MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
26
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρονια απο τον Οδυσσεα
A complete unknown
Animal
Anora
Armand
Athens International Monthly Art Film Festival
Captain America: Θαυμαστος καινουργιος κοσμος
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμενη)
Flow
Hairspray
Locked
Mickey 17
Ninja : Ο εξολοθρευτης
Pink Flamingos
September Says
Sonic 3: Η ταινια (μεταγλωττισμενη)
Super Wings – Η ταινια (μεταγλωττισμενη)
Take a Trip
The Brutalist
The Monkey
The Substance – Το ελιξιριο της νιοτης
Wicked
Wishbone
Wolf creek: Απολυτος τρομος
Ολα οσα φανταζομαστε ως φως
Αγριες πληγες
Αλεξης Ζορμπας
Αλυγιστος Νικος
Αναμνησεις ενος σαλιγκαριου
Ανοιξη, Καλοκαιρι, Φθινοπωρο, Χειμωνας… και Ανοιξη
Αντιπαλοι για καλο
Αρκαντια
Βαϊανα 2 (μεταγλωττισμενη)
Γιαννης Θεοδωρακης:Ναι… μπορουμε και παλι να ελπιζουμε
Γκραν Τουρ
Γουλιελμος Τελλος
Γυναικες μαχητριες – Μερος Β’ 1944-1960
Ειμαι ακομη εδω
Εδω μιλανε για λατρεια
Η απιστευτη ιστορια του γιγαντιου αχλαδιου ( μεταγλωττισμενη)
Η εξουσια της κουκλας
Η θυσια
Η καθαρη ζωη
Η καρδια του κτηνους
Η μαμα παραμονευει στο σκοταδι
Η νεα χρονια που δεν ηρθε ποτε
Θεωρημα
Θολος βυθος
Καμια αλλη γη
Κονκλαβιο
Κρεας
Κυνηγι
Λουλα LeBlanc
Μια νυχτα με τα ζωομπι (μεταγλωττισμενη)
Μουφασα: Ο βασιλιας των λιονταριων (μεταγλωττισμενη)
Μουφασα: Ο βασιλιας των λιονταριων (με υποτιτλους)
Νοβοκαϊνη
Νοσφερατου
Ο Παντινγκτον στο Περου (μεταγλωττισμενη)
Ο Σιροκο και το βασιλειο των ανεμων (μεταγλωττισμενη)
Οι εραστες της γεφυρας
Οικουμενικη γλωσσα
Ο κανονας του παιχνιδιου
Ο κοκκινος δασκαλος
Ο παιδαρος
Πεντε Σεπτεμβριου
Πανελληνιον
Πικρες αληθειες
Πολυεστερ
Πριγκιπισσα επαναστατρια (μεταγλωττισμενη)
Ραγισμενες καρδιες
Σαουντρακ για ενα πραξικοπημα
Σε μια αγνωστη χωρα
Σκιες στο σκοταδι
Στην υπερασπιση μιας πιστης
Στρατιωτες της Σαλαμινας
Συλβια Ρομπυν
Τεσσερις μυγες σε πρασινο βελουδο
Τελευταια ανασα
Τελευταια πνοη
Τετραποδες αποστολες (μεταγλωττισμενη)
Το αγαπημενο μου γλυκο
Το αδελφατο των ιπποτων της ελεεινης τραπεζης
Το διπλανο δωματιο
Το κοριτσι με τη βελονα
Το νησι της Αφροδιτης
Το πιο πολυτιμο φορτιο
Το ποταμι
Τρελη απο ερωτα Μπριτζετ Τζοουνς: Η επιστροφη
Υπαρχω
Φριμοντ
Χιονατη (μεταγλωττισμενη)
Χιονατη (με υποτιτλους)
Κοινωνική

Η Φυλή

Ο βουβός κινηματογράφος επιστρέφει, για να μας πει πράγματα που δεν θέλουμε να ακούμε. Μια σοκαριστική ουκρανική ταινία του Miroslav Slaboshpitsky καταγράφει τη ζωή μιας ομάδας κωφάλαλων παιδιών, που μπλέκουν με κυκλώματα εγκληματικότητας και σωματεμπορίας, στη δική τους γλώσσα, αυτή των νοημάτων.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 130'
Μαρίνα Πυλαρινού

Δίχως υπότιτλους, δίχως διαλόγους, το φιλμ μπαίνει στα άδυτα ενός σχολείου κωφών και παρακολουθεί μια κοινωνία με δικούς της κώδικες. Εικόνες «ηχηρές», έντονες, δοσμένες νατουραλιστικά, αφηγούνται μια ιστορία βίας και ενηλικίωσης. Η «φυλή» του τίτλου, θα μπορούσε να αναφέρεται στον κόσμο των συμμοριών, όπως αυτός σκιαγραφείται στο φιλμ, ή στον κόσμο των κωφών.

Πάνω απ’ όλα, όμως, μιλά για την ανθρώπινη φυλή, η οποία, ανεξαρτήτως φύλου, χρώματος ή κώδικα επικοινωνίας, είναι ικανή για τις πιο φωτισμένες αλλά και για τις πιο σκοτεινές σκέψεις και πράξεις.

Σύμφωνα με την πλοκή, ένα κωφάλαλο παιδί, αλλά δυνατό σαν βόδι, προσπαθεί να ενταχθεί σε ένα σχολείο κωφάλαλων. Τελικά, μπαίνει σε μια συμμορία που ασχολείται με κάθε μορφής παραβατικότητα. Η εξέλιξη του στον υπόκοσμο είναι σημαντική. Όλα όμως αλλάζουν, όταν ερωτεύεται μια κωφάλαλη πόρνη και θέλει να την κάνει να ξεφύγει από το κύκλωμα. 
1η φυλή
Η ταινία έχει βραβευτεί στο Φεστιβάλ Καννών με το  Μεγάλο Βραβείο του τμήματος Εβδομάδα Κριτικής, ενώ έχει κερδίσει κι άλλες 20 διακρίσεις μέχρι σήμερα σε Φεστιβάλ του κόσμου, μεταξύ των οποίων και στα εξής:
*Tarkovsky Festival, Russia ‐ Grand Prix, Special Prize for Director
* Milano Film Festival, Italy ‐ Best Feature Film Award
* Fantastic Fest, Texas, USA – Best Director Award
* Kinoskok, Russia – Best Director Award
*Milwaukee FF, USA – Main competition Award
* London BFI, UK – Best First Feature Award ‐ Sutherland Award and Young Jury Award
* Thessaloniki IFF, Greece – Best Director Award
* Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη – Βραβείο Fipresci – Miroslav Slaboshpitsky

Μολονότι δεν υπάρχουν καθόλου λόγια, η ιστορία της ταινίας είναι απολύτως κατανοητή. Η απεικόνιση της δράσης και των χαρακτήρων έχει εντυπωσιακή καθαρότητα, για τον μεγάλο περιορισμό που βάζει ο σκηνοθέτης στον εαυτό του. Σε πολύ λίγα (ίσως και καθόλου) σημεία, ο θεατής θα αναρωτηθεί “και τώρα τι λένε” ή “τι θέλουν να κάνουν;” ‘Η “γιατί συμβαίνει αυτό;” Από αυτή την άποψη, η ταινία ολοκληρώνει έναν πολύ δύσκολο στόχο.

Βέβαια, υπάρχει ένα τρικ που κάνει ευκολότερα τα πράγματα για τον σκηνοθέτη (και τον θεατή). Ενώ, οι κωφάλαλοι πρωταγωνιστές δεν μιλούν και δεν ακούνε τίποτα, ο ήχος από το background, βήματα, θόρυβοι αυτοκινήτων, κρότοι από χτυπήματα, κραυγές, ακούγονται καθαρά, σαν σε κανονική ταινία. Είναι λοιπόν ένας ημί- βουβός κινηματογράφος, ένας κινηματογράφος βουβός μόνο ως προς τους διαλόγους, που πραγματοποιούνται στη νοηματική. 

Παράλληλα, ακολουθώντας το μοτίβο του σύγχρονου “φεστιβαλικού” σινεμά (που το έχουμε δει και στην Ελλάδα) δημιουργεί μια ταινία “γροθιά στο στομάχι” με πολύ βία και αναφορές στην σκοτεινή πλευρά της ζωής. Και τι γροθιά! Υπάρχουν σκηνές, που φέρνουν τις αντοχές μας στα όρια τους. Για παράδειγμα η σκηνή της έκτρωσης. Δεν μπορώ να θυμηθώ άλλη ταινία, που να δείχνει έκτρωση. Ίσως είναι ένα κινηματογραφικό ταμπού, που έσπασε αυτή η ταινία. Τα παιδιά αυτά, παιδιά ενός κατώτερου Θεού, πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης διεφθαρμένων ενηλίκων. Αλλά και οι σχέσεις και οι πράξεις των ιδίων, μέσα στην “φυλή” τους, χαρακτηρίζονται από τρομερή αγριότητα. Ίσως γιατί κανείς δεν θέλει να τα διδάξει κανόνες συμπεριφοράς και πράξεις συμπόνοιας. Ίσως γιατί μοναδικός νόμος είναι το συμφέρον, που ποδοπατάει ανθρώπους.

Η ταινία έχει πολλά σημαντικά στοιχεία, παρά την σκληρότητά της. Στο φινάλε ο σκηνοθέτης να κλείσει το έργο του με ένα φοβερό και βροντερό μακελειό. Ίσως για να δημιουργείται η αντίφαση ανάμεσα στον κόσμο της σιωπής και στον αηδιαστικό κρότο των κοκάλων που σπάζουν. Αλλά, αυτού του είδους τα φινάλε- σφαγές έχουν πολυφορεθεί κι έχουν αρχίσει πια να κουράζουν. Όταν κάτι έχει γίνει τόσες πολλές φορές, μάλλον με εύκολο τρόπο να σοκάρεις μοιάζει, παρά με οτιδήποτε άλλο.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Αυτό το εκκωφαντικά σκληρό έργο μέσα στο βασίλειο της σιωπής είναι ένα ενδιαφέρον καλλιτεχνικό πείραμα. Το έργο λέει αλήθειες , αλλά δεν αποφεύγει κοινοτοπίες και υπερβολές, που το αποδυναμώνουν, γιατί κάνουν υπερβολικά ευδιάκριτη την προθέση του καλλιτέχνη να σοκάρει το κοινό. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Φυλή/ Plemya
Σκηνοθεσία: Miroslav Slaboshpitsky
Σενάριο: Miroslav Slaboshpitsky

Παίζουν: Grigoriy Fesenko, Yana Novikova, Rosa Babiy

Διάρκεια: 130'
Χώρα: Ουκρανία, Ολλανδία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA