MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Tελευταία ευκαιρία για τα θεατρικά hit του χειμώνα

Είναι η πρώτη σεζόν μετά από πολλά χρόνια που το Πάσχα δεν σηματοδοτεί τον απόλυτο επίλογο για σημαντικές παραγωγές. Από τη μια, η σιωπηλή επέκταση της περιόδου μέχρι τα τέλη Μαϊου – οπότε και αρχίζουν να δραστηριοποιούνται οι περιοδείες – κι από την άλλη η ολοένα και αυξανόμενη ανταπόκριση του κοινού στην θεατρική τέχνη και έξοδο, «σπρώχνει» τον χειμερινό προγραμματισμό βαθιά μέσα στην Άνοιξη. Εδώ κάνουμε μια επιλογή από τον αφρό των παραστάσεων που όχι μόνο συνεχίζουν στην καρδιά του Απριλίου (σχηματίζοντας ουρές έξω από τα ταμεία τους) αλλά αξιώνουν κι ένα υψηλό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.Από τη Στέλλα Χαραμή

Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη πρωταγωνιστεί στη Μεγάλη Χίμαιρα στο θέατρο Πορεία
author-image Στέλλα Χαραμή

Φαέθων του Δημήτρη Δημητριάδη
faethon

Ακροβατώντας ανάμεσα σε δύο γιγαντιαίους θεατρικούς κόσμους, την αρχαία ελληνική τραγωδία και το σαιξπηρικό δράμα, το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη είναι μια συγκλονιστική αλληγορία πάνω στο δόγμα της εξουσίας, όπως αυτό αποκαλύπτεται μέσα στους κόλπους μιας οικογένειας. Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί για δεύτερη φορά έργο του Δημητριάδη μετά τον «Κυκλισμό του τετραγώνου» – αυτή τη φορά εκτός φόρμας αλλά με την ίδια εμμονή στην λεπτομέρεια και την ακρίβεια – καταθέτοντας την πιο ώριμη δουλειά του. Ποίηση, έμφαση στο ψυχαναλυτικό στοιχείο, κλιμάκωση του σασπένς, υποβλητική ατμόσφαιρα, ηχητικά ευρήματα δημιουργούν ένα αρραγές σκηνοθετικό πλέγμα που κορυφώνεται μέσα από σπουδαίες ερμηνείες: Αννέζα Παπαδοπούλου, Εύη Σαουλίδου, Αρης Μπάλης, Σταυρούλα Σιάμου και Περικλής Μουστάκης. Ο τελευταίος σε μια ερμηνεία που ορίζεται από την παραφορά.
Θέατρο της Οδού Κυκλάδων έως τις 10 Μαΐου (Η παράσταση αργεί το τριήμερο 23-26/4)

Κατερίνα του Αύγουστου Κορτώ
lena papaligoura katerina

Παράσταση – φαινόμενο, όχι μόνο για την κλιμακούμενη επιτυχία της αλλά και για την από κατασκευής σοφία να μπορέσει να αφηγηθεί τόσα πολλά, χρησιμοποιώντας τόσα λίγα. Όσες επαναλαμβανόμενες παρατάσεις κι αν γνώρισε από το Δεκέμβριο έως σήμερα προκειμένου να ικανοποιήσει τις εκατοντάδες θεατών που συνωστίσθηκαν στο κατώφλι της, η διαπίστωση ήταν, για όλους, κοινή: Μια λιτή, χειροποίητη παράσταση με έντονη προσωπικότητα. Ο ψυχικός Γολγοθάς μιας γυναίκας μέχρι την αυτοκτονία της, αποτυπωμένη από τον ίδιο τον γιο της – τον συγγραφέα Αύγουστο Κορτώ – γίνεται διαδρομή κορύφωσης τόσο για το σκηνοθετικό ύφος του Γιώργου Νανούρη όσο και για την συνταρακτική (από κάθε άποψη) ερμηνευτική κατάθεση της Λένας Παπαληγούρα.
Στο «Θησείον» από τις 17 Απριλίου έως τις 16 Μαΐου

Mojo του Τζεζ Μπάτεργουερθ
mojo2

Με την ίδια ορμή που χορεύεται ένα shake, παρακολουθείται και η μαύρη κωμωδία του Τζεζ Μπάτεργουερθ. Ο Θωμάς Μοσχόπουλος έχει σκηνοθετήσει ένα έργο των early 90s που όμως αναφέρεται στα late 50s, κάνει focus στην πιο σκοτεινή πλευρά του rock and roll και τρέφεται από κυνισμό και ωμό σαρκασμό. Μια αντισυμβατική, ενάντια στον καθωσπρεπισμό του είδους, κωμωδία με βρώμικη γλώσσα, γοητευτικούς αντι-ήρωες, που εκμεταλλεύεται όλες τις αρετές της σε ένα καλοκουρδισμένο και διασκεδαστικό αποτέλεσμα. Rock and rollers οι Αργύρης Ξάφης, Γιώργος Χρυσοστόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου και οι φερέλπιδες Ηλίας Μουλάς και Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος.
Θέατρο Πόρτα από 18 Απριλίου έως τις 17 Μαΐου
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ!

Θείος Βάνιας του Αντον Τσέχωφ
vanias

Η κλασικίζουσα ανάγνωση της Λιλλύς Μελεμέ στο αριστούργημα του Αντόν Τσέχωφ δεν στερεί τίποτα από τους δροσερούς (επί πολλές δεκαετίες) χυμούς του. Προσανατολισμένη στην ψυχολογία των προσώπων και την ανάδειξη των υπαρξιακών μαχών που δίνουν από όποια θέση κι αν στέκονται, η παράσταση φωτίζει το αξίωμα του μεγάλου Ρώσου πως η ευτυχία ποτέ δεν μοιάζει με τις υποσχέσεις της. Η πρόθεση της σκηνοθεσίας υπηρετείται θαυμάσια από τον ζηλευτό θίασο στον οποίο επιβάλλονται οι Γιάννης Φέρτης, Στέλιος Μάϊνας και Αλεξία Καλτσίκη• αφήνοντας έναν γνήσιο Τσέχωφ να ρέει από τις ερμηνείες τους.
Στο θέατρο Χορν από τις 22 Απριλίου ως τις 10 Μαΐου
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ!

Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι του Τένεσι Γουίλιαμς
arvaniti kefalinias

Ο Δημήτρης Μαυρίκιος «επισκέπτεται» για δεύτερη φορά την εργογραφία του Τένεσι Γουίλιαμς μετά τον θεατρικό μύθο που δημιούργησε είκοσι χρόνια πριν, με τον «Γυάλινο κόσμο». Σε ένα συγγραφέα που όπως αποδεικνύεται κατανοεί σε βάθος και διαβάζει με ευαισθησία, επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο της βιρτουοζιτέ του. Παραδίδει ένα «ολικό» έργο τέχνης όπου το θέατρο συνομιλεί με τον κινηματογράφο και τη μουσική προς όφελος μιας ατμόσφαιρας, ενός σκηνικού γεγονότος. Το αποτέλεσμα της ολοκληρωμένης αυτής σκηνοθεσίας επιστεγάζεται από δύο ξεχωριστές ερμηνείες: την Μπέττυ Αρβανίτη στο ρόλο της Βάϊολετ Βενάμπλ και την Λουκία Μιχαλοπούλου ως Κάθριν Χόλι.
Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας έως τις 3 Μαΐου
ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ!

Η Μεγάλη Χίμαιρα του Καραγάτση
ximaira2

Οι σχεδόν 40 παραστάσεις που έπονται μετά το Πάσχα είναι ήδη, στο σύνολο τους, προπωλημένες. Η περίληψη της παράστασης στη συγκεκριμένη λίστα αφορά αφενός στην πραγματικότητα της παράτασης της λόγω μεγάλης προσέλευσης κι αφετέρου ως μια μνεία στην θριαμβική πορεία της. Η πρεμιέρα για την μεταφορά του εμβληματικού μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση από τον εγγονό του Δημήτρη Τάρλοου στο Φεστιβάλ Αθηνών του περασμένου καλοκαιριού ήταν απλώς το βάπτισμα. Θα ακολουθούσε ένας sold out χειμώνας, που με την σειρά του πλέον την παραδίδει και απνευστί στις παρυφές του θέρους και κορυφώνεται με ένα πανηγυρικό κλείσιμο, στο φυσικό τόπο του έργου, την Σύρο. Αν πιστεύετε στην τύχη των ακυρώσεων υπάρχει ακόμα ελπίδα για ένα εισιτήριο σ’ ένα από τα θεατρικά hit της σεζόν.
Θέατρο Πορεία έως τις 31 Μαΐου

Γυάλινος κόσμος του Τένεσι Γουίλιαμς
gialinos kosmos

Η συνάντηση δύο σπουδαίων πρωταγωνιστών στην ίδια σκηνή και μάλιστα κάτω από τις φτερούγες ενός Τένεσι Γουίλιαμς είναι από μόνη της μια ατσαλένια αξία. Πόσω μάλλον, όταν αυτό το σμίξιμο δικαιώνεται επί σκηνής. Η συγκρουσιακή σχέση του Τομ και της Αμάντα, του ατίθασου γιου και της αυταρχικής μητέρας ως ένα αυτοβιογραφικό απόσπασμα από την ζωή του δημιουργού υπηρετείται με μια υπέροχη διαφάνεια από τον Δημήτρη Καταλειφό και την Θέμιδα Μπαζάκα, υπογραμμίζοντας τον τίτλο του έργου. Η παρουσία των Στέλλα Βογιατζάκη και Κωνσταντίνου Γώγουλου επεκτείνουν το αποτέλεσμα σε ένα ωραίο ερμηνευτικό κουαρτέτο – παρά το ότι λειτουργεί κάτω από την συνθήκη μιας εμμονικής σκηνοθετικής σχέσης με τον ρεαλισμό.
Θέατρο «Εμπορικόν» έως τις 31 Μαΐου

Περισσότερα από Art & Culture