MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Το Τέταρτο Κουδούνι: Άου βάου κουκουβάου… ή Όταν η Ρούλα συνάντησε την Άννα

Αυτά που ήξερες παλιά να τα ξεχάσεις τώρα πια…Ουδεμία σχέση. Με την Λιλιπούπολη που ξέρατε -και που μεταδίδεται πάλι, σ’ επανάλειψη, μ’ επιμέλεια του άξιου Σιδερή Πρίντεζη, απ’ το Πρώτο Πρόγραμμα της ΝΕΡΙΤ κάθε πρωί στις επτάμισι (εξαιρετική ιδέα αλλά εντελώς ακατάλληλη η ώρα και για τα παιδάκια σχολικής ηλικίας, που τότε φεύγουν για το σχολείο, αλλά και για τους μεγάλους που ή κοιμόμαστε ή είμαστε ακόμα με την τσίμπλα στο μάτι). Ουδεμία σχέση σας λέω. Η παράσταση «Το αστέρι της Λιλιπούπολης» που παίζεται στην Σκηνή «Κοτοπούλη» του «Rex» απ’ την Παιδική Σκηνή του Εθνικού.Γράφει ο Γιώγος Δ.Κ. ΣαρηγιάννηςΠηγή: Το Τέταρτο Κουδούνι

author-image Γιώργος Δ.Κ. Σαρηγιάννης

Δηλαδή, για να ‘μαι ακριβής: η μόνη σχέση της -αν επιτρέπεται να χαρακτηριστεί έτσι…- με την εκπομπή «Εδώ Λιλιπούπολη» του Τρίτου Προγράμματος του Χατζιδάκι είναι η λέξη «Λιλιπούπολη» που χρησιμοποιείται στον τίτλο, δυο απ’ τους ήρωες -ο Μπρίλης κι ο Δόκτωρ Δρακατώρ- που το ΜΟΝΟ κοινό που ‘χουν με την Λιλιπούπολη του ’76-’80 είναι τα ονόματα, ΤΙΠΟΤΑ άλλο, και δυο απ’ τους -πολλούς- συντελεστές της αυθεντικής «Λιλιπούπολης», που είναι η Ρεγγίνα Καπετανάκη η οποία υπογράφει το κείμενο και τους στίχους των τραγουδιών -μαζί με τον Βασίλη Ρίσβα- αλλά και τη σκηνοθεσία και το σχεδιασμό χορού και κίνησης κι ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος που ‘χει γράψει την -καινούργια- μουσική και τα τραγούδια κι έχει κάνει την ενορχήστρωση.

Ομολογώ πως πήγα τα βαφτιστηράκια μου στην περί ης ο λόγος παράσταση, παρασυρμένος απ’ τον τίτλο, για να δουν και ν’ ακούσουν κάτι από «Λιλιπούπολη». Λάθος μου. Αλλά κάτι μου λέει πως το ίδιο λάθος θα το κάνουν κι άλλοι γονείς και λοιποί συγγενείς… Να πιστέψω πως με τον τίτλο που επελέγη, αυτό επιδιώκει το Εθνικό; Να ψαρέψει κοινό; Δε θα το ‘βρισκα δεοντολογικό. Για να μην πω πως μου θύμισε μεθόδους μπουλουκιών -με την κακή έννοια…

Και δεν είναι μόνο πως με τη γνωστή «Λιλιπούπολη», σχέσις ουδεμία. Αυτό που είδα -κείμενο (που φέρνει προς «Μικρό πρίγκιπα», μέχρι και την, κλασική πια, καταληκτική φράση του έχουν χρησιμοποιήσει…) και παράσταση- είναι, κατά τη γνώμη μου, μια μουτζούρα. Που θα την έσωζαν τα βίντεο (σκηνογραφική επεξεργασία με backdrop animation Αντώνης Κοτζιάς) και δυο-τρεις ηθοποιοί, όπως ο αεικίνητος και με πολύ χιούμορ, ως Γερο-Σκώληξ ο Σοφός, Ευάγγελος Χαλκιαδάκης, αν δεν την καταβαράθρωνε η λοιπή όψη της (σκηνικά και κοστούμια Έρση Δρίνη).

Όπου, γι άλλη μια φορά -τα πιο πρόσφατα κρούσματα, το καλοκαιρινό «Fantastico-Τα δημιουργημένα συμφέροντα» κι οι «Μυστικοί αρραβώνες» που παίζονταν, μέχρι πρόσφατα, επίσης στο «Κοτοπούλη»-, η σφραγίδα του κιτς έχει πέσει κι απλωθεί βαριά. Με αποκορύφωμα, φαρδύ, κλοουνίστικο, λαμέ παντελόνι που συνδυάζεται με λευκό, δικτυωτό μπλουζάκι πάνω σε μαύρο κορμάκι και με παπούτσι αθλητικό -σε ανδρικό κοστούμι ολ’ αυτά…- και στολή κάτι σαν του ναυάρχου Νέλσον απ’ τον 18ο αιώνα, μ’ επωμίδες και τρίκωχο, που φοριέται με πλακέ λαμέ παπουτσάκι (!) -σε ανδρικό, ωσαύτως, κοστούμι. Μήπως κάποιος πρέπει να διώκεται ποινικά στις περιπτώσεις αυτές; Δεν υπάρχει σχετικός νόμος; Όσο και να γελάω υπάρχουν και όρια. Έλεος!

Και κάτι που μου ‘κανε ακόμα χειρότερη εντύπωση: στα σημειώματα και τις ευχαριστίες του προγράμματος της παράστασης δεν είδα ούτε μια φορά να αναφέρονται οι λέξεις Τρίτο Πρόγραμμα, Μάνος Χατζιδάκις ή τ’ όνομα οποιουδήποτε άλλου απ’ τους υπόλοιπους συντελεστές της αυθεντικής «Λιλιπούπολης». Έτσι, για το γαμώτο, σαν ένα «τιμής ένεκεν».

Διαβάστε περισσότερα στο Τέταρτο Κουδούνι

Περισσότερα από Art & Culture