MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
23
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
16 Φωκίωνος Νέγρη: Έκθεση με έργα φοιτητών του Εργαστηρίου Χαρακτικής της Σχολής Ιωαννίνων
Από 14/02/2025 έως 15/03/2025
18 διάλογοι με το 2004: Έργα του εικαστικού Δημήτρη Κούκου "συνομιλούν" με εκθέματα του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας
Από 16/01/2025 έως 29/03/2025
Bouche fermée: Ένα εικαστικό αλφαβητάριο της Έλενας Παπαδημητρίου για τη γυναικεία καταπίεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 21/02/2025 έως 23/03/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
Dali Cybernetics: Μία εμπειρία εμβύθισης στο σύμπαν του σπουδαίου ζωγράφου στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 18/10/2024 έως 31/03/2025
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Hide or Disguise: Έκθεση της Χρυσάνθης Κουμιανάκη στην γκαλερί CAN Christina Androulidaki
Από 12/02/2025 έως 15/03/2025
In Love: 27 Έλληνες καλλιτέχνες απεικονίζουν τον έρωτα στην Sianti Gallery
Από 14/02/2025 έως 08/03/2025
Land In Between: Έκθεση φωτογραφίας της Μαριάνθης Ευθυμίου στο House of Lucie Athens
Από 13/02/2025 έως 08/03/2025
Mater Faber: Έκθεση της Αννίτας Αργυροηλιοπούλου στην αίθουσα τέχνης έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου
Από 21/02/2025 έως 22/03/2025
Penetralia: Ομαδική έκθεση ζωγραφικής στην αίθουσα Περίτεχνών Καρτέρης
Από 07/02/2025 έως 01/03/2025
Shut your Eyes and See: Έκθεση του Νάκη Παναγιωτίδη στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 27/11/2024 έως 02/03/2025
That’s what she said: Η φεμινιστική εικονογραφία της Σοφίας Ροζάκη στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Από 13/02/2025 έως 15/03/2025
a Cabinet of Curiosities: 78 εικαστικοί καταλαμβάνουν τους χώρους του MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 13/02/2025 έως 31/08/2025
«Ουλαλούμ»: Τρεις νέοι εικαστικοί τιμούν τον Σκαρίμπα στον Λόφο
Από 15/02/2025 έως 14/03/2025
Ανατομία της Αρχιτεκτονικής: Έργα της Simone Leigh εκτίθενται στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ
Από 28/04/2025 έως 31/10/2025
Από τον Όμηρο στο HoloLens: Αναπαραστάσεις της Σαμοθράκης σε μια έκθεση στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
Από 20/02/2025 έως 29/06/2025
Αρχαία Ελλάδα: Ένα εντυπωσιακό θεματικό πάρκο έρχεται στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδί
Από 05/10/2024 έως 28/02/2025
Αστικοί Έρωτες: Ο Χρίστος Χαλικιάς ζωγραφίζει τον έρωτα στην Gallery of Pythias
Από 12/02/2025 έως 28/02/2025
Βάσος Καπάνταης: Σχέδια και γλυπτά του σπουδαίου καλλιτέχνη "συνομιλούν" σε μια έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 12/02/2025 έως 31/05/2025
Βλέμματα στο Χείλος της Ψυχής: Έκθεση του Βασίλη Κοντογεώργου στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ
Από 21/02/2025 έως 08/03/2025
Γεωμετρία μιας άυλης διαδρομής: Ζωγραφική έκθεση της Ελένης Ζούνη στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Από 06/03/2025 έως 03/05/2025
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης - 50 Χρόνια Θέατρο: Μια επετειακή έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανιών
Από 15/02/2025 έως 30/04/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Εγκώμιο της σκιάς: Ο Τανιζάκι συνομιλεί με τον Παπαδιαμάντη σε μια εικαστική μυθοπλασία της Νίνας Παπακωνσταντίνου στο Μέγαρο
Από 12/12/2024 έως 23/02/2025
Ενσαρκώσεις: Οι νεκρές φύσεις της Αθηνάς Χατζή στην Genesis Gallery
Από 27/02/2025 έως 22/03/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Η αίγλη των ζώων: Η τέχνη του κοσμήματος και της φωτογραφίας συναντιούνται σε μια έκθεση στην Γκαλερί Kourd
Από 26/02/2025 έως 26/04/2025
Η αισθητική της απελπισίας και της απόγνωσης: Έκθεση του Δημήτρη Μεράντζα στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 27/02/2025 έως 17/04/2025
Θόδωρος - Αντί αναδρομικής: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του σπουδαίου γλύπτη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Από 08/02/2025 έως 08/02/2026
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Μία είναι η αγάπη μας: Ομαδική εικαστική έκθεση στο Ίδρυμα Τσιχριτζή
Από 14/02/2025 έως 01/03/2025
Μετατροπές: Έκθεση της Ζωής Κεραμέα στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 03/02/2025 έως 08/03/2025
Μυστήριο 15 - Το Ανοιχτό Μουσείο: Το εικαστικό και ερευνητικό έργο της Βάνας Ξένου παρουσιάζεται στην Ελευσίνα
Από 09/02/2025 έως 13/04/2025
Ο ήχος των έργων: Καταξιωμένοι συνθέτες ντύνουν ηχητικά τα έργα της εικαστικού Ειρήνης Γκόγκουα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 14/02/2025 έως 24/02/2025
Οδύσσεια: Η παραστατική δύναμη του ομηρικού έπους εμπνέει τα έργα του Μάρκου Καμπάνη στην Πινακοθήκη Γκίκα
Από 30/01/2025 έως 27/04/2025
Ονοματοποιία: Μια έκθεση αφιερωμένη στον διάσημο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο
Από 25/01/2025 έως 15/03/2025
Παραφερνάλια: Η τρίτη ατομική έκθεση του Ανδρέα Βούσουρα στην Γκαλερί Alma
Από 14/02/2025 έως 08/03/2025
Προδανεισθείς Χρόνος: Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα απ’ το έργο του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη
Από 20/02/2025 έως 27/07/2025
Στιγμιότυπα Ζωής: Μια εικαστική έκθεση της Πηνελόπης Σπυρίδωνος στη Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας
Από 12/02/2025 έως 28/02/2025
Τα "καπρίτσια" του Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 22/01/2025 έως 30/09/2025
Τα αγαπημένα μας έργα του Apos: Έκθεση ζωγραφικής του εικαστικού Απόστολου Χαντζαρά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Από 10/02/2025 έως 23/02/2025
Της Λυγερής το φόρεμα, της νύφης το φουστάνι: Ο παραδοσιακός γάμος μέσα από μια έκθεση αφηγηματικού κεντήματος στο Μουσείο «Αγγελική Χατζημιχάλη»
Από 06/02/2025 έως 16/03/2025
Το Μουσείο Μπενάκη μάς καλεί να δούμε και να ακούσουμε την Αφρική ανάμεσά μας
Από 13/02/2025 έως 25/05/2025
Τοπιογραφία: Έκθεση του Αχιλλέα Χρηστίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 09/01/2025 έως 23/02/2025
διάΚΟΣΜΟΙ - en plein air: Ζωγραφική έκθεση του Δημήτρη Κατσιγιάννη στην Γκαλερί Σκουφά
Από 11/02/2025 έως 01/03/2025
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X CAN Christina Androulidaki Gallery Gallery Genesis Gallery Kourd House of Lucie Athens Online Sianti Gallery Άλμα Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης Αίθουσα Τέχνης «Gallery of Pythias» Αίθουσα Τέχνης Αθηνών Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα Γκαλερί Ζουμπουλάκη Γκαλερί Σκουφά Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας "Σοφία Λασκαρίδου" Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Ελληνοαμερικανική Ένωση Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ Λόφος art project Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη» Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Περί Τεχνών Καρτέρης Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο - Βιβλιοθήκη και Τυπογραφείο Βουλής Φουγάρο ΙΡΙΣ Φωκίωνος Νέγρη 16
Ζωγραφική

Λέξεις & Χρώμα: ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5

Η αίθουσα τέχνης Καπλανών 5 εγκαινιάζει, την Τρίτη 31 Μαρτίου στις 20.00, την ομαδική έκθεση ζωγραφικής «Λέξεις & Χρώμα» Αντικείμενο της έκθεσης είναι η επιρροή της λογοτεχνίας και της ποίησης στη ζωγραφική. Συμμετέχουν οι εικαστικοί : Δημήτρης Αναστασίου, Σύλβια Αντωνιάδη, Εύα Αποστολάτου, Σοφία Δατσέρη, Γιώργος-Παναγιώτης Καβούνης, Γιώργος Καρακάσογλου, Ιωάννα Καφίδα, Βασιλική Κοσκινιώτου, Θανάσης Ραχούτης και Κατερίνα Χαδουλού.

Monopoli Team

Η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης Ήρα Παπαποστόλου γράφει:
“Η λογοτεχνία έχει μεγάλη επίδραση στη ζωγραφική. Κυρίαρχο παράδειγμα αποτελεί ο γερμανικός ρομαντισμός, καλλιτεχνικό κίνημα στη φιλοσοφία, την τέχνη και τον πολιτισμό των γερμανόφωνων χωρών στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα. Με σημαντικούς εκπρόσωπους του ρομαντισμού στη γερμανική λογοτεχνία τον Σίλερ και τον Γκαίτε, η γερμανική ρομαντική ζωγραφική μπόρεσε να εκφράσει οπτικά τα πρότυπα που πρέσβευαν η λογοτεχνία και η φιλοσοφία της εποχής, με τρανταχτά παραδείγματα τα έργα των μεγάλων ρομαντικών Γερμανών ζωγράφων Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ και Φίλιπ Ότο Ρούνγκε. Άλλο ένα κίνημα που δεν μπορούμε να ξεχάσουμε είναι ο υπερρεαλισμός ή σουρεαλισμός που άνθισε κατά κύριο λόγο στη Γαλλία των αρχών του 20ου αιώνα. Ένα κίνημα που αναπτύχθηκε κυρίως στο χώρο της λογοτεχνίας αλλά εξελίχθηκε σε ένα ευρύτερο καλλιτεχνικό ρεύμα που περιλάμβανε φυσικά και τη ζωγραφική και που επιδίωκε τη διερεύνηση του ασυνείδητου, στηριζόμενο στις ψυχαναλυτικές θεωρίες του Φρόυντ και στα πολιτικά ιδεώδη του Μαρξισμού. Στην Ελλάδα, ο Β” παγκόσμιος πόλεμος δεν τελειώνει το 1945 αλλά, με τον εμφύλιο, προεκτείνεται έως το 1949. Η θέση της χώρας τρέφει τον ανταγωνισμό των δυτικοευρωπαϊκών υπερδυνάμεων με τη Σοβιετική Ένωση και επηρεάζει και τους καλλιτέχνες -συγγραφείς και ζωγράφους – που, μέχρι τις αρχές του ΄60, έχουν σαν κύριο γνώρισμα του έργου τους αυτό που ονομάζουμε “ελληνικότητα”, μαρτυρώντας μία ανάγκη για αυτοπροσδιορισμό. Σήμερα, που στον ελληνικό κόσμο έχει επιβληθεί η έννοια της παγκοσμιοποίησης και που η έννοια του χώρου και του χρόνου έχει αλλάξει με τις νέες τεχνολογίες, οι ζωγράφοι, απαλλαγμένοι από τις ψευδαισθήσεις των 60ς καθώς και από τις δυσκολίες του ΄70 και του ΄80, επηρεάζονται από όλο το χωράφι της ιστορίας της τέχνης και φυσικά τόσο από τους κλασικούς όσο και από τους σύγχρονους Έλληνες και ξένους ποιητές και συγγραφείς.

koskinio
Οι Δημήτρης Αναστασίου, Σύλβια Αντωνιάδη, Εύα Αποστολάτου, Σοφία Δατσέρη, Γιώργος-Παναγιώτης Καβούνης, Γιώργος Καρακάσογλου, Ιωάννα Καφίδα, Βασιλική Κοσκινιώτου, Θανάσης Ραχούτης και Κατερίνα Χαδουλού, επιλέγουν να μεταφέρουν στον καμβά τους τον πλούτο των κειμένων, πηγαίνοντας τη ζωγραφική ένα βήμα παραπέρα.

Ο Δημήτρης Αναστασίου φτιάχνει το δικό του εικονιστόρημα με τίτλο «Α=-Α» όπου μπλέκονται ζωγραφική και λέξεις, καθώς και όνειρο με πραγματικότητα, για να γεννηθούν έργα αφηγηματικά, γεμάτα συμβολισμούς, στα οποία κυριαρχεί ένας φιλοσοφικός και ψυχαναλυτικός αναστοχασμός σε σχέση με τα όρια τόσο ενός (πλασματικού άραγε;) Εγώ όσο και της ίδιας της (πλασματικής άραγε;) πραγματικότητας, συστήνοντας κάτι εξ” ορισμού παράδοξο: ένα μανιφέστο της αμφιβολίας σε εικόνες.

Τα έργα της Σύλβιας Αντωνιάδη αναφέρονται στη βιβλική ιστορία του Σαμψών «Παλαιά Διαθήκη ΚΡΙΤΑΙ» καθώς και στην μεσαιωνική μελέτη του Εμμανουήλ Ροΐδη «Πάπισσα Ιωάννα». Το πρώτο έργο βασίζεται στην οπτική του Γάλλου ποιητή Ferdinand Lemaire ο οποίος πλάθει στο λιμπρέτο του για την όπερα του Saint-Saens τον χαρακτήρα της Δαλιδά και το δεύτερο έργο πάντα σύμφωνα με τη μελέτη του Ροϊδη, τοποθετεί τη γυναίκα στον ανώτερο θώκο της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, να καθίσταται έγκυος απ´ τον θαλαμηπόλο της. Το συμπέρασμα είναι ότι το Δόγμα δεν δύναται να παρέμβει στην Φύση.

Η Εύα Αποστολάτου επιλέγει να ζωγραφίσει την αστρονόμο, μαθηματικό και φιλόσοφο Υπατία. Λόγω του ότι οι ιστορικοί εξαίρουν εκτός των άλλων και την ομορφιά της, την παρομοιάζει με την Αφροδίτη της Μήλου όπως γεννήθηκε από ένα κοχύλι, σύμφωνα με τον πίνακα του Μποτιτσέλι. Μόνο που στην περίπτωσή της το κοχύλι συνδέεται με τον θάνατό της και όχι με την γέννησή της, καθώς το μαυροφορεμένο χριστεπώνυμο πλήθος την δολοφόνησε με τροχισμένα κοχύλια στην Αλεξάνδρεια το 415.

datseriΗ Σοφία Δατσέρη κρατάει την μυθοπλασία που της δίνει η λογοτεχνία, την αποδίδει ζωγραφικά και πολλές φορές της αρέσει να συνεχίζει την ιστορία από το σημείο που την άφησε ο συγγραφέας. Έτσι κάνει στο έργο της «Καβάφης και Οδυσσέας». Ενώ το έργο της «Απελπισμένος Ερωτόκριτος» θα μπορούσε να εκφράζεται από το παρακάτω κείμενο: «Απελπισμένος ο Ερωτόκριτος στοχάζεται πάνω «στου κύκλου τα γυρίσματα που ανεβοκατεβαίνουν», βασανισμένος «απ’ του καιρού τ” αλλάματα» τραγουδά τα πάθη του σε ένα σκοπό τραγικό. Είναι ο έρωτας πράγματι που τον τυραννά ή η αμετάκλητη βεβαιότητα πως γίνεται ο ίδιος έρμαιο μιας μοίρας που δεν μπορεί να την ορίσει, φλόγα μιας προαιώνιας φωτιάς που δεν σβήνει με νερό;

Ο Γιώργος – Παναγιώτης Καβούνης, επηρεασμένος από συγγραφείς όπως ο Ντοστογιέφσκι αλλά και από τον Έλληνα συγγραφέα Ρένο Αποστολίδη, μεταφέρει την κοσμοθεωρία τους και την ατμόσφαιρά τους στα έργα του, με τον γεμάτο σύμβολα και άκρως περιγραφικό και λεπτομερειακό ρεαλισμό του.

Ο Γιώργος Καρακάσογλου εμπνέεται από το έργο του Γερμανού φιλόσοφου Νίτσε “Τάδε έφη Ζαρατούστρα” για να μιλήσει για την αναζήτηση των δικών μας προσωπικών αξιών, και αποδίδει ζωγραφικά ποιήματα όπως αυτό του Μάκη Τσίτα με τίτλο «Σήμερα» από το Ποιητικό Ημερολόγιο των εκδόσεων Ιωλκός (2011): Σήμερα δε θα γράψω ποίημα/Σήμερα δεν υπάρχει λόγος να γράψω ποίημα/Σήμερα είμαι ευτυχισμένος. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης λέει: «Δεν είναι απλά η απόπειρα εξαπάτησης της Φθοράς που γεννά τελικά ακόμα ένα ποίημα αλλά η ίδια η ανάγκη της δήλωσης. Η ίδια η τέχνη που πεθαίνει να σου το πει, θάνατε».

Τη δασκάλα με τα χρυσά μάτια επιλέγει να ζωγραφίσει η Ιωάννα Καφίδα σε ένα στιγμιότυπο που θα μπορούσε να αποδίδεται στην παρακάτω φράση: «Σας ευχαριστώ» λέει ο Δρίβας «και για απόδειξη να και το τραγούδι σας». Τραγουδάει στον ίδιο σκοπό, έναν σκοπό παραπονιάρικο, ερωτικό όπως είναι όλοι οι σκοποί του νησιού: Το χαμηλό τ ανάβλεμμα που κάνεις, με λαβώνεις./ Μη με θωρείς τόσο γλυκά, γιατί με παλαβώνεις/Το ματόκλαδό σου κλίνει, να περάσω δεν μ’ αφήνει.» Το συγκεκριμένο έργο φιλοτεχνήθηκε με αφορμή την παραγγελία της εφημερίδας «Το Βήμα» με θέμα εξώφυλλα βιβλίων Ελλήνων λογοτεχνών.

Η Βασιλική Κοσκινιώτου ζωγραφίζει τρία στιγμιότυπα αγάπης γεμάτα σύμβολα, εμπνεόμενη από στίχους που την περιγράφουν: μια στιγμή ξεδιψάσματος («το δάσος των χειλιών σου χρωματίζει μπλε τις υγρές νύχτες του καλοκαιριού κι ελευθερώνει τα όνειρά μου τα θαλασσινά»), μια στιγμή μετάβασης («Η αγάπη είναι σαν τη μέρα, φεύγει και πάει, φεύγει και πάει η αγάπη…») και μια στιγμή αναγέννησης, με το ρόδι ως σύμβολο γονιμότητας.

raxoutΓια το πορτρέτο του Μπουκόφσκι ο Θανάσης Ραχούτης λέει: «Ο Μπουκόφσκι δεν είναι ο αγαπημένος μου συγγραφέας, είναι ο αγαπημένος μου ήρωας, απλά τυχαίνει να είναι και συγγραφέας. Ή μάλλον ποιητής. Ένας ποητής που η ζωή του ταυτίζεται τόσο πολύ με το έργο του που είναι αδύνατον να φανταστείς στους ήρωες που πλάθει στα βιβλία του κάποιον άλλον πέρα από τον ίδιο. Και για να το διατυπώσω κάπως διαφορετικά, οι ήρωές του είναι τόσο «βρώμικοι» από την ίδια τη ζωή που η ταύτιση μαζί τους είναι τρομαχτική. Όπως η ζωή που θα θέλαμε να ζήσουμε».

Τέλος, η Κατερίνα Χαδουλού εξηγεί για τα έργα της: » Σαν συλλέκτρια παραδοσιακών ιστοριών, λαϊκών αφηγήσεων και παραμυθιών από όλο τον κόσμο, πάντα έδειχνα μια αδυναμία στο Ιαπωνικό φολκλόρ, όχι μόνο λόγω της ποικιλίας των πνευματικών, μυθολογικών όντων (yokai) που συναντάμε αλλά και λόγω των μοναδικών ιαπωνικών ξυλογραφιών που συνοδεύουν αυτές τις κατά κύριο λόγο ιστορίες φαντασμάτων. Σε συνδιασμό με την ατμόσφαιρα του παραδοσιακού θεάτρου Νο και τον ασπρόμαυρο ιαπωνικό κινηματογράφο τρόμου [«Onibaba» (1964), «Kaidan» (1964), «Kuroneko» (1968) κ.α.], αυτός ο βίαιος, δαιμονικός κόσμος που κυριαρχεί η έννοια της εκδίκησης, οι οιωνοί θανάτου και στον οποίο οι ζωντανοί φαίνεται να είναι οι παρείσακτοι, μου τράβηξε αναπόφευκτα την προσοχή εξαιτίας της ευρηματικότητας του και φυσικά της γοητευτικής και απαράμιλλης ομορφιάς αισθητικής του. Το «Tengu» είναι ένα πλάσμα αυτού του ζοφερού κόσμου, και παρόλο που η ονομασία του παραπέμπει σε σκύλο, στην ιαπωνική παράδοση εμφανίζει ως ανθρωπόμορφο πουλί, οιωνός επικείμενης καταστροφής και θανάτου. Το «Πορτέτο της Σούνκιν», από την άλλη, είναι βασισμένο στην νουβέλα του Τανιζάκι «Τhe Tattooer» και αν και ανήκει στην σύγχρονη ιαπωνική λογοτεχνία είναι ξεκάθαρες οι αναφορές και ο δεσμός με αυτό το αρχαίο, παραδοσιακό Πάνθεον του Κακού. Η λογοτεχνία αιώνων εμπνέει λοιπόν και σήμερα τους σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς που αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη αποδίδουν κάθε φορά με τον δικό τους τρόπο ένα ποίημα ή ένα λογοτεχνικό ή φιλοσοφικό κείμενο μιλώντας στο θεατή για αξίες που αντέχουν στο χρόνο. Οι δύο διαφορετικές εκφράσεις του ψυχικού κόσμου των δημιουργών ενώνονται συνθέτοντας ένα νέο αυτόνομο έργο που δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με τη φύση, τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά της λογοτεχνίας.

Αίθουσα Τέχνης Καπλανών 5, Μασσαλίας & Καπλανών 5, Αθήνα, Τ.Κ. 106 80
Εγκαίνια: Τρίτη 31 Μαρτίου, 20.00
Διάρκεια έκθεσης: 31 Μαρτίου – 25 Απριλίου 2015
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη 12.00 – 20.00 Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο: 12:00 – 15:00

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ