MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
20
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1
48 Αντισταση στον μεγαλο εποικισμο
100 χρονια απο τον Οδυσσεα
142 χρονια
Andriesh
Anora
Cure
Emilia Pérez
Eraserhead
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγος
Kwaidan
Maria
Megalopolis
No Budget Story
No Cap: 2 Years of Light
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμενη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξιριο της νιοτης
Unclickable
Wicked
Αλογα
Ολα για τη μητερα μου
Αγαπη Ειναι…
Ανοιξη, Καλοκαιρι, Φθινοπωρο, Χειμωνας… και Ανοιξη
Αξιαγαπητη
Ασικ Κεριμπ
Βαϊανα 2 (μεταγλωττισμενη)
Για τη μικρη Σαμα
Γκρεμλινς
Εγω, ο απαισιοτατος 4 (μεταγλωττισμενη)
Επιχειρηση: Dirty Angels
Η Ηλιαχτιδα μου
Η απιστευτη ιστορια του γιγαντιου αχλαδιου ( μεταγλωττισμενη)
Η επιστροφη
Η θυσια
Η κουζινα
Η κυνηγος με τον αετο
Η σοφια της ευτυχιας
Η συμμορια της συμφορας
Θαυμα στο Μιλανο
Θεωρημα
Κατεχομενη πολη
Κονκλαβιο
Κυνηγι γειτονων
Μια υπεροχη ζωη
Μικρα πραγματα σαν κι αυτα
Μικροι ηρωες σε δραση (μεταγλωττισμενη)
Μονομαχος II
Μουφασα: Ο βασιλιας των λιονταριων (μεταγλωττισμενη)
Μουφασα: Ο βασιλιας των λιονταριων (με υποτιτλους)
Ο Αρχοντας των Δαχτυλιδιων: Ο πολεμος των Ροχιριμ
Οδος Μαλχολαντ
Ο σπορος της ιερης συκιας
Πολυ σκληρος για να πεθανει
Προσωπο με προσωπο
Σαμσαρα
Τα τελευταια Χριστουγεννα στο πατρικο μας
Το Πολικο εξπρες (μεταγλωττισμενη)
Το ατιθασο ρομποτ (μεταγλωττισμενη)
Το βραδυ που ο μπαμπας μου εσωσε τα Χριστουγεννα (μεταγλωττισμενη)
Το διπλανο δωματιο
Το χρωμα του ροδιου
Υπαρχω
Χαππυ Νταιη
Χριστουγεννιατικος εφιαλτης
Ωρολογιακος μηχανισμος
Κοινωνική

Βουρκόλακας στο Θέατρο Αποθήκη

Το μοναδικό θεατρικό έργο του Αργύρη Εφταλιώτη, ο Βουρκόλακας, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 120 χρόνια μετά τη συγγραφή του (1894) σε μια σύγχρονη παράσταση με πρωταγωνίστρια την Νένα Μεντή, σε σκηνοθεσία Γιώργου Λύρα.

stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Ο Αργύρης Εφτιαλιώτης (1849-1923) υπήρξε μία από τις σημαντικότερες μορφές της ελληνικής διανόησης στη μάχη για την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας, μαζί με τον Αλέξανδρο Πάλλη και τον Γιάννη Ψυχάρη.

Για το αριστουργηματικό αυτό έργο, που έχει μια σημαντική θέση στην ιστορία της σύγχρονης νεοελληνικής δραματουργίας, ο συγγραφέας αντλεί το θέμα του από τους λαϊκούς μύθους και το “Τραγούδι του Νεκρού αδελφού” που αποτέλεσε εμβληματικό ποίημα για τους ρομαντικούς κύκλους της κεντρικής Ευρώπης τον 19ο αιώνα. Γοητεύεται από τη δύναμη της λαϊκής ποίησης και με στόχο την ανανέωση της Ελληνικής δραματουργίας, τόσο γλωσσικά αλλά όσο και θεματολογικά, γράφει το έργο αυτό στη δημοτική. Με μια γλώσσα πλούσια σε μνήμες και συναίσθημα, και ένα ύφος πιστό προς όλα τα μοτίβα των ρομαντικών, ο Βουρκόλακας γράφεται ως μια τραγωδία σε τρεις πράξεις. Ένα εφιαλτικός μύθος – εορτασμός της χαράς και του πένθους, της ζωής και του θανάτου, που διατηρεί τα στοιχεία της παραλογής αλλά εισάγει παράλληλα νέα δεδομένα.

Ο Λάσκαρης το χαρακτηρίζει ως το «δραματικότερον τραγούδι», ο Παπαντωνίου σημειώνει πως πρόκειται για «ακράτητο τόλμημα της φαντασίας», ο Καβάφης παρατηρεί πως «η λιτότης του είναι ελληνικότατη» ενώ ο Ξενόπουλος στην «Εστία» παρακινεί τους θιασάρχες να προσέξουν το έργο για την πνευματική του αξία και να το ανεβάσουν. Δυστυχώς, όμως το έργο μέχρι σήμερα ανέβηκε μόνο στην Βάρνα – όπου τότε υπήρχε ακόμη ακμαίος ελληνισμός – σε μία ερασιτεχνική παράσταση. Το έργο εκδίδεται το 1894 σε τρεις συνέχειες στην Εφημερίδα Εστία ενώ το 1900 εκδίδεται επίσημα σε βιβλίο μαζί με άλλα έργα του Εφταλιώτη.

Ο Βουρκόλακας είναι ένα εξαιρετικά πρωτοποριακό έργο καθώς γράφτηκε αντιστικτικά στους Βρυκόλακες του Ίψεν που είχαν παρασταθεί στην Ελλάδα μόλις ένα χρόνο νωρίτερα και στη «βορειομανία» που είχε επικρατήσει τους θεατρικούς κύκλους, έσπαγε τις φόρμες των κανόνων ενώ αποκαθιστούσε παράλληλα τους δεσμούς με την παράδοση.

Το τωρινό του ανέβασμα, μέσα από μια σύγχρονη οπτική χωρίς να αψηφά την παράδοση και τις ρίζες, φωτίζει τα ρομαντικά στοιχεία, την υποβλητική ατμόσφαιρα και επιχειρεί την απελευθέρωση των συναισθημάτων, σε μια προσπάθεια επαναφοράς στη Μαγεία.
Η Νένα Μεντή στον ρόλο – σύμβολο της Μάνας συνυπάρχει στη σκηνή με ηθοποιούς της νέας γενιάς.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λύρας
Σκηνικά: Μαργαρίτα Χατζηιωάννου
Κοστούμια: Απόλλων Παπαθεοχάρης
Μουσική: Γιώργος Δούσσος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκος Αργυριάδης

Διανομή: Νένα Μεντή, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Γιώτα Καλλίνη, Ηλίας Λάτσης, Αμαλία Νίνου, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Δημήτρης Σαμόλης

Μέρες και ώρες παραστάσεων: κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15
Τιμές Εισιτηρίων: Δευτέρα, Τρίτη 15€ (κανονικό) – 12€ μειωμένο
Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Θέατρο Αποθήκη
Σαρρή 21, Αθήνα

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λύρας



Rating: 1
Περισσότερα από CINEMA