MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Αρχαία Τραγωδία

Νέκυια της Οδύσσειας του Ομήρου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδάυρου

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός συναντά το θέατρο Νο της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master Gensho Umewaka, με αφορμή την παράσταση “Νέκυια”, βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου, σε μετάφραση Δημήτρη Μαρωνίτη, στις 24 και 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Μια απρόσμενη θεατρική συνάντηση δύο πολιτισμών με βαθιές ρίζες μέσα στον χρόνο: Περισσότερο από 2.500 χρόνια μετά τη δημιουργία της ομηρικής Οδύσσειας και 800 χρόνια από την ίδρυση του θεάτρου Νο, το Φεστιβάλ Αθηνών καλεί τον Μιχαήλ Μαρμαρινό να ανεβάσει τη Νέκυια με έναν ιαπωνικό θίασο Νο και τον μεγάλο Gensho Umewaka επικεφαλής.

Στην –ονομαζόμενη και Νεκυομαντεία ή Νέκυια– ραψωδία λ, ο Οδυσσέας αφηγείται πώς, από νόστο για την πατρίδα του, και με την παρότρυνση της Κίρκης, επιχείρησε την κάθοδο στον Άδη προκειμένου να λάβει από τον μάντη Τειρεσία χρησμό για τον γυρισμό του στην Ιθάκη. 

«Η τέχνη του ιαπωνικού θεάτρου μοιάζει να είναι θεμελιακά αναγκαία και ικανή να μορφοποιήσει τη βαθύτερη ουσία των νοημάτων που περικλείει η Νέκυια», υποστηρίζει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός. «Πρόκειται για μια από τις αρχαιότερες και συναρπαστικότερες στην παγκόσμια λογοτεχνία επισκέψεις του ανθρώπου στον κόσμο των νεκρών. Φαίνεται πως η μεγάλη Τέχνη έχει, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, πάντοτε να κάνει με την “άλλη” πλευρά του Χρόνου. 
Το θέατρο Νο είναι ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα του πολιτισμού στο πεδίο της μεταφυσικής ποίησης. Η βαθιά παράδοση και εκπαίδευση των ηθοποιών τούς δίνει το δικαίωμα να προσεγγίζουν την καρδιά των πραγμάτων. Με ένα τέτοιο λεξιλόγιο σωματικής φιλοσοφίας, το ΝΟ συναντιέται για πρώτη φορά στην ιστορία του με τη δική μας ΝΕΚΥΙΑ».
«… θέλησα την ψυχή της ν’ αγκαλιάσω, όρμησα τρεις φορές, ποθώντας να την σφίξω πάνω μου, και τρεις φορες μέσα απ’ τα χέρια, σαν τη σκιά, σαν τ’ όνειρο, μου πέταξε. Κάθε φορά και πιο πολύ έσφαζε ο πόνος την καρδιά μου, ώσπου της μίλησα φωνάζοντας, με λόγια που
πετούσαν σαν πουλιά: “Μάνα μου, πως δεν στέκεις να σε πιάσω, που σε λαχταρώ; έλα, κι εδώ στον Άδη, δένοντας τα χέρια να σφυχταγκαλιαστούμε οι δυό μας, παρηγοριά να βρούμε στον σφιχτό μας θρήνο. Εκτός και αν, αγέρωχη Περσεφώνη, μόνον το άδειον ίσκιο
σου μού στέλνει, να οδύρομαι βαριά, και πιο πολύ ν’ αναστενάζω.»

ραψωδία λ, Νέκυια

Ερμηνεύουν: Rokuro Gensho Umewaka, Yoshimasa Kanze, Norishige Yamamoto, Norihide Yamamoto, Seigo Mikuriya, Masamichi Yamazaki, Yasuharu Odagiri, Naotaka Kakuto, Takayuki Matsuyama, Kohei Kawaguchi, Motonori Umewaka, Masaki Umano, Kengo Tanimoto, Yuichiro Umawaka, Moe Nishio και οι μουσικοί Manabu Takeichi, Genjiro Okura, Tatsushi Narita, Hirotada Kamei, Mitsunori Maekawa

Συντελεστές:
Μετάφραση: Δ.Ν. Μαρωνίτης
Κείμενα στα ιαπωνικά: Kenichi Kasai
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Μιχαήλ Μαρμαρινός σε συνεργασία με τον Rokuro Gensho Umewaka
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Οργάνωση παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη
Διεύθυνση σκηνής: Masaharu Tabikawa
Εκτέλεση παραγωγής: Tomoko Nishio
Παραγωγός: Hisashi Itoh
Παραγωγή/Συμπαραγωγή: Ελληνικό Φεστιβάλ, Dance West Inc.

*Στα Ιαπωνικά με Ελληνικούς και Αγγλικούς υπέρτιτλους

Ώρα έναρξης: 21.00
Τιμές εισιτηρίων: VIP: 40€, 32€ (ομαδικό), Ζώνη Α: 30€, 24€ (ομαδικό), Ζώνη Β: 20€, 16€ (ομαδικό), Άνω Διάζωμα: 15€, 12€ (ομαδικό), Φοιτητικό: 15€, 10€, Άνεργοι, ΑΜΕΑ: 5€

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Μετάφραση: Δ.Ν. Μαρωνίτης
Σκηνοθεσία: Μιχαήλ Μαρμαρινός


Παίζουν: Rokuro Gensho Umewaka, Yoshimasa Kanze, Norishige Yamamoto, Norihide Yamamoto, Seigo Mikuriya, Masamichi Yamazaki, Yasuharu Odagiri, Naotaka Kakuto, Takayuki Matsuyama, Kohei Kawaguchi, Motonori Umewaka, Masaki Umano, Kengo Tanimoto, Yuichiro Umawaka, Moe Nishio και οι μουσικοί Manabu Takeichi, Genjiro Okura, Tatsushi Narita, Hirotada Kamei, Mitsunori Maekawa

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ