Don’t kill this messenger στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων παρουσιάζει στις 9 και 10 Μαΐου, την performance “Don’t kill this messenger” των Gregor Glogowski, Johannes Van Bebber και Μαρίας Τσιτρούδη.
Έχοντας ως σημείο αναφοράς τη φιγούρα του αγγελιοφόρου, η δημιουργική ομάδα του Don’t kill this messenger εξετάζει την κλασική του υπόσταση όπως εμφανίζεται στην αρχαία τραγωδία. Ως μάρτυρας σπουδαίων γεγονότων, ως επί το πλείστον καταστροφικών, τα οποία οφείλει να μεταδώσει όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.
Η performance ασχολείται με πολιτικά γεγονότα από την επικαιρότητα της ελληνικής πραγματικότητας, όπως το κλείσιμο της ΕΡΤ τον Ιούνιο του 2013. Κυρίως υλικό αποτέλεσε ένα ηχητικό ντοκουμέντο που περιγράφει το γεγονός της εκκένωσης του κτιρίου της ΕΡΤ τον Νοέμβριο του 2013, από έναν δημοσιογράφο ο οποίος βρίσκεται στη διττή κατάσταση, αυτής του μάρτυρα του γεγονότος και παράλληλα του αντικειμενικού αγγελιοφόρου/αναμεταδότη του.
Επιπλέον υλικό της παράστασης αποτέλεσε ο τηλεοπτικός χειρισμός ενός διεθνούς γεγονότος που αφορά στο αυτοκινητιστικό δυστύχημα του Joerg Heider, επικεφαλής της αυστριακής ακροδεξιάς παράταξης Austrian Freedom Party (FPO), τον Οκτώβρη του 2008. Σημείο εστίασης αποτέλεσε η εξαντλητική αναμετάδοση του γεγονότος αυτού από τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.
Τα βασικά υλικά αυτής της performance είναι ο λόγος, η κίνηση, ο ήχος και η μεταξύ τους σχέση. Η ζωντανή ηχογράφηση των performer αναμεταδίδεται ως νέο αφηγηματικό υλικό και δραματουργικό εργαλείο. Μέσα από τη σχέση αυτών των μέσων προκύπτουν νέες αφηγηματικές και αναπαραστατικές συνθήκες, προτείνοντας μια δραματουργία μη γραμμική, αλλά βασισμένη σε υλικά που ο θεατής καλείται να ανασυνθέσει χρησιμοποιώντας την προσωπική του εμπειρία.
Η Μαρία Τσιτρούδη είναι πτυχιούχος του Τμήματος Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ειδίκευση στην υποκριτική και τη σκηνογραφία και πτυχιούχος της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού Ραλλού Μάνου. Το 2012 ξεκίνησε το μεταπτυχιακό MA Choreography & Performance στο πανεπιστήμιο JLU Giessen, όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια.
Ο Johannes Van Bebber σπούδασε μουσική και μέσα επικοινωνίας στο Ντίσελντορφ και στη συνέχεια μετακινήθηκε στις εφαρμοσμένες θεατρικές σπουδές στο Γκίσεν. Από μικρή ηλικία έμαθε να παίζει πολλά μουσικά όργανα, όπως ντραμς, πιάνο και κιθάρα. Αργότερα ξεκίνησε να εξερευνά τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως μουσικό όργανο, όπου επικέντρωσε τη δουλειά του. Ενδιαφέρεται κυρίως για τη διαδραστική performance και το συνδυασμό προηχογραφημένης μουσικής με live ήχους σε σχέση με το περιεχόμενο και την καλλιτεχνική φόρμα. Ως υπεύθυνος για τον ήχο και τη μουσική έχει συνεργαστεί με πολλές διαφορετικές καλλιτεχνικές ομάδες.
Ο Gregor Glogowski εργάζεται στο χώρο του θεάτρου και της performance. Σπούδασε λογοτεχνία, επιστήμη του θεάτρου και δραματουργία στο Ερλάγκεν και τη Φρανκφούρτη και ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό του στις εφαρμοσμένες θεατρικές σπουδές στο Γκίσεν. Έχει πραγματοποιήσει διαφορετικά project και παρουσίασε τη δουλειά του στο Βερολίνο (HAU), το Μάνχαϊμ (Zeitraumexit) και στη Φρανκφούρτη (LAB). Έχει συνεργαστεί με την Claudia Bosse (“burning beasts” – Kunstverein – Φρανκφούρτη) και τον Βοris Nikitin (“Diese Kinder sind in Ordnung” – θέατρο Freiburg).
Μέρες και ώρες παραστάσεων: 9 και 10 Μαΐου στις 21.00
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 8€ | Φοιτητικό, κάρτα ανεργίας, κάρτα ΣΕΗ 5€
Τηλέφωνο: 2130040496
Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Κύπρου 91Α και Σικίνου 35Α, Κυψέλη
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της