MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Anora
Badlands
Birdcage Inn
Black Dog
Cinema Made in Italy
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Interstellar
Kneecap
LOL Surprise! The Skate Dance Movie (μεταγλωττισμένη)
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Made in England: The Films of Powell and Pressburger
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Secret Movie Nights
Smile 2
Tack
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Rain People
The Rocky Horror Picture Show
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αμλετ
Ανοιξε τα μάτια
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γάζα, αγάπη μου
Γλυκιά Συμμορία
Δαμάζοντας τα κύματα
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Εν εσόπτρω – Ο παπά-Σταμάτης και ο Σταμάτης
Ζούμε τη στιγμή
Η θυσία
Η κουζίνα
Η πλεξούδα
Η φύση του έρωτα
Καμία άλλη γη
Κονκλάβιο
Μάβκα: Το ξωτικό του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Μας ψεκάζουν
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια υπέροχη ζωή
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μικρό θλιμμένο κορίτσι
Μονομάχος II
Ντιαμπολίκ
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ξύπνα
Ο Νονός 2
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο νόμος του Μέρφυ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Παρθενόπη
Ποπάυ, ο ναύτης
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το Πολικό εξπρές (μεταγλωττισμένη)
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τρένο της μεγάλης φυγής
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
ΔΡΑΜΑ

Τα Κορίτσια

Ρεαλιστικό σινεμά από την γαλλίδα σκηνοθέτη Céline Sciamma που επιχειρεί να κοινωνιολογήσει με τις ζωές κοριτσιών από οικογένειες μεταναστών της Αφρικής. “Τα Κορίτσια” μιλούν για τη ζωή μιας παρέας ζωηρών κοριτσιών, που διαμορφώνουν σχέσεις, συμπεριφορές και ταυτότητες σε αρκετά σκληρές συνθήκες ζωής.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 113'
Μαρίνα Πυλαρινού

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, το αβέβαιο μέλλον της στο σχολείο και από τον άγραφο νόμο που έχουν επιβάλλει τα αγόρια στη γειτονιά, η 16χρονη Μαριέμ αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούργια ζωή όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια. Αλλάζει το όνομά της, τον τρόπο ντυσίματός της, και παρατάει το σχολείο προκειμένου να γίνει αποδεκτή από τη συμμορία, ελπίζοντας ότι αυτός θα είναι ο δρόμος προς την ελευθερία. Η ταινία αναφέρεται σε ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού και αδιεξόδου για πολλούς νέους, που ανοίγει το δρόμο προς την εγκληματικότητα, την καταπίεσης της γυναίκας, ακόμα και πουριτανισμού τις κοινότητες των αφρικανών μεταναστών στην Γαλλία, αλλά και της βίας των εφήβων, 

Κάμερα στο χέρι και πρωταγωνίστριες χωρίς εμπειρία στην υποκριτική ήταν τα κεντρικά στοιχεία του έργου της Sciamma. Το έργο δεν ηθικολογεί, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του. Δεν εξωραΐζει χαρακτήρες- θύματα ενός κακού συστήματος. Οι ηρωίδες του έργου μεγαλώνουν στη βία και τις στερήσεις, είναι θύματα στερεοτύπων και δυσπιστίας, εξαιτίας του χρώματός τους. Αλλά η βία που βιώνουν φέρνει βία. Οι 4 πρωταγωνίστριες, πιστεύοντας στο “η ισχύς εν τη ενώσει” σε μια πιο εφηβική έκδοση, συμπεριφέρονται σαν συμμορία. Μπλέκουν σε κοριτσοκαυγάδες με άλλες συμμορίες, διαπράττουν bullying, λέξη που έχει γίνει της μόδας και στην Ελλάδα τελευταία, μικροκλοπές και άλλα συναφή… Στο τέλος η πρωταγωνίστρια θα βρεθεί αντιμέτωπη με το δίλημμα αν θα συνεχίσει τον κατήφορο προς τον υπόκοσμο ή θα ακολουθήσει το δρόμο της συνείδησης. Είναι πάντα δύσκολο αφηγηματικά το να δώσεις απάντηση σε ένα τέτοιο ερώτημα, που να μην είναι είτε αδυσώπητα αμοραλιστική, ή -αντίθετα- ηθικολογική. Στο φινάλε της, αυτή η ταινία ρέπει ελαφρώς προς το δεύτερο. 
1 BANDE-DE-FILLES
Το έργο αποτυπώνει μια κοινωνική πραγματικότητα, που καλό είναι να την γνωρίζουμε. Έχει όμως και αδυναμίες. Το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν κοπέλες χωρίς σπουδαία εμπειρία υποκριτική δεν κάνει πιο ρεαλιστικό το έργο, αλλά μάλλον λιγότερο. Θα μπορούσαν να ήταν πιο πειστικές και να έδιναν μεγαλύτερο βάθος στις ερμηνείες τους σε αρκετά σημεία του έργου. Όσο έβλεπα το έργο, θυμόμουν πόσο πιο πολύ το ζούσαν οι πρωταγωνίστριες στη “Ζωή της Αντέλ”. Πόσο πιο έντονα συναισθήματα έβγαζαν. Πόσο περισσότερο σε έπειθαν ότι αυτό που βλέπεις είναι αληθινό. 

Επίσης, η πλοκή δεν είναι δυνατή, ενώ υπάρχουν σκηνές που απλά γεμίζουν το χρόνο. Για παράδειγμα, το να ακούμε ένα ολόκληρο τραγούδι της Rihanna στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, μόνο και μόνο, για να βλέπουμε 4 νεαρές κοπέλες να το χορεύουν, θύμιζε περισσότερο γλάστρες σε πρωινάδικο ή ερασιτεχνικό βιντεοκλίπ, παρά σπουδαίο “ευρωπαϊκό” (ό,τι κι αν σημαίνει πια αυτό) σινεμά.   

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: “Τα κορίτσια” είναι μία ταινία με αρκετή δόση αλήθειας και κοινωνικά στοιχεία, που βλέπεται με αρκετό ενδιαφέρον από τον προβληματισμένο θεατή. Αλλά δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό ως προς το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Τα Κορίτσια/Bande de filles
Σκηνοθεσία: Céline Sciamma
Σενάριο: Céline Sciamma

Παίζουν: Karidja Touré, Assa Sylla, Lindsay Karamoh

Διάρκεια: 113'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA