MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
16
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Ο Παρτιζάνος

Ο Vincent Cassel εκπαιδεύει παιδιά δολοφόνους σε ένα σκοτεινό αλληγορικό έργο του Αυστραλού σκηνοθέτη Ariel Kleiman.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο Αλεξάντερ είναι ένα παιδί όπως όλα: ενεργητικός, περίεργος κι αφέλης. Είναι επίσης εκπαιδευμένος δολοφόνος. Ο Αλεξάντερ, μαζί με άλλα παιδιά της ηλικίας του, αφήνουν συχνά την ασφάλεια του καταφυγίου τους για να εκτελέσουν τις εντολές του μοναχικού πατριάρχη Γκρέγκορι. Παρά την ψυχρή φύση τους, τα παιδιά δεν καταλάβαιναν ποτέ τη βαρύτητα των πράξεων τους. Ο Αλεξάντερ μόλις έγινε έντεκα χρονών. Ο Γκρέγκορι φέρνει στην κοινότητα τους μια νεαρή μητέρα με τον 11χρονο γιο της, Λίο. Ο Λίο είναι διαφορετικός από τα παιδιά που ζουν εκεί. Ο Αλεξάντερ είναι έκπληκτος και περίεργος- δεν έχει ξαναδεί αυτή τη συμπεριφορά. Όταν ο Λίο εξαφανιστεί, ο Αλεξάντερ θα νιώσει προδομένος. Αμφισβητεί τα διδάγματα του Γκρέγκορι και τις αποστολές τους. 

Πρόκειται για ένα αλληγορικό έργο, που εξετάζει τη διαπαιδαγώγηση μικρών παιδιών προς τη βία (γνωστό φαινόμενο τόσο στον υπόκοσμο, όσο και σε πολλούς πολέμους), τις νοσηρές πτυχές της οικογένειας, το θέμα των μαύρών προβάτων σε μια ομάδα. Νομίζω ότι επίσης, με τον Γκρέγκορι (Vincent Cassel) τίθεται με μεταφορικό τρόπο και το θέμα διαφόρων “χαρισματικών” ηγετών της ιστορίας, που εμφανίζονται ως πατρικές φιγούρες της κοινωνίας και ωθούν τους πολίτες στη βία.

Αν κι οι αλληγορικές διαστάσεις της ταινίας έχουν ενδιαφέρον, η πλοκή δεν διακρίνεται από μεγάλη επινοητικότητα, ενώ κι η σκηνοθεσία δεν έχει ένα ιδιαίτερο αισθητικό στίγμα, που να ταυτίζεται με την πρωτοτυπία του θέματος. Επίσης, δεν φαίνεται να υπάρχει στους σεναριογράφους το ανθρωπολογικό, ιστορικό ή κοινωνιολογικό υπόβαθρο γνώσεων, που θα εξέταζε με πιο ουσιαστικό τρόπο τα σοβαρά ζητούμενα της ταινίας. Ο δε πρωταγωνιστής, ο Cassel, έχει να αναμετρηθεί με έναν ρόλο που έχει ισχυρές συμβολικές προεκτάσεις και δυσκολεύεται αρκετά σε αυτό, καθώς είναι υποχρεωμένος να τον ερμηνεύσει στα αγγλικά και όχι στη φυσική του γλώσσα. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Παρά τα διάφορα μηνύματά του, “Ο Παρτιζάνος” δεν φέρνει κινηματογραφική επανάσταση. Σκοτεινή και κάπως κουραστική, η ταινία έχει περισσότερο ενδιαφέρον για κάποιους συμβολισμούς της, παρά για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο Παρτιζάνος/ Partisan
Σκηνοθεσία: Ariel Kleiman
Σενάριο: Sarah Cyngler, Ariel Kleiman

Παίζουν: Vincent Cassel, Nigel Barber, Jeremy Chabriel

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Αυστραλία
Έτος: 2015

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA