Από Έρωτα
Ακόμα μία ερωτική ιστορία με πρωταγωνιστές τον Θοδωρή Αθερίδη και την Σμαράγδα Καρύδη. Οι δυο τους ενώνονται «Από Έρωτα» και δεν μπορεί να τους χωρίσει τίποτα.
Ο Αντώνης Γκαλιμάνης (Θοδωρής Αθερίδης) είναι πυροσβέστης και ζει στον Πειραιά. Η ιστορία ξεκινά δυο ημέρες πριν από τον επικείμενο γάμο του με την νοσηλεύτρια Νατάσα (Παναγιώτα Βλαντή), όταν αιφνιδιαστικά θα τον επισκεφτεί στο σπίτι του η Άννα (Σμαράγδα Καρύδη), μια δημοσιογράφος με την οποία διατηρούσε σχέση παλαιότερα. Από την συνάντηση αυτή θα αντιληφθούμε τον ζωντανό ακόμα έρωτα ανάμεσά τους. Ο Αντώνης δεν θα ματαιώσει τον γάμο του με την Νατάσα παρότι η Άννα νιώθει έντονη την επιθυμία της επανασύνδεσης. Τα πράγματα θα περιπλεχθούν ακόμα περισσότερο όταν θα ξεκινήσει η «διπλή ζωή» του Αντώνη μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Τι θα συμβεί όταν η Άννα θα συνυπάρχει με την Νατάσα όχι μόνο όταν η Νατάσα θα λείπει, αλλά κι όταν αυτή είναι μπροστά;
Ακολουθούν spoiler
Το έργο είναι μια “δραματική κομεντί”, με έμφαση πάντως στο δραματική.
Η σκηνοθεσία του Αθερίδη κατορθώνει να μας δείξει το τραγικό αδιέξοδο του ήρωα και τη μιζέρια που βιώνει, όταν βρίσκεται στον πραγματικό κόσμο. Δεν καταφέρνει όμως να δώσει μια διαφορετική ατμόσφαιρα (πιο λαμπερή, πιο γλυκιά) όταν αυτός χάνεται στις ψευδαισθήσεις του, όπου συζεί με την νεκρή αγαπημένη του. Κι η Καρύδη- φάντασμα δεν είναι κι αυτό που λες οπτασία στην ταινία. Προσπαθεί να βγάλει μια παιδικότητα κι ένα χιούμορ που θυμίζει λίγο την Ντάλια στο Παρά Πέντε, ίσως για να ελαφρύνει κάπως το πένθιμο αυτό έργο. Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό λειτούργησε κι ο χαρακτήρας της δείχνει λίγο αλλοπρόσαλλος. Κι ο κόσμος της τρέλας του ήρωα παρουσιάζεται με κάπως απλοϊκό και γλυκανάλατα ρομαντικό τρόπο.
Το έργο περισσότερο σε τραβάει για την πλοκή του, ιδίως όταν καταλαβαίνεις ότι η καλή και γλυκιά μετανάστρια Παναγιώτα Βλαντή δεν είναι ακριβώς χαλί να την πατήσεις και ότι η ιστορία του θανάτου της Άννας «βρομάει». Όμως κι εκεί δεν βλέπεις κάποιο ιδιαίτερα δυνατό κλείσιμο. Οι αναφορές στα φακελάκια στην Ελλάδα της κρίσης και σε ιατρικά κυκλώματα από τυχοδιώκτες απατεώνες πυροδοτούν την δράση, αλλά είναι επιφανειακές.
Ως προς τις ερμηνείες, σε καλύτερο επίπεδο από των πρωταγωνιστών κινούνται οι δεύτεροι ρόλοι, τους οποίους ερμηνεύουν προικισμένοι ηθοποιοί. Ξεχωρίζει ο Γιάννος Περλέγκας, που παίζει τον αριβίστα γιατρό δίνοντας αρκετό βάθος στο ρόλο, ενώ καλοί είναι κι ο Γιώργος Χρυσοστόμου, αλλά κι ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σε ένα ρολάκι που έχει στην ταινία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Το να χάνει τα λογικά του «Από έρωτα» είναι ό,τι καλύτερο συμβαίνει στον ήρωα της ταινίας, σε ένα έργο που δεν έχει και τόσα πολλά καλά να μας παρουσιάσει, έτσι κι αλλιώς.
Γιώργος Σμυρνής