MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
14
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Τα Παιδιά του Εμφυλίου

Μια ταινία μυθοπλασίας, στα όρια του ντοκυμαντέρ για τα παιδιά του εμφυλίου και τις δραματικές τους διαδρομές εκτός της “μητέρας- πατρίδας”. “Τα παιδιά του Εμφυλίου” του Διονύση Γρηγοράτου επιχειρούν να αναδείξουν άλλη μία πληγή του εμφυλίου. Το αν τα καταφέρνουν, είναι μια άλλη ιστορία.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Η ΕΡ’ΜΗ, πολιτική πρόσφυγας 3ης γενιάς, επηρεασμένη λόγω DNA από το αγωνιστικό παρελθόν του τόπου αλλά και από τον εργασιακό της χώρο – όπου εξειδικεύεται σε συνθέσεις αρχειακού υλικού και σύγχρονες Κινηματογραφικές λήψεις και Comics – περνάει και στη πράξη έπειτα από ένα αναπάντεχο αλλά και αναμενόμενο συμβάν: Την απόπειρα της ΓΙΑΓΙΑΣ της να ξαναπαίξει ως παιδί, σκαρφαλώνοντας σε … κούνια Παιδικής Χαράς!!! Ανασυνθέτει με τη βοήθεια δύο bloggers και ενός εξεγερμένου αλλά και συνειδητοποιημένου νεαρού – ονόματι ΣΥΜΒΑΤΟΣ – την ιστορία της ΓΙΑΓΙΑΣ και τριών άλλων ΠΑΙΔΙΩΝ που είχαν πρωταγωνιστήσει σε ένα απωθημένο γεγονός του Εμφυλίου Πολέμου: Το λεγόμενο – και συσκοτισμένο από την προπαγάνδα – “Παιδομάζωμα”, προσεγγίζοντας την αλήθεια.

Θέμα της ταινίας αποτελεί η μαζική μετακίνηση 60.000 και πλέον παιδιών μακριά από τις εστίες τους, στη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου. 30.000 περίπου, από το «Δημοκρατικό στρατό», εκτός της Πατρίδας, σε Ιδρύματα Πολιτικών Προσφύγων σε χώρες της χωρισμένης Ευρώπης του Ψυχρού Πολέμου και άλλα τόσα, από τον Κυβερνητικό στρατό, σε «Παιδοπόλεις» που ίδρυσε η Βασίλισσα Φρειδερίκη.

Τραγικά οδοιπορικά που δεν τέλειωσαν με το τέλος του Εμφυλίου αλλά συνεχίστηκαν εκτός και εντός της Ελλάδος με εξορίες, απαγορεύσεις επανόδου στις εστίες τους, διακρίσεις κλπ. Οδοιπορικά που συνεχίζονται και στις μέρες μας με τις ψυχολογικές επιπτώσεις που κουβαλούν αυτά τα «πρώην παιδιά» για μια «παιδική ηλικία» που δεν έζησαν τότε και η μνήμη τους δεν μπορεί σήμερα να αναπληρώσει. 
1 παιδιά του εμφυλίου
Πρόκειται για μία ταινία μυθοπλασίας που, όμως, συνθέτει:
α) Υπαρκτά πρόσωπα (που πρωταγωνίστησαν στα γεγονότα) και επινοημένα (ηθοποιοί).
β) Επιλεγμένο Αρχειακό υλικό, όπου τα δραματικά του στοιχεία ενσωματώνονται αβίαστα στην ταινία και προωθούν τη δράση π.χ. η μυθιστορηματική παρουσία του Paul Eluard στα βουνά της Ελλάδας το 1949.
γ) Σκηνές αναπαράστασης που αλληλοσυμπληρώνονται με το Αρχειακό υλικό. 
δ) Σημαντικά Πολιτικά πρόσωπα που βίωσαν τα γεγονότα (πέρα των Πρωταγωνιστών) με τη μορφή συνοδευτικών βίντεο σε blogs (όχι συνεντεύξεις).

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ένα ιβρύδιο, μεταξύ δραματικής ταινίας και ντοκυμαντέρ, που δεν καταφέρνει να γίνει τίποτα από τα δύο. Σε δραματουργικό επίπεδο, η πλοκή είναι κουραστική, οι διάλογοι κακογραμμένοι, η φόρμα περίεργη, τα πλάνα εικαστικά αδιάφορα και οι ερμηνείες των ηθοποιών κακές. Σε επίπεδο ντοκυμαντέρ, η πληροφορία είναι ασαφής, συγκεχυμένη και δοσμένη με βαρετό τρόπο. Το ανθρώπινο και ιστορικό ενδιαφέρον του θέματος φαγώθηκε από τους σκηνοθετικούς πειραματισμούς.  

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Τα Παιδιά του Εμφυλίου
Σκηνοθεσία: Διονύσης Γρηγοράτος
Σενάριο: Διονύσης Γρηγοράτος

Παίζουν: Τζένη Σταυροπούλου, Πέτρος Γιασεμής

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2015

Rating: 2
Περισσότερα από CINEMA