

Άρις Γεωργίου – “…και σώματι” ατομική έκθεση φωτογραφίας στο Kalos & Klio Showroom

Στις 3 Δεκεμβρίου παρουσιάζεται στο Kalos & KLio Showroom η ατομική έκθεση φωτογραφίας του Άρι Γεωργίου. Στο διάστημα των τεσσάρων δεκαετιών που ο Άρις Γεωργίου είναι ενεργός καλλιτεχνικά έχει γυμναστεί στους περισσότερους από τους στίβους της φωτογραφίας. Σαν αποτέλεσμα, μια ανθολογία αδημοσίευτων φωτογραφιών του με θέμα το γυμνό δεν είναι έκπληξη.

Monopoli Team

Τα γυμνά αυτά αποτελούν κυρίως πρόθυμη ανταπόκριση σε ανθρώπους του οικείου περιβάλλοντος, στην Ελλάδα και την Γαλλία, τις δεκαετίες 1970 και 1990. Ανταπόκριση σε σώματα που τον γοήτευσαν σε όρους πλαστικούς και δήλωναν, ειδικά στην αυστηρών ηθών ελληνική δεκαετία του ́70, διαθεσιμότητα.

Η φωτογραφική απεικόνιση του γυμνού δεν ξεπέρασε στην Ελλάδα (ίσως και διεθνώς) εύκολα τη διαφορά ανάμεσα στο γυμνό και το γδυμνό, όπως την πρότεινε ο John Berge : το γυμνό δηλαδή που προσλαμβάνεται αισθητικά απέναντι στο σώμα που απλά θεάται χωρίς ρούχα : καραδοκούσε συνήθως η σκανδαλοθηρία και η ηθικοπλασία, καθώς δεν ήταν εύκολο (ούτε επιθυμητό πάντα) να γίνει η υπέρβαση της αναφοράς σε ένα συγκεκριμένο σώμα. Στην Ελλάδα με την πενιχρή σχετική παράδοση τη δεκαετία του ΄90 υπήρχαν ακόμη ενστάσεις και αντιστάσεις στη δημόσια έκθεση γυμνών φωτογραφιών. Λίγα χρόνια νωρίτερα, βέβαια, το βλέμμα κατανάλωνε αχόρταγα τα γυμνά πρωτοσέλιδα της πρωθυπουργικής συζύγου σε έναν ωμό ηδονοβλεπτικό κανιβαλισμό. Στο τέλος της ίδιας δεκαετίας η έκθεση του Χέλμουτ Νιούτον στην Βίλκα προκάλεσε κοσμοσυρροή και, τελείως απρόσμενα, μια ζωντανή συζήτηση στη δημόσια τηλεόραση, χάρη στα λυγερόκορμα, αυθάδη γυμνά του. Οι φωτογραφίες του Γεωργίου δεν έγιναν με σκοπό να προκαλέσουν τα συντηρητικά ήθη. Ίσως γι’ αυτό έμειναν υπομονετικά και επί μακρόν εκτός δημόσιου διαλόγου. Ως σύνολο συναιρούν γόνιμα την εγκεφαλικότητα με τον παρορμητισμό του. Και εκφράζουν συχνά κάτι πηγαίο μέσα από τη γοητευτική τους απλότητα.

ar“….Της ηλικίας προϊούσης, η αναδίφηση του αρχείου μου ήρθε να προστεθεί σχεδόν ισότιμα δίπλα σε όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητές μου. Επί πλέον, όσο περνάει ο καιρός, δείχνει να ενδύεται ρόλο δημιουργικό. Εκπλήσσομαι μάλιστα καθώς διαπιστώνω πόσο η χρονική απόσταση από τις παραγωγικές στιγμές του παρελθόντος συνεισφέρει στην αξιολόγησή τους ωσεί παρά τρίτου.
Ταυτόχρονα ―και παλίμψηστα― εντούτοις, ως “πρώτος” και πάλι, βιώνω μία εκ των πραγμάτων δημιουργική προσέγγιση των ίδιων των “ευρημάτων” μου που, ως “τρίτος”, εντοπίζω στο αρχείο μου.

Ευλαβικά σχεδόν, ανέσκαψα τα αρνητικά που θα με οδηγούσαν σε απεικονίσεις της Ζακελίνας όταν εκείνη έσβησε πρόωρα το 2012. Και σταχυολόγησα εικόνες της που αρχίζουν να υφίστανται από τη δεκαετία του ’70. Ανάμεσά τους και γυμνά. Το νήμα της αναδίφησης γυναικείων γυμνών ξετυλίχτηκε με την ευκαιρία προς άλλες λήψεις, άλλων σωμάτων, που το αρχείο μου περιείχε σποραδικά, άτακτα, ελλειμματικά. Εκτείνονται σε
δύο περίπου δεκαετίες. Ποτέ ωστόσο δεν έτυχε να οργανωθούν ως σώμα ή να φιλοδοξήσουν να
παρουσιαστούν σε έκθεση. Και αν, τέτοιου είδους φωτογραφίες, ― από των οποίων τα πρότυπα
εξάλλου βρίθει η ιστορία της φωτογραφίας και της εικόνας εν γένει― μπορούν να έχουν ως απαρχή τους, εν μέρει έστω, και μια ηδονοβλεπτική διάσταση, άλλο τόσο η μη δημοσιοποίησή τους μπορεί να οφείλεται σε ποικίλες αναστολές που η ίδια η απεικόνιση του γυμνού ίσως
υπαγορεύει.

Η απόσταση ―και η ηλικία― αίρει τις αναστολές. Επιτρέπει επίσης νηφαλιότερη αξιολόγηση. Υποθάλπει ακόμη και αισιοδοξότερη επανυιοθεσία δημιουργικών χειρονομιών του παρελθόντος. Και την προέκτασή τους ακόμη. Και μπορεί ―έχω την εντύπωση― να οδηγήσει με
κάποιαν εντιμότητα στην, ετεροχρονισμένη έστω, συνάρθρωση ενός “σώματος” φωτογραφίας γυμνού χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Με συναίσθηση της πραγματικής του διάστασης αλλά και, τόσα χρόνια αργότερα, ακόμη …ψυχή τε «…και σώματι»….”

Άρις Γεωργίου

Kalos & Klio Showroom
Τσιμισκή 96 – Θεσσαλονίκη
Τηλ: 2314007167

Διάρκεια έκθεσης : 3 – 31 Δεκεμβρίου 2014

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ