Τα έργα που παρουσιάζονται πραγματεύονται τις έννοιες της καθημερινότητας και του οικείου, του ανθρώπου και του ψυχισμού του σε σχέση με την κοινωνία και την αποτύπωσή τους σε αυτό. Χαρτογραφούνται χειρονομίες, χώροι, συναισθήματα αγωνίας, χαράς, προσμονής, ονειροπόλησης, όλα με αφορμή προσωπικά βιώματα του καλλιτέχνη και κομμάτια μιας ιστορίας που καλείται ο θεατής να (ανα)συνθέσει. Με αφετηρία κλασικά έργα των Λύτρα, Gerhard Richter και Vermeer, ο Γιώργος Κορμπάκης επιχειρεί μία εικαστική συνομιλία μαζί τους, αναζητώντας την διαχρονικότητα της παρουσίας του ανθρώπου, ως προσωπικότητας και φορέα συναισθημάτων, στην ιστορία της τέχνης.
Όπως αναφέρει ο ίδιος ο καλλιτέχνης: «Σε αυτήν την σειρά επιχειρώ να μετουσιώσω το καθημερινό σε πνευματικό και άξιο παρατήρησης. Μέσα από εικόνες κοινές με τις οποίες ο θεατής μπορεί να αναγνωρίσει τον εαυτό του, επιχειρώ να κοινωνήσω το προσωπικό και να προσωποποιήσω το κοινωνικό ανιχνεύοντας –προσπαθώντας ίσως– την αλήθεια στην μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα. Ίσως και για αυτόν τον λόγο οι άνθρωποι αναπαρίστανται ως μονάδες άξιες ενδιαφέροντος. Πιστεύω πως αυτό που χαρακτηρίζει το έργο μου είναι το ενδιαφέρον μου για τον άνθρωπο ως οντότητα, ως έμψυχο ον, ως φορέα αλλαγής, συναισθημάτων, ψυχισμών, εν τέλει δημιουργίας», ενώ θέτει ερωτήματα, όπως «αν η δημιουργία είναι πράξη οπότε μπορούμε να την ανιχνεύσουμε ως το τελικό αποτέλεσμα και στόχο των παραπάνω, πώς μπορούν να απεικονιστούν τα υπόλοιπα καθώς μιλάμε για εικαστικό έργο; Πώς απεικονίζεται δηλαδή το συναίσθημα, ο ψυχισμός ή ένα έμψυχο ον;».
Ο Γιώργος Κορμπάκης γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Το 2006 εισήχθη στη σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας και ακολούθησε τις κατευθύνσεις της ζωγραφικής (με καθηγητή τον Ι. Καστρίτση) και των Νέων Μέσων (με καθηγητή τον Β. Μπούζα). Το 2011 αποφοίτησε με βαθμό άριστα. Στην μέχρι τώρα πορεία του έχει ασχοληθεί περισσότερο με τη ζωγραφική και το βίντεο, μέσα που και τα δύο επηρεάζουν την αντίληψή του. Η εικαστική του πορεία και προβληματική έχει ως αφετηρία τον άνθρωπο και τη σχέση του με την εποχή μας. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις από το 2010 μέχρι σήμερα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ το 2014 είχε και την πρώτη του ατομική έκθεση. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο Γιώργος Κορμπάκης μας προτείνει τις δύο εικαστικούς Ειρήνη Πουλιάση και Χριστίνα Τζάνη οι οποίες συμμετέχουν ως φιλοξενούμενες στην ατομική του έκθεση με ένα έργο τους. Και οι τρεις καλλιτέχνες συμμετέχουν στην εικαστική πλατφόρμα «Μακρύ Όχημα»1.
Η Ειρήνη Πουλιάση ,γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989,το 2004 ξεκίνησε τις σπουδές της πάνω στη ζωγραφική στο εργαστήριο του Μιχάλη Βελούδιου που αργότερα διετέλεσε και ως βοηθός του. Το 2008 συνέχισε τις σπουδές της πάνω στις εικαστικές τέχνες στον όμιλο ΑΚΤΟ και το 2010 εισήχθη στην Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας όπου μέχρι και σήμερα είναι φοιτήτρια του 3ου εικαστικού εργαστήριου ζωγραφικής, με συντονιστές τους Χάρη Κοντοσφύρη και τον Θωμά Ζωγράφο.
Η Τζάνη Χριστίνα γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα, Ελλάδα. Από το 2010 σπουδάζει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας. Έχοντας ως κύριο πεδίο μελέτης τη ζωγραφική, είναι επι πτυχίω φοιτήτρια του τρίτου εικαστικού εργαστήριου της σχολής, με συντονιστές τον Χάρη Κοντοσφύρη και τον Θωμά Ζωγράφο.
Το “Μακρύ Όχημα” είναι ένα συνεργατικό ρυμουλκό από εικαστικούς καλλιτέχνες που θέλουν να προσεγγίσουν κριτικά και να ξεδιαλύνουν τη διαδικασία ανάμεσα στην εργασιακή διαδικασία του έργου τέχνης και τις κοινωνικές σχέσεις που η τέχνη γεννά και/ή αναπαράγει. Είναι ανοικτό και οριζόντιο σύστημα συνέκθεσης που εμπλέκει απόφοιτους καλών τεχνών, καλλιτέχνες όλων των τεχνών, επιμελητές, ιστορικούς τέχνης και αίθουσες τέχνης. Υποστηρίζεται από το 3ο εικαστικό εργαστήριο Ζωγραφικής του Τμήματος εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών της Σχολής Καλών τεχνών Φλώρινας και συντονίζει ερευνητικές διαδικασίες διάχυσης του έργου τέχνης στο μετά πανεπιστημιακό περιβάλλον.
Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα
Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015, 20:00
Διάρκεια Έκθεσης: 11 Ιουνίου έως 4 Ιουλίου 2015