MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
26
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Andriesh
Anora
Cure
Emilia Pérez
Eraserhead
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Kwaidan
Maria
Megalopolis
No Budget Story
No Cap: 2 Years of Light
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αγάπη Είναι…
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Ασίκ Κερίμπ
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκρέμλινς
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Επιχείρηση: Dirty Angels
Η Ηλιαχτίδα μου
Η απίστευτη ιστορία του γιγάντιου αχλαδιού ( μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κουζίνα
Η κυνηγός με τον αετό
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θαύμα στο Μιλάνο
Θεώρημα
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Κυνήγι γειτόνων
Μια υπέροχη ζωή
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Οδός Μαλχόλαντ
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Πρόσωπο με πρόσωπο
Σαμσάρα
Τα τελευταία Χριστούγεννα στο πατρικό μας
Το Πολικό εξπρές (μεταγλωττισμένη)
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Χάππυ Νταίη
Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης
Ωρολογιακός μηχανισμός
Κωμωδία

Παν-δή-μια

Ένα σατιρικό έργο του Δημήτρη Πιατά, η “Παν-δή-μια” για την οικονομική κρίση και την παράνοια της σύγχρονης εποχής, σχόλιο στη medio-κρατία και στην ηθική κατάρράκωση του νεοέλληνα.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 111'
Μαρίνα Πυλαρινού

«ΠΑΝδηΜΙΑ» (ΌΛΑ λοιπόν ΈΝΑ) είναι ο τίτλος της νέας ταινίας μεγάλου μήκους του Δημήτρη Πιατά. Πρόκειτα για μία μαύρη κωμωδία, σε μία χώρα που υφίσταται την επιδρομή ενός ιού, που τον ονομάζουν «Σύνδρομο της Τζοκόντα» – γιατί ο ασθενής παύει να έχει την αντίληψη του περιβάλλοντος και χαμογελά – ενώ η ίδια η χώρα είναι υπό κατάρρευση από χρεωκοπία. Συμμορίες λυμαίνονται τη χώρα. Ο Κώστας Ανδρέου (Θεοδόσης Πελεγρίνης), τηλεοπτική περσόνα, είναι στα πρόθυμα της επαγγελματικής και προσωπικής κατάρρευσης. Ο Μπος (Δημήτρης Πιατάς) έχει τη δημοφιλέστερη εκπομπή στην τηλεόραση με τίτλο «Πρόσκληση σε Γεύμα για έναν Υποψήφιο Καλεσμένο», όπου ο καλεσμένος αποδομείται και διασύρεται για κάποια αμαρτία του παρελόντος. Υποψήφιος καλεσμένος είναι ο Ανδρέου για μια κατασκευασμένη τηλεοπτική είδηση που τον έκανε διάσημο. 

Το έργο ίσως έχει καλές προθέσεις, αλλά η κακή τους εκτέλεση, η έλλειψη μέσων και η απουσία συνοχής στην σύλληψη δεν τις αφήνουν να φανούν. Αν εξαιρέσω κάποιες κωμικές αναλαμπές του Μάκη Παπαδημητρίου, η ταινία δεν έχει κάτι άλλο αξιόλογο να παρουσιάσει. Οι περισσότεροι ηθοποιοί παίζουν υπερβολικά ψεύτικα και γκροτέσκο, ενώ ο Θεοδόσης Πελεγρίνης δείχνει ότι δεν είναι ηθοποιός. Ένα σενάριο χωρίς καμία αφηγηματική ροή, γεμάτο αμπελοφιλοσοφίες και στοχασμούς που σκάνε στο κενό. Η φωτογραφία είναι πολύ κακή, σε βαθμό που να θυμίζει videoclip παλιών δεκαετιών.

Τα σκηνικά στις περισσότερες περιπτώσεις είναι θεατρικές σκηνές, που βρήκε στη διάθεση της η παραγωγή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σκηνικό της παράστασης “La Nonna” χρησιμοποιήθηκε για πλατό εκπομπής με υψηλή τηλεθέαση. Μια χαρά παράσταση ήταν το “La Nonna” κι εξαιρετική η ερμηνεία του Πιατά, δεν λέω. Αλλά το να βάζεις ένα σκηνικό που δείχνει ένα φτωχόσπιτο της Αργεντινής για πλατό της πιο εμπορικής- υποτίθεται- τηλεοπτικής εκπομπής, δεν κολλάει.   

Αξιοποιείται η ταινία μικρού μήκους του Δημήτρη Πιατά “Μαμά γιατί δε φωνάζεις πια” (Επίσημη Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 1975), με τα ίδια πρόσωπα που έπαιζαν τότε (Σοφία Κακαρελίδου, Μιχάλης Μητρούσης) στο τώρα. Αν και καλύτερα κινηματογραφημένο από την τωρινή δουλειά του ηθοποιού και σκηνοθέτη, δεν χρησιμοποιείται με λειτουργικό τρόπο, γιατί δεν πείθει ότι είναι αυτό που παρουσιάζεται στην ταινία. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ένα έργο κακό σε πολλά επίπεδα. Κακή κινηματογράφηση, προβληματικό σενάριο και έλλειψη μέσων καταδικάζουν την καλλιτεχνική αυτή προσπάθεια και όσα προσπαθεί να μας δηλώσει, σε αποτυχία. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Παν-δή-μια
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πιατάς
Σενάριο: Δημήτρης Πιατάς

Παίζουν: Θεοδόσης Πελεγρίνης, Δημήτρης Πιατάς, Μιχάλης Μητρούσης, Μάκης Παπαδημητρίους, Λουκία Πιστιόλα

Διάρκεια: 111'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2014

Rating: 1,5
Περισσότερα από CINEMA