MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
15
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Οδηγός Επιτυχίας

Ο λαμπερός κόσμος του Hollywood κρύβει από πίσω του μια τραγική οικογένεια. Οικογενειακά τραύματα και μεγάλα δράματα σκεπάζονται κάτω από το κόκκινο χαλλί της κινηματογραφικής βιομηχανίας του “Οδηγού Επιτυχίας”, της νέας ταινίας του David Cronenberg.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 111'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η οικογένεια Γουέις είναι η αρχετυπική δυναστεία του Χόλυγουντ: Ο πατέρας Σανφορντ είναι αναλυτής και ο προπονητής, ο οποίος έχει κάνει μια περιουσία με τα εγχειρίδια αυτοβοήθειας του. Η μητέρα Κρισίνα φροντίζει κυρίως για την καριέρα του γιου τους Μπέντζι, 13, ένα αστέρι παιδί. Ένας από τους πελάτες του Σανφορντ, η Αβάνα, είναι μια ηθοποιός που ονειρεύεται γυρίσματα του ριμεϊκ μιας ταινίας που έκανε η μητέρα της, Κλαρίς, ένα αστέρι στη δεκαετία του ’60.Η Κλαρίς είναι νεκρή πια και τα οράματα της στοιχειώνουν την Αβάνα το βράδυ. Προσθέτοντας στο τοξικό μείγμα, ο Μπέντζι έχει μόλις βγει από ένα πρόγραμμα αποτοξίνωσης στο οποίο εντάχθηκε όταν ήταν 9 και η αδελφή του, Αγκάθα, βγήκε πρόσφατα από ένα σανατόριο, όπου ήταν σε θεραπεία για εγκληματική πυρομανία.

Μία ταινία που προκαλεί εντελώς διαφορετικά συναισθήματα κι εντυπώσεις, ακόμα και σε διαφορετικές χώρες- στην Αγγλία για παράδειγμα πολλοί κριτικοί την εκθειάζουν, στην Ελλάδα όχι. Εγώ δυσκολεύομαι να καταλάβω, ας πούμε, το πεντάστερο στον Guardian. Η νέα ταινία του κατηγόρου του Stanley Kubrick, David Cronenberg, μου φάνηκε μέτρια, αρκετά κοινότοπη και σε μερικά σημεία οι ερμηνείες έδειχναν πρόχειρες (ιδίως εκείνου του πιτσιρίκου, του Evan Bird, που παριστάνει τον Justin Bieber του σινεμά). Κάποιες εικόνες νομίζεις ότι έρχονται φυτεμένες στο σήμερα από τη δεκαετία του 80 (κι όχι από τις καλές εικόνες!).

Ο “Οδηγός Επιτυχίας” προσπαθεί από τη μία να δημιουργήσει μία κοινωνική σάτιρα για τα στραβά και τα γελοία του Hollywood, αλλά το μόνο που μένει είναι η αναφορά πραγματικών ονομάτων του χώρου. Κι από την άλλη έχει μια ιστορία, με αιμομιξίες, κατεστραμμένες οικογένειες και προσωπικά δράματα, που καπελώνει το θέμα της κριτικής στον λαμπερό κόσμο της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Κι αυτό, γιατί, στην προσπάθεια του να δώσει ένα βάθος ψυχολογικό, ο σκηνοθέτης το γυρίζει στις τραυματικές μνήμες της παιδικής ηλικίας και στις κατεστραμμένες οικογένειες, που όμως δεν έχουν και μεγάλη σχέση με τα κακώς κείμενα του Hollywood. O Cronenberg δείχνει να μην μπορεί να αποφασίσει την κατεύθυνση της ταινίας του. 
1 οδηγός επιτυχίας
Ο χαρακτήρας που εμφανίζει τη μεγαλύτερη συνάφεια με την κριτική στο Hollywood είναι αυτός της Julianne Moore, μιας μεσόκοπης teenager, κακομαθημένης, ναρκομανούς και γεμάτης ανωριμότητα. Κι αυτή έχει μεν θέματα ψυχολογικά με το “φάντασμα” της μητέρας της και τον πρόωρο θάνατό της, αλλά κι αυτά σχετίζονται με το σινεμά και κυρίως την κινηματογραφική κληρονομιά που της άφησε η “μαμά”. Ίσως, γι’ αυτό η Moore, παρά το ότι το στυλάκι καρικατούρας ηθοποιού- Madonna δείχνει λίγο παράξενο, κέρδισε αρκετές υποψηφιότητες για βραβεία.  Η Mia Wasikowska δίνει μια πειστική και έξω από υπερβολές ερμηνεία ενός προβληματικού ψυχολογικά κι επικίνδυνου χαρακτήρα, καταφέρνοντας να της δώσει υπόσταση και να την κάνει κι αρκετά συμπαθή.  O γοητευτικός Robert Pattinson -από την πλευρά του- μου φάνηκε βελτιωμένος αρκετά.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Δεν ενθουσιάζει, δυσκολεύεται να βρει πιξίδα κι είναι κάπως προβλέψιμη η δουλειά του David Kronenberg, αλλά έχει και κάποιες αξιοπρεπείς στιγμές, κυρίως χάρη στο καλό καστ. Ο Δρόμος για την Επιτυχία, μάλλον μένει στο δρόμο…

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Οδηγός Επιτυχίας/ Maps to the stars
Σκηνοθεσία: David Cronenberg
Σενάριο: Bruce Wagner

Παίζουν: Julianne Moore, Mia Wasikowska, Robert Pattinson

Διάρκεια: 111'
Χώρα: Καναδάς, ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA