MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 30/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ένα εύθραυστο θαύμα: Φωτογραφική έκθεση του Χάρη Κακαρούχα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 07/11/2024 έως 24/11/2024
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 15/12/2024
Γιάννης Γαΐτης – Γαβριέλλα Σίμωσι: Επιλεγμένα έργα των δύων σπουδαίων καλλιτεχνών στην Γκαλερί Σκουφά
Από 14/11/2024 έως 14/12/2024
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δίχως αυτολογοκρισία: Ο Πέτρος Καραβέβας ζωγραφίζει την ανθρώπινη φύση στην γκαλερί Contemporary Athens
Από 07/11/2024 έως 30/11/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Gagosian παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της Sarah Crowner στην Αθήνα
Από 14/11/2024 έως 18/01/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Κωνσταντίνος Κακανιάς: Συναντώντας την κυρία Τεπενδρή μέσα από μια "Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας"
Από 23/10/2024 έως 21/12/2024
Μηχανισμοί [δια]προσωπικών συνδέσεων: Έκθεση της Βάλλυς Νομίδου στην αίθουσα Τέχνης Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου
Από 31/10/2024 έως 30/11/2024
Νομίζω πως σ’ έφτιαξα στο μυαλό μου: Έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου στη Citronne Gallery
Από 31/10/2024 έως 07/12/2024
Το Βλέμμα: 140 αδημοσίευτα έργα του Γιάννη Μετζικώφ στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 18/11/2024 έως 11/01/2025
Φρόνηση & Πάθος: Έκθεση του Δημήτρη Παπαδόπουλου στο Κέντρο Τεχνών Μετς
Από 21/11/2024 έως 14/12/2024
Φυσάει ο Χρόνος στα Όνειρα: Ζωγραφική έκθεση της Κάτιας Βαρβάκη στην γκαλερί Αστρολάβος-Δεξαμενή
Από 01/11/2024 έως 30/11/2024
Χθόνιο Φως. Πώς η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα, στο Λόφος art project
Από 01/11/2024 έως 31/12/2024
Ζωγραφική

Τρεις καλλιτέχνες σ’ έναν ιδιαίτερο χώρο σε μια ξεχωριστή έκθεση στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου

Τρεις καλλιτέχνες, ο Αχιλλέας Πιστώνης, ο Βασίλης Σελιμάς και ο Αντώνης Τσακίρης παρουσιάζουν, την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου, τη δουλειά τους στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου, στη Νέα Ιωνία. Δεν πρόκειται για συν – έκθεση αλλά για συστέγαση τριών ατομικών εκθέσεων στον ίδιο χώρο.

Monopoli Team

Η παρουσίαση της δουλειάς των Αχιλλέα Πιστώνη, Βασίλη Σελιμά και Αντώνη Τσακίρη προκύπτει από την εγκατάσταση των καλλιτεχνών στον ίδιο χώρο για δύο χρόνια. Η συγκατοίκηση ξεκίνησε από μία πρωτοβουλία του Γιώργου Βογιατζόγλου. Από χρόνια ήθελε να φιλοξενήσει καλλιτέχνες στον 2ο όροφο του βιομηχανικού κτιρίου δίπλα στην Πινακοθήκη, κατά το πρότυπο του«Ατελιέ της Καλλιθέας».

Ο Σελιμάς, ο Τσακίρης και ο Πιστώνης την ίδια εποχή συνέπεσε να ψάχνουν για ατελιέ, ο καθένας χωριστά, και έχοντας πρόσφατα από μια επιτυχημένη έκθεση στο ενεργητικό τους. Η κουβέντα με τον συλλέκτη, με θέμα έναν χώρο που θα μπορούσαν να δουλέψουν, εκτός σπιτιού και χωρίς την αγωνία της καθημερινότητας, βρήκε ανταπόκριση. Οι τρεις καλλιτέχνες, ζωγραφίζουν σε κοινό χώρο, δίχως διαχωριστικά, δίχως τοίχους να προσδιορίζουν το ζωτικό και δημιουργικό περίγραμμα του καθενός τους.

Κοινός παρονομαστής η ζωγραφική, η φιλία και ο αλληλοσεβασμός. Ο καθένας επέλεξε το χώρο του, πάγκοι και καναπέδες χρησίμεψαν σαν άυλοι τοίχοι. Σιγά σιγά, η ζωγραφική ξέφυγε απ’ τα τελάρα κι ανέβηκε στα ντουβάρια, έτσι ώστε ο όροφος να αποτελεί από μόνος του μια σύγχρονη συλλογική αυτοσχεδιαστική εγκατάσταση. Ενοποιητικό στοιχείο όλων των έργων είναι η σχέση μεταξύ των καλλιτεχνών, ο διάλογος, η αυτονομία στη δουλειά και η ανάπτυξη της τέχνης σε ένα οικείο χώρο, όπου οι δημιουργοί συνδέονται ειλικρινά και η κοινή έκθεση που θα προκύψει είναι αποτέλεσμα της ελεύθερης διαδικασίας και ενδόμυχης προσπάθειας που είναι η παραγωγή τέχνης.

O χώρος θα είναι επισκέψιμος στη διάρκεια της έκθεσης, μια και το κοινό δεν είχε την ευκαιρία να δει την εξέλιξη των έργων στη διάρκεια της διετίας, θα μπορεί όμως να αντιληφθεί το μέγεθος και την εμπειρία του εγχειρήματος.

Θα κυκλοφορήσει 4χρωμος κατάλογος με πρόλογο του συλλέκτη Γιώργου Βογιατζόγλου, κείμενα του συγγραφέα Αύγουστου Κορτώ και της επιμελήτριας της έκθεσης Ελένης Κυπραίου.
pisto

Μέσα από έργα κυρίως μεγάλων διαστάσεων, ο Αχιλλέας Πιστώνης (1980), με τη χαρακτηριστική διερευνητική ματιά των αποτυπωμένων προσώπων προς τους θεατές, μας προσκαλεί στον κόσμο της εσωστρέφειας. Η εναλλαγή του γκρίζου σε συνδυασμό με τα λεπτά χρωματισένα πορτραίτα, συντονίζουν μια χαμηλόφωνη χρωματική γκάμα που μας προδιαθέτει μελαγχολικά. Κι όμως πρόκειται για μια καθαρή ζωγραφική, χωρίς την ανάγκη της πολυχρωμίας, όπου κάποια σημεία, πολλές φορές αθέατα ή αδιάφορα, εντείνουν τη σύνθεση και τελικά εργάζονται για την ολότητά της. Τα εντασιακά στοιχεία σε μια λεπτομέρεια, όπως το σταυροπόδι της «μάνας» στο έργο «Υπομονή», ή «Το βλέμμα της Ρούλας» από το έργο «Συνηθισμένη στην Απώλεια», όπως και το έργο «Μεταμόρφωση» βασισμένο στο ομότιμο βιβλίο του Κάφκα, αυτονομούνται και ταυτόχρονα ενεργοποιούν την απλότητα.
selimas

Στα έργα του Βασίλη Σελιμά (1983), κάποια μικρών διαστάσεων στα όρια της μικρογραφίας, ο καλλιτέχνης διακρίνεται για τη «διείσδυση» στον χαρακτήρα και την ανάδειξη προσωπικών χαρακτηριστικών. Κυρίως όμως για τη δυνατή εμφάνιση μιας συγκεκριμένης ανθρώπινης παρουσίας που μας συνδέει με την κατανόηση της ατομικότητας του ανθρώπου, της θεμελιώδους μοναξιάς του.
Στο έργο «Το πορτρέτο του Δ.Π.», στο έργο «Τρεις Λύσεις», καθώς και στο έργο «Η Μητέρα των Παθών», οι άνθρωποι που πρωταγωνιστούν δεν προσποιούνται πως γνωρίζουν ώς το βάθος τα θέματά τους. Γι αυτό και έχουν πάντα το βλέμμα στραμμένο αλλού κι έτσι ο ζωγράφος κάνει κάτι πιο ανατρεπτικό και τελικά συγκινητικό. Παρ’ όλη την ένταση με την οποία τα μελετάει, ο Σελιμάς τελικά τα δείχνει σαν αδιαπέραστα. Έτσι, τους αποδίδει ένα βάθος ελευθερίας.

tsak
Ο Αντώνης Τσακίρης (1970) βλέπει τον άνθρωπο βαθιά μέσα στο περιβάλλον της εποχής μας: στο εσωτερικό αστικό τοπίο, στον έρωτα, στο παράλογο. Η συμπεριφορά αναλύεται, σχολιάζεται και αποδίδεται ζωγραφικά με εμβάθυνση στην ουσία, κριτικό πνεύμα και μια μοναδική ικανότητα να αναδεικνύει τα πιο χαρακτηριστικά και «εύγλωττα» στοιχεία μιας ιστορίας, κινητοποιώντας τις αισθήσεις και τη σκέψη. Χρησιμοποιεί συμβολισμούς, όπως τα μανίκια που επιμηκύνονται σε εξωφρενικό βαθμό («Καλεσμένοι και Φύλλα που Πέφτουν»), κινηματογραφικά φιλμ με «χαμένα καρέ», η θάλασσα («Υποβρύχια Αυτοπροσωπογραφία»), όλα αποτελούν την υποδομή σ’ ένα σύγχρονο κοινωνικό κόμικ («Ο Αλέξανδρος στον Κήπο»), δομημένο με σουρεαλιστικές προεκτάσεις, χιούμορ, εξπρεσιονιστική έκφραση και εκρηκτικό χρώμα.

Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015, στις 20:00.

Διάρκεια έκθεσης : 5 Φεβρουαρίου έως 4 Απριλίου 2015

Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Ελευθερίου Βενιζέλου 63-71, Νέα Ιωνία, 14231 Αττική
τηλ: +30 210 27 10 472 – Fax: +30 210 27 12 653

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ