MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Τί θα δούμε στο θέατρο το Μάιο;

Το καλύτερο ανέκδοτο που ακούσαμε φέτος είναι «τελειώνει η σεζόν το Πάσχα».ΨΕΜΑΤΑ αγαπημένοι μου γκουλτουριάρηδες. Το «κενό» γκουλτουραγρανάπαυσης ανάμεσα σε Πάσχα και την ένραξη του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (θα το καλύψουμε πολύ σύντομα σε χωριστό άρθρο) είναι μια απάτη, μια πλάνη.Εμείς σαρώσαμε άλλη μια φορά τα δελτία τύπου και τα προγράμματα και για άλλο ένα μήνα είμαστε εδώ, στο μετερίζι της τέχνης, και απαντούμε στο ερώτημα «Μανώλη, τι να δούμε;» με μια λίστα 20+ παραστάσεων που ξεχωρίσαμε για να δούμε τον Μάιο και τον Ιούνιο.Πηγή: Gkoultura.gr

Monopoli Team

Κατηγορία: 3Χ3 Τσέχωφ

tumblr inline nn2sk9p1VB1qbusup 500
3 Αδελφές (Τζένη Καρέζη έως 25/5)

Τι: Μία παράσταση με 6 αδελφές, παράλληλα σύμπαντα, ποίηση και αέναη κίνηση μέσα σ’ ένα τετράγωνο. Οι ηρωίδες της παράστασης προτιμούν να είναι εγκλωβισμένες μεταξύ του χθες και του αύριο, γιατί γνωρίζουν ότι αν επιστρέψουν στο παρόν τους θα διαλυθούν.
Γιατί: Η Γεωργία Ανδρέου, μετά την πολυσυζητημένη παράσταση «Η Κασσάνδρα και ο Λύκος», επιλέγει το κλασικό έργο του Τσέχωφ για να εισχωρήσει στις ρωγμές του χρόνου. Μέσα από ψιθύρους, σιωπές, ποίηση, παιχνίδι με το φως κι ένα αφαιρετικό σκηνικό που περικλείει τους θεατές και συνθλίβει τον χώρο και τον χρόνο, η σκηνοθέτης σκιαγραφεί με ρεαλιστικό και μαζί αλληγορικό τρόπο την πορεία προς την ατομική και κοινωνική ενηλικίωση των ηρωίδων του έργου.

tumblr inline nnox9z57Np1qbusup 500
3 Αδελφές (Από Μηχανής έως 25/5)

Τι: Το κλασικό έργο του Τσέχωφ φωτίζει την καθημερινή ζωή μιας αριστοκρατικής οικογένειας των αρχών του περασμένου αιώνα που χάνει σιγά-σιγά τα προνόμια της.
Γιατί: Η ομάδα Casus Belli παρουσιάζει το έργο με σημείο αναφοράς το δικό μας «τέλος εποχής». Σχεδόν όλοι οι κεντρικοί ήρωες του έργου ονειρεύτηκαν άλλους έρωτες, άλλες δουλειές, άλλη διαδρομή. Όμως αν και απόλυτα ηττημένοι, θέλουν απελπισμένα, «καίγονται» να ζήσουν. Αυτή η αντίθεση είναι που τους κάνει τόσο γοητευτικούς, τόσο ανθρώπινους.

tumblr inline nnoxqp1aS51qbusup 500
Θάλαμος αρ. 6 (Οδού Κεφαλληνίας έως 24/5)

Τι: Η νουβέλα παρακολουθεί λεπτό προς λεπτό – και πάντα με το τσεχωφικό χιούμορ – την πορεία της ζωής του γιατρού Ράγκιν από τη γεμάτη όνειρα ιατρική του αποστολή, ως την ηθική και εντέλει φυσική του εξόντωση. Με καταλύτη τη συνάντησή του με έναν έγκλειστο ψυχιατρικό ασθενή, ο γιατρός καθίσταται θύμα της πανίσχυρης κοινωνικής δομής που δεν συγχωρεί τη διαφορετικότητα, για να καταλήξει εντέλει ο ίδιος έγκλειστος στον Θάλαμο αρ. 6.

Γιατί: Η παράσταση της Γιολάντας Μαρκοπούλου (από τους συντελεστές του αγαπημένου μας Συνεργείου στο Μεταξουργείο) εμπνέεται από ένα από τα κορυφαία λογοτεχνικά έργα του Τσέχωφ, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην ελληνική θεατρική σκηνή.

Κατηγορία: Μήνας Trans

tumblr inline nn2sbpe4Tm1qbusup 500
Ο Λάκος της Αμαρτιας (Εθνικό – Θέατρο Χώρα έως 24/5)

Τι: Δίπλα και λίγο πιο κάτω από τις καθωσπρέπει (λέμε τώρα) γειτονιές της Αθήνας υπάρχει το απόλυτο περιθώριο: ένας λασπωμένος λάκκος όπου κάνουν πιάτσα μια ομάδα από τραβεστί, πηδιούνται, τραγουδούν και εξομολογούνται τα πάθη τους (σαν στα πρότυπα ενός έντεχνου/ trans ανεβάσματος του CATS).

Γιατί: Ο Πέτρος Φιλιππίδης σκηνοθετεί πρώτη φορά στο Εθνικό ένα αιρετικό για την εποχή του (ίσως και για σήμερα) και διδακτικό έργο του Γιώργου Μανιώτη για τη σύγκρουση του περιθωρίου με τον θρησκόληπτο συντηρητισμό, αλλά και την χειραγώγηση αμφότερων από τα ΜΜΕ και την πολιτική εξουσία. Γιατί να υποθέτουν όλοι πως τα περιθωριακά άτομα επιθυμούν απαραίτητα την ρομαντικοποιημένη επανένταξη στο σύνολο; Μωρή! Στους ρόλους των έξι τρανς ιερόδουλων, τιμούν τα τακούνια τους αρκετά σημαντικά ή γνωστά ονόματα του θεάτρου: Φαίδων Καστρής, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Χρήστος Σπανός, Βασίλης Ρίσβας και Βασίλης Ευταξόπουλος.

tumblr inline nn2sdySFiq1qbusup 500
Το Ψυγείο (Θέατρο του Νέου Κόσμου έως 31/5)

Τι: Ένα ψυγείο… Τρεις τρανς γυναίκες… Η υπηρέτρια Γολιάθα… Ένας ντετέκτιβ… Η δοκτορέσα Φρόιντ (Ψυχίατρος)… Η μητέρα… Ο Αρουραίος… και γενικά πολύς κόσμος!!!!
Γιατί: Με όπλο την κωμωδία, ο κομίστας Κοπί μιλάει για το ρατσισμό λόγω φυλής, φύλου, την ομοφοβία, την τρανσοφοβία, τη μοναξιά και το θάνατο, ξεμπροστιάζοντας την υποκριτική κοινωνία που ζούμε και τα προσχεδιασμένα κοινωνικά πρότυπα δηθενικής ηθικής, με συλλογικό στόχο τη λάμψη της επιτηδευμένης καλής συμπεριφοράς σαλονιών!

Κατηγορία: Τρίτη Περίοδος στο Τέχνης

tumblr inline nn2rs9iUxC1qbusup 500
Τρελό Αίμα (Τέχνης έως 6/6)

Τι: Τα πρόσωπα της παράστασης συναντιούνται μια νύχτα σ’ένα χωριό της Κρήτης η κάπου αλλού όπου συνδιαλέγονται με τις πιο σκοτεινές επιθυμίες τους. Σιωπή κ μυστικά. Απαγορεύσεις. Σώματα που φλέγονται. Αμαρτία κι ενοχή. Ακυρωμένες ζωές. Πρόσωπα που ασφυκτιούν μέσα στην κλειστή ζωή μιας οργανωμένης κοινωνίας που καταδυναστεύει τα μέλη της. Ακραίες ερωτικές φαντασιώσεις, αιμομιξίες, φονικά, μοιχοί, αυτόχειρες. Στον αντίποδα η αυτοθυσία, η αγάπη για τον θεό, η συγχώρεση, η σωτηρία της ψυχής, η φιλοπατρία.
Γιατί: Η Άντζελα Μπρούσκου συνεχίζει το εκπληκτικό της φετινό σερί με αφετηρία τα δράματα του Παντελή Πρεβελάκη «Το τρελό αίμα» και η «Δεύτερη Εντολή» σε ελεύθερη απόδοση του Αλέξανδρου Κυπριώτη. Τα κείμενα «Μισοφέγγαρα» του Γιάννη Κοντραφούρη, σκόρπιες φράσεις, αφορισμοί, τραγούδια ,στιχάκια, ειδήσεις, ιστότοποι συμπληρώνουν την γλώσσα μιας κοινωνίας που θέλει να τα «πιει για να παρεκτραπεί».

tumblr inline nn2sg1WIgU1qbusup 500
Αδελφοί Καραμάζοφ (Υπόγειο του Κουν έως 14/6)

Τι: Εικόνες, πρόσωπα, σχέσεις, ατμόσφαιρες, ήχοι που συνδυάζουν τις πιο ασυμβίβαστες αντιφάσεις. Ένα κείμενο που καλείται να συνδυάσει την ποιητικότητα, την κρυμμένη ειρωνεία και τη μεταφυσική διάσταση του κορυφαίου μυθιστορήματος του ρώσου δημιουργού, με έναν διάλογο σκηνικό που διατηρεί το μυστήριο και την αγωνιώδη προσμονή της αποκάλυψης μιας πατροκτονίας. Ένας μουσικός κόσμος από ήχους, ρυθμούς και μελωδίες που υποβάλλουν ήρωες και θεατές μέσα σε ατμόσφαιρες μεταφυσικές, αλλά γεμάτες από ανθρώπινη αγωνία.

Γιατί: Το κορυφαίο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι στη σκηνή, με πρωτότυπη μουσική από τη Monika και ένα all-star cast με τη νέα δυνάμη του θεάτρου: Αντίνοος Αλμπάνης, Λένα Παπαληγούρα, Βασιλική Τρουφάκου, Αινείας Τσαμάτης, Μελέτης Ηλίας, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Μπάμπης Γαλιατσάτος, σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη.

Κατηγορία Από Μόνη Της: Ζωή Ξανθοπούλου
tumblr inline nofxympZFn1qbusup 500
Δον Ζουάν Περί Ηθικής (Beton7 έως 28/5)

Τι: Ο κάθε άνθρωπος είναι ο ήρωας ενός σεναρίου. Σε κάθε άνθρωπο αναλογεί μία τουλάχιστον μεγάλη αγάπη. Κανείς άνθρωπος δεν μπορεί να είναι απόλυτα ελεύθερος. Ο Δον Ζουάν είναι ένας άνθρωπος.
Γιατί: Η Ζωή «Λατρεία» Ξανθοπούλου φέρνει το μοναδικά camp ανατρεπτικό της στυλ στο γνωστό έργο του Μολιέρου, με πρωταγωνιστή τον «μούσο» της Αποστόλη Ψαρρό, χρησιμοποιώντας μια σύνθεση με αποσπάσματα από τα Απομνημονεύματα του Καζανόβα και το έργο του Μονομαχία, τον Δον Ζουάν του Μολιέρου σε μετάφραση Δημητριάδη και τον Μεγάλο Ανατολικό του Εμπειρίκου.

Κατηγορία: Θέατρο στα Όρια

tumblr inline nn2s7j92EA1qbusup 500
Σταγόνες Πάνω σε Καυτές Πέτρες (Baumstrasse έως 26/5)

Τι: Δύο άντρες γνωρίζονται, ερωτεύονται και χωρίζουν. Παρακολουθούμε την αγάπη ενός νέου και ενός μεγαλύτερου σε ηλικία άνδρα, στην οποία επεμβαίνουν δύο γυναίκες, η αρραβωνιαστικιά του ενός και η τρανς πρώην του δεύτερου, μέσα από τα βασικά δίπολα του Φασμπίντερ: Αγάπη και Φρίκη, Σεξ και Θάνατος. Οι χαρακτήρες του έργου πολεμούν τη συναισθηματική εξάρτηση σαν να είναι αρρώστια, παλεύουν για την εξουσία στη δυαδική σχέση και χρησιμοποιούν κάθε μέσο για να είναι νικητές.
Γιατί: Το πρώιμο αυτοβιογραφικό έργο του Φασμπίντερ, με τον υπότιτλο “μια κωμωδία με ψευτοτραγικό τέλος”, γράφτηκε όταν ήταν περίπου είκοσι χρονών. Το ανέβασμα πλέκει γνώριμες 60s αισθητικές αναφορές με μοντέρνα ποπ/horror κουλτούρα, ήχους video games, και ένα πρωτότυπο σκηνικό “κάψουλας”, μια σκηνή που ξεδιπλώνεται πάνω στη σκηνή και ένα σιτκομ-ικό καναπέ που μετράει αντίστροφα σαν ρολόι τις ώρες αυτής της πρότυπης Φασμπιντερικής σχέσης.


Κατηγορία: Σαιξπηρική Κωμωδία και Τραγωδία

tumblr inline nofy3mAfiE1qbusup 500
Μακβέθ: Βίβλος του Σκότους (Ίδρυμα Κακογιάννη έως 26/5)

Τι: Σ’ αυτή την καταιγιστική διαδοχή αιματοβαμμένων σκηνών, αποτυπώνεται η άνοδος και η πτώση του ζεύγους των Μακμπέθ, μια παραβολή της τραγικής μοίρας του ανθρώπου και των συγκρούσεων της συνείδησης. Στη μεταγραφή του Θεόδωρου Εσπίριτου, η ιστορία ξετυλίγεται όπως ένας ζοφερός εφιάλτης. Οι δαιμονικές μορφές του Μακμπέθ και της Λαίδης ταξιδεύουν από τη μεσαιωνική Σκωτία στο σήμερα, παγιδευμένες σε μια άχρονη αναβίωση του εγκλήματος και της ενοχής τους, ενώ το παγωμένο παλάτι του Ίνβερνες μετατρέπεται σ’ ένα ψυχικό τοπίο επώδυνης επίγνωσης και ανείπωτης φρίκης.
Γιατί: Η εταιρεία θεάτρου 1+1=1 παρουσιάζει μια νέα εκδοχή της σαιξπηρικής τραγωδίας σε διασκευή και σκηνοθεσία του Θεόδωρου Εσπίριτου. Η παράσταση εστιάζει αποκλειστικά στα δύο κεντρικά πρόσωπα της ιστορίας τα οποία, παραδομένα σε ένα φιλόδοξο όραμα εξουσίας, αποφασίζουν να εξοντώσουν τον Βασιλιά για να ιδιοποιηθούν τη θέση του. Μέσα από βασανιστικές αμφιταλαντεύσεις και βίαιες διαμάχες, ο Μακμπέθ και η Λαίδη εκτελούν τη μοιραία πράξη που θα τους ανυψώσει στο ύπατο αξίωμα, αλλά συγχρόνως θα τους εξορίσει στην έρημο όπου καιροφυλακτούν οι Ερινύες.

tumblr inline nog53gnAOd1qbusup 500
Δωδέκατη Νύχτα ή ό,τι προτιμάτε (Studio Μαυρομιχάλη έως 2/6)

Τι: Η νεαρή Βιόλα φθάνει στις ακτές της Ιλλυρίας μετά από ένα ναυάγιο, με την πίστη πως ο δίδυμος αδερφός της Σεμπάστιαν έχει πνιγεί. Αποφασίζει να μεταμφιεστεί σε αγόρι για να μπει στην υπηρεσία του τοπικού μελαγχολικού δούκα Ορσίνο, ο οποίος είναι ερωτευμένος με την πενθούσα κόμισσα Ολίβια, η οποία με τη σειρά της ερωτεύεται τη Βιόλα, πιστεύοντας ότι είναι αγόρι. Στην Ιλλυρία , όμως, εμφανίζεται κάποια στιγμή και ο Σεμπάστιαν…
Γιατί: Η νέα θεατρική ομάδα Nessuno Theater Company παρουσιάζει την πικρή σαιξπηρική κωμωδία σε μετάφραση Νίκου Χατζοπουλου και σκηνοθεσία Δήμητρας Δερμιτζάκη. Αντλώντας έμπνευση από κινησιολογικά στοιχεία πτηνών, η ομάδα επιχειρεί μια διασκευή βασισμένη στα «σμήνη» των ανθρώπων που κατοικούν τα αστικά περιβάλλοντα σήμερα. Πώς αντιδρούν αυτά τα ανθρώπινα σμήνη στον έρωτα; Πόσο γρήγορα μεταδίδεται το μικρόβιο του έρωτα και τι μορφές παίρνει τελικά;

Κατηγορία: Υστερικές Δεσποινίδες

tumblr inline nofxwrR4bL1qbusup 500
Δεσποινίς Τζούλια (104 έως 31/5)

Τι: 23 Ιουνίου 1888, Σουηδία, νύχτα παραμονής μεσοκαλόκαιρου, μιας από τις μεγαλύτερες γιορτές της χώρας. Ο αρραβώνας της έχει πρόσφατα διαλυθεί και η δεσποινίς Τζούλια, μια κόρη κόμη, αντί να πάει με τον πατέρα της επίσκεψη στους συγγενείς της, μένει σπίτι και περνάει τη νύχτα με τον Ζαν, έναν υπηρέτη, που έχει ερωτικό δεσμό με την Κριστίν, μια μαγείρισσα.
Γιατί: Ο αγαπημένος μας σκηνοθέτης Αλέξης Ρίγλης (Η Ζωή στο Θέατρο, Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης) επιστρέφει στο 104 με νέα μούσα του την νεαρή ταλαντούχα Έφη Γούση (Cleansed) σε έναν από τους πιο εμβληματικούς ρόλους του γυναικείου ρεπερτορίου.

tumblr inline nnox28RDtE1qbusup 500
Στροχάιμ (Από Μηχανής)

Τι: «Δεν ήξερα ότι σχεδίαζες comeback»… Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη είναι η Γκλόρια Σουάνσον, η ηθοποιός πίσω από την εμβληματική ξεπεσμένη diva του βωβού κινηματογράφου, τη Νόρμα Ντέσμοντ από την queer ταινία-σταθμό, “Sunset Boulevard”. Το νέο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη ξεκινάει εκεί που τελειώνει η ταινία, με μια τελευταία συνάντηση της ήδη νεκρής Σουάνσον με τον ετοιμοθάνατο συμπρωταγωνιστή της Έριχ φον Στροχάιμ (Άκις Βλουτής), με μάρτυρα και διεκπεραιωτή την επί 20 χρόνια συντρόφου του Στροχάιμ, Ντενίζ (Αγλαΐα Παππά).
Γιατί: Τρεις τεράστιοι ερμηνευτές συναντώνται για πρώτη φορά επί σκηνής, σε μια σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή.

tumblr inline nnoy7gENL41qbusup 500
Λουλούδια (Κνωσός έως 12/6)

Τι: “Η ζωή ξεκινάει όταν σου κόβουν τα δέντρα”. Τρεις γυναίκες, ντυμένες με παραδοσιακές μεξικανικές στολές και λουλούδια πλεγμένα στα μαλλιά. Λουλούδια που γεννιούνται, ανθίζουν, μαραίνονται, χωρίς κανεις να μάθει το όνομά τους… Λουλούδια που θεωρούνται ασήμαντα, φωτίζονται και αξιώνονται ως σημαντικά, καθώς κάνουν το ταξίδι της ζωής τους σε τέσσερις στάσεις, σε τέσσερις εποχές. Το καλοκαίρι τις βρίσκει άνυδρες, το φθινόπωρο με τις βροχές τις ζωντανεύει, ο χειμώνας είναι θάνατος, και γεννιούνται ξανά διαφορετικές την άνοιξη…
Γιατί: Μία μουσική παράσταση για τη γυναικεία ύπαρξη, σαν ένα παλιό Γιαπωνέζικο τρίστιχο haiku…

Κατηγορία: Κωμωδία Μοντέρνα ή Βιβλική

tumblr inline nn2s05vQcs1qbusup 500
Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα) (TheatroVictoria)

Τι: Η Εύα, ο Αβραάμ, ο Σαμψών, η Σαλώμη, ο Πόντιος Πιλάτος κ.ά, θυμίζουν στο κοινό τις κλασικές βιβλικές ιστορίες και απαντούν σε τυπικά, προαιώνια ερωτήματα, όπως: Ποιος έχει τα πνευματικά δικαιώματα της Βίβλου; Η Βίβλος έχει σελίδα αριθμό 666; Από τον Αδάμ και την Εύα, ως το Μωυσή με τις Δέκα Κομμένες Εντολές, από την Κιβωτό του Νώε ως τον Μυστικό- Αν Φας- Δείπνο, οι τρεις πρωταγωνιστές καταθέτουν με ακραίο χιούμορ αλλά και απόλυτο σεβασμό, τη δική τους οπτική των πραγμάτων.
Γιατί: Μετά την επιτυχία τους «Όλος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα», οι τρεις συγγραφείς συμπύκνωσαν όλη τη Βίβλο σε μία κωμωδία που έσπασε ταμεία σε Αμερική και Αγγλία για πολλά χρόνια, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέσα από τη σκηνοθετική ματιά της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου (Ψυχολογία Συριανού Συζύγου), με πρωταγωνιστή τον σταθερό συνεργάτη της Ιωσήφ Ιωσηφίδη.

tumblr inline nofy0jWZAL1qbusup 500
Σκάσε ή Η Χαμένη Παντόφλα του Μανώλη Καρέλη (TheatroVictoria έως 2/6)

Τι: Έχεις πιστέψει πως κάποια στιγμή θα κερδίσεις το λαχείο χωρίς να το έχεις πάρει ποτέ; Πως θα γυρίσεις τον κόσμο χωρίς να μετακινηθείς; Πως θα φύγει το σύννεφο από πάνω σου χωρίς να το διώξεις; Πως θα προχωρήσεις μπροστά, χωρίς να ξέρεις τι είναι πίσω; Ο Μανώλης Καρέλης,ναι. Τον βλέπουμε να γκουγκλάρει και να κάνει ζάπινγκ για να βρει τη συνταγή της ευτυχίας. Ψάχνει να ανακαλύψει αυτά που έχει χάσει.Τη χαμένη του αισιοδοξία, τη χαμένη του αθλητική κορμοστασιά, τη χαμένη του καριέρα, το χαμένο του έρωτα, τη χαμένη του παντόφλα.
Γιατί: Η Χριστίνα Σαμπανίκου (από την ομάδα Splish-Splash) γράφει μια νέα κωμωδία με πρωταγωνιστή τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη.

Κατηγορία: Περιμένουμε Επισκέψεις 
tumblr inline nnoxgpCK501qbusup 500
Η Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας (Βρετάνια έως 31/5)

Τι: Οι κάτοικοι του Γκύλλεν ελπίζουν στη γενναιοδωρία της δισεκατομμυριούχου Κλαιρ Ζαχανασσιάν, η οποία επιστρέφει στη χρεοκοπημένη γενέτειρά της, πρόθυμη να αναζωογονήσει την πόλη. Έτσι, προσφέρει ένα δισεκατομμύριο – υπό τον όρο να δολοφονηθεί ο Άλφρεντ Ιλ, ο πιο δημοφιλής κάτοικος της πόλης και ο εραστής των νιάτων της, ο οποίος την πρόδωσε, αναγκάζοντας την να οδηγηθεί στην πορνεία. «Ο κόσμος μ’ έκανε πόρνη, τώρα θα κάνω εγώ τον κόσμο πορνείο. Οικονομική ανάπτυξη για ένα πτώμα!»
Γιατί: Η Εταιρεία Θεάτρου Υπερίων, παρουσιάζει το εμβληματικό έργο του Φρήντριχ Ντύρρενματ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν. Πρωταγωνιστούν η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, ο Δημήτρης Πιατάς και η Αιμιλία Υψηλάντη, σε ένα εντυπωσιακά νεογοτθικό σκηνικό κόσμο, σαν γεννημένο από μια σπασμένη παλιά κορνίζα.

tumblr inline nogjn99hGi1qbusup 500
Περιμένοντας τον Γκοντό (Cartel από 22/5)

Τι: Δύο περιπλανώμενοι αλήτες δίνουν ραντεβού στη βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού. Σ´ έναν έρημο δρόμο. Στο μοναδικό δέντρο που διακόπτει τη μονοτονία του τοπίου. Περιμένουν κάποιον να έρθει. Ο Εστραγκόν έχει την τάση να ξεχνά κάτι αμέσως μόλις συμβεί, είναι ευμετάβολος, βλέπει συχνά όνειρα, βρωμάνε τα πόδια του. Ο Βλαδίμηρος είναι πιο πρακτικός, κάπως επίμονος, έχει βαθιά ελπίδα πως ο Γκοντό θα έρθει, ξέρει νανουρίσματα, αλλά μυρίζει το στόμα του. Καβγαδίζουν, βαριούνται, επαναλαμβάνονται. Απειλούν ότι θα αυτοκτονήσουν. Παίζουν θέατρο. Και διαρκώς μιλούν για κάποιο ραντεβού.
Γιατί: Η σταθερή ομάδα του Cartel (Μπισμπίκης, Τυριακίδης, Σούλης) έχουν χρησιμοποιήσει τον απρόσμενο αυτό χώρο στη μέση του πουθενά στο σκηνικό μερικών από τις καλύτερες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων (Shopping & Fucking, Πλατόνοφ). Η παράλογη «ιλαροτραγωδία» του Μπέκετ είναι η πιο ταιριαστή παράσταση για ένα τέτοιο χώρο. Πρόκειται για ένα έργο – ερώτηση, που αναζητά επίμονα απάντηση στα «Ποιος είμαι;» και «Τι σημαίνει όταν εγώ λέω “εγώ”;».

Κατηγορία: Νέα Σεζόν στο Skrow

tumblr inline nnoxp53TaK1qbusup 500
Νεκρός Ταξιδιώτης (Skrow έως 31/5)

Τι: Δύο αδέρφια ναυαγούν με τη βάρκα τους μίλια μακριά απ’ το νησί τους. Ο μικρός σώζεται, ο μεγάλος όχι. Όταν μετά από δέκα μέρες επιστρέφει ο διασωθείς στον τόπο του, την ίδια μέρα η θάλασσα ξεβράζει στο νησί το πτώμα του αδερφού του. Μεγάλο μυστήριο πλέκεται γύρω από το παράδοξο γεγονός…
Γιατί: Ο Άρης Τρουπάκης εξερευνά την παράδοση των περιπλανόμενων αφηγητών – storytellers μέσα από το αριστουργηματικό διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Οι πιο απρόσμενοι άνθρωποι μπαίνουν από την εξώπορτα του Skrow και αφηγούνται στο κοινό που έχει στηθεί στα σκαλιά να κοιτάει τον δρόμο έξω: μια μουσική κομπανία και μια λαϊκή γυναίκα με τα ψώνια του σουπερμάρκετ.

tumblr inline nnoxdwQ8Vn1qbusup 500
Μεχρι τωρα (Skrow έως 26/5)

Τι: Η Άννα, μια πρωταθλήτρια, το κορίτσι-παγκόσμιο κύπελλο, ετοιμάζεται να σπάσει το προσωπικό της ρεκόρ. Σ’αυτό τον κρίσιμο αγώνα έχει δίπλα της το ιδανικό πρόσωπο: ένα τέρας ψυχραιμίας, πλήρως καταρτισμένο, πρωτοποριακό στον τομέα του, πειθαρχημένο, με τεράστια φαντασία. Με δυο λόγια, «το διαρκές χιούμορ πίσω από τα φαινόμενα». Και θα σταθεί δίπλα στην Άννα όσο χρειαστεί. Πρόκειται για μια προπόνηση μέχρι θανάτου.
Γιατί: Το πρώτο έργο της Κατερίνας Μαυρογεώργη εστιάζει σε ένα πανανθρώπινο μαθηματικό πρόβλημα: Έστω ότι ο χρόνος είναι ένα…πορτοκάλι. Πώς βρέθηκε το πορτοκάλι στο τραπέζι μας; Για πρώτη φορά η σκηνή του Skrow Theater αναποδογυρίζει και μετατρέπεται σε μια πίσω αυλή με φόντο την οδό Αρχελάου. Τα πλάνα που εναλλάσσονται με κινηματογραφικό ρυθμό συνθέτουν ένα απόκοσμο φιλμ για αυτήν την μοναδική ημέρα της ηρωίδας.

tumblr inline nohwxoCkh31qbusup 500
Ντύρντρα (Skrow έως 29/5)

Τι: Η Ντύρντρα επιστρέφει με τον εραστή της Νέισι μετά από επτά χρόνια εξορίας. Ο βασιλιάς Κόνοχαρ τους έχει συγχωρέσει και είναι έτοιμος να τους υποδεχτεί. Όμως το τέλος του ταξιδιού γίνεται η αρχή μιας ιστορίας προδοσίας: το πρόσχημα της συγχώρεσης κρύβει την πλεκτάνη του βασιλιά για εκδίκηση. Και η ελπίδα των εραστών γίνεται αγώνας επιβίωσης και διαφύλαξης του έρωτά τους.
Γιατί: Με αφορμή την συμπλήρωση 150 χρόνων από τη γέννηση του Ουίλλιαμ Μπάτλερ Γέητς, το έργο του Ντύρντρα παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Βίκυς Γεωργιάδου. Στα 1907, ο Γέητς γράφει ένα παραμύθι θανάτου που αποθεώνει τη ζωή και αξιοποιεί τον μοιραίο μύθο της κέλτικης Ελένης για να μιλήσει για την υπέρβαση των ορίων.

Και από αυτές, οι 5 absolute must παραστάσεις για τον μήνα:

  1. Δον Ζουάν – Περί Ηθικής
  2. Στροχάιμ
  3. Σταγόνες Πάνω σε Καυτές Πέτρες
  4. Αδελφοί Καραμάζοφ
  5. Περιμένοντας τον Γκοντό

Περισσότερα από Editors