MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
11
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Animale
Anora
Babygirl
Battle Royale
Companion
Cure
Dourgouti Town
Dune
Emilia Pérez
Eraserhead
Fargo
Flow
Golden Brothers
Heretic
Inside Llewyn Davis
Kneecap
Maria
Queer
Rich Flu – Ώρα μηδέν
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Brutalist
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Twin Peaks: ο ύποπτος κόσμος
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αδέσποτα κορμιά
Αληθινός πόνος
Αναμέτρηση
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απρίλης
Αρκάντια
Αυτή η γη είναι δική μας
Βαθύ Κόκκινο
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δώδεκα πίθηκοι
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Ευλογία
Η απόφαση
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή του ροζ πάνθηρα
Η κληρονόμος των μυστικών
Η ληστεία του αιώνα 2
Καμία άλλη γη
Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λαγωνικό 24 καρατίων
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λυκάνθρωπος
Μαθήματα πιάνου
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρτον Φινκ
Μπλε βελούδο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Ροζ Πάνθηρας ξαναχτυπά
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα θα πάνε καλά
Ολγα Ρόμπαρντς
Ο μεγάλος Λεμπόφσκι
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Ουτοπία
Πίτερ Παν: Εφιάλτης στη χώρα του ποτέ
Παρακαλώ γυναίκες μη κλαίτε
Ποια νομίζεις ότι είμαι
Ρισελιέ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σαμσάρα
Σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στα ίχνη του Δον Κιχώτη (μεταγλωττισμένη)
Στην κόψη του ξυραφιού
Στη σκιά του φόβου
Τέρας της φύσης
Ταξίδι στην έρημο
Τελευταίος Σταθμός, KREUZBERG
Το άρωμα: Η ιστορία ενός δολοφόνου
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το σεντούκι του παππού μου
Το χρώμα του ροδιού
Τρέξε, Λόλα τρέξε
Τραγούδια της γης
Υπάρχω
Χαμένη λεωφόρος
Βιογραφική

Γκρέις του Μονακό

Το μικρό κι “ηρωικό” πριγκιπάτο του Μονακό δίνει αγώνες (κυρίως δημοσίων σχέσεων) ενάντια στην κραταιά Γαλλία και τον μαχθηρό Ντε Γκολ, για να κρατήσει την ανεξαρτησία του. Ηγέτιδα σε αυτόν τον αγώνα μια σταρ του Hollywood που παράτησε την υποκριτική, για να γίνει πριγκίπισσα. Αυτά στην “Γκρέις του Μονακό” με πρωταγωνίστρια την Nicole Kidman και σκηνοθέτη τον Olivier Dahan (“Ζωή σαν τριαντάφυλλο”)

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 103'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Grace Kelly έγινε η Πριγκίπισσα του Μονακό όταν παντρεύτηκε τον Πρίγκιπα Ρενιέ το 1956. Ήταν ήδη ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ, έχοντας βραβευτεί με Oscar και ο γάμος της χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος του αιώνα». Έξι χρόνια αργότερα, ανάμεσα στις δυσκολίες της εκπλήρωσης του ρόλου της, θέλει να γυρίσει πίσω στο Χόλιγουντ, για να παίξει στη νέα ταινία του Alfred Hitchkock. Τη στιγμή εκείνη η Γαλλία απειλεί με φορολόγηση και επικρατεί ένταση στις σχέσεις των δυο κρατών. Η Grace Kelly επιστρέφει και προσπαθεί να βοηθήσει αναζητώντας όμως παράλληλα και τη δική της ταυτότητα. Ήταν ακόμα ηθοποιός ή ολοκληρωτικά πλέον η Πριγκίπισσα του Μονακό;

Παγκοσμίως η ταινία έχει λάβει πολύ αρνητικές κριτικές. Οι κριτικοί έχουν διχαστεί για το κατά πόσον η Nicole Kidman ταίριαζε ή όχι, για να παίξει την Grace Kelly. Κατά τη γνώμη μου, ταίριαζε πολύ περισσότερο από όσο η Paz Vega, μια ισπανίδα σεξοβόμβα, να παίξει την Μαρία Κάλλας, ενώ ακόμα χειρότερος ήταν ο Robert Lindsay, που κατακρεούργησε το ρόλο του Ωνάση με το τελείως επιφανειακό παίξιμο του. Οι κριτικοί δεν λυπούνται καθόλου τον Tim Roth, που παίζει τον Πρίγκιπα Ρενιέ, κατηγορώντας τον ότι περισσότερο κάπνιζε στην ταινία, παρά έπαιζε. Εμένα, πάντως, αυτά δεν με ενόχλησαν τόσο, όσο η αφέλεια, που βγάζει μια ταινία, που θέλει να μας πείσει ότι δεν είναι μια ρομαντική ιστορία για την ηθοποιό που έγινε πριγκίπισσα στην πόλη της χλιδής, αλλά είναι κι ένα πολιτικό έργο!

Δεν είναι μια τυπική βιογραφική ταινία. Δεν αφηγείται τη ζωή μιας σταρ, σε όλη της τη διάρκεια. Περιγράφει μια μικρή περίοδο μερικών μηνών στις αρχές της δεκαετίας του 60, πολιτικά ταραγμένων, προσπαθώντας να μας δείξει ότι η Grace Kelly είχε μεγάλες πολιτικές ικανότητες. Η φιλοδοξία του σκηνοθέτη Olivier Dahan, όσο και του σεναριογράφου  Arash Amel να δημιουργήσουν ένα biopic με τόσο έντονο το πολιτικό στοιχείο, γύρισε μπούμερανγκ. 

H αλήθεια είναι πως το Πριγκιπάτο του Μονακό, είναι ένα θέρετρο της παγκόσμιας ελίτ, έχει δική του πίστα για φόρμουλα ένα και είναι ένα ανεξάρτητο κρατίδιο που αριθμεί μερικές δεκάδες χιλιάδες κατοίκους. Χωρίς να θέλουμε να το μειώσουμε, πρέπει να πούμε ότι ελάχιστα τρομακτικά ή ενδιαφέροντα στοιχεία μπορούν να συμβούν στην αυλή ενός τέτοιου κρατιδίου. Πόσο μάλλον, όταν οι θρόνοι σε όλο τον κόσμο έχουν τυπικές πλέον εξουσίες κι είναι ένα φολκλόρ του παρελθόντος που διατηρείται κυρίως για τουριστικούς λόγους. 

Η παρουσίαση της διένεξης του Πριγκιπάτου με τη Γαλλία του Ντε Γκολ ως ένας μεγάλος αγώνας ανεξαρτησίας ενός Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ, μοιάζει αφελής. Πόσο μάλλον όταν οι Αμερικάνοι- έστω και διακριτικά- παρεμβαίνουν, για να βοηθήσουν την συμπατριώτισσα τους Πριγκίπισσα και το ταλαίπωρο Μονακό, από το να χάσει την ανεξαρτησία του. Οι ίδιοι Αμερικάνοι, που λίγα χρόνια αργότερα, θα ισοπεδώσουν το Βιετνάμ.

Κι επειδή ήθελαν να μας παρουσιάσουν το Μονακό σαν ένα τυραννισμένο κρατίδιο, χάνεται σε μεγάλο βαθμό κι η ευκαιρία να χορτάσει το μάτι του θεατή με εικόνες γκλαμουριάς από την τόσο αγαπητή στο διεθνές jet set πόλη. Κι η Grace Kelly της ταινίας είναι πιο πολύ μια πονεμένη, στα όρια του μελοδραματικού, αγωνίστρια σε έναν ξένο τόπο με τόσο διαφορετική κουλτούρα, παρά μια λαμπερή πριγκίπισσα. Δηλαδή, τα βασικά που θα περίμενε κανείς να δει σε μια τέτοια ταινία (χλιδή και θέαμα) δεν τα βρίσκει, για να μάθει ανούσιες λεπτομέρειες από έναν παρασκηνιακό ψευδοπόλεμο του μικροσκοπικού κρατιδίου με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Ντε Γκολ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η “Γκρέις του Μονακό” κινείται στη συνήθη μετριότητα των περισσότερων biopics που εμφανίζονται στους κινηματογράφους τα τελευταία χρόνια. Τα πολιτικά ζητήματα, που θέτει, δεν ανεβάζουν επίπεδο στην ταινία, αλλά μάλλον το χαμηλώνουν, γιατί είναι αφελή και ανούσια.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Γκρέις του Μονακό
Σκηνοθεσία: Olivier Dahan
Σενάριο: Arash Amel

Παίζουν: Nicole Kidman, Tim Roth, André Penvern

Διάρκεια: 103'
Χώρα: Γαλλία, ΗΠΑ, Βέλγιο, Ιταλία, Ελβετία
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA