MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
13
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
‘Ολα θα πάνε καλά
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
A complete unknown
Amadeus
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Dourgouti Town
Dune
Emilia Pérez
Eraserhead
Flow
From Ground Zero
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
La La Land
Maria
Mi bestia
Queer
Rich Flu – Ώρα μηδέν
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Toy Story 2 (μεταγλωτισμένο)
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αν…
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γάζα, αγάπη μου
Για πάντα
Για πάντα κορίτσια
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Δράκουλας
Δύο προς ένα
Είμαι ακόμη εδώ
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Η Ηλιαχτίδα μου
Η αγάπη έρχεται στο τέλος
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η κληρονόμος των μυστικών
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νύφη
Η παράσταση του Σινγκ Σινγκ
Η σιωπή των αμνών
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Νορβηγία
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου, μια συμφωνία τρόμου
Ο Άνθρωπος Ελέφαντας
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Θίασος
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Τρελός Πιερό
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι αζήτητοι
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πέτρινα χρόνια
Πολύδροσο
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τέρας της φύσης
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το δικό μου Αϊντάχο
Το διπλανό δωμάτιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το χρήμα της οργής
Το χρώμα του ροδιού
Τραγούδια της γης
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
ΔΡΑΜΑ

Ο Παρτιζάνος

Ο Vincent Cassel εκπαιδεύει παιδιά δολοφόνους σε ένα σκοτεινό αλληγορικό έργο του Αυστραλού σκηνοθέτη Ariel Kleiman.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο Αλεξάντερ είναι ένα παιδί όπως όλα: ενεργητικός, περίεργος κι αφέλης. Είναι επίσης εκπαιδευμένος δολοφόνος. Ο Αλεξάντερ, μαζί με άλλα παιδιά της ηλικίας του, αφήνουν συχνά την ασφάλεια του καταφυγίου τους για να εκτελέσουν τις εντολές του μοναχικού πατριάρχη Γκρέγκορι. Παρά την ψυχρή φύση τους, τα παιδιά δεν καταλάβαιναν ποτέ τη βαρύτητα των πράξεων τους. Ο Αλεξάντερ μόλις έγινε έντεκα χρονών. Ο Γκρέγκορι φέρνει στην κοινότητα τους μια νεαρή μητέρα με τον 11χρονο γιο της, Λίο. Ο Λίο είναι διαφορετικός από τα παιδιά που ζουν εκεί. Ο Αλεξάντερ είναι έκπληκτος και περίεργος- δεν έχει ξαναδεί αυτή τη συμπεριφορά. Όταν ο Λίο εξαφανιστεί, ο Αλεξάντερ θα νιώσει προδομένος. Αμφισβητεί τα διδάγματα του Γκρέγκορι και τις αποστολές τους. 

Πρόκειται για ένα αλληγορικό έργο, που εξετάζει τη διαπαιδαγώγηση μικρών παιδιών προς τη βία (γνωστό φαινόμενο τόσο στον υπόκοσμο, όσο και σε πολλούς πολέμους), τις νοσηρές πτυχές της οικογένειας, το θέμα των μαύρών προβάτων σε μια ομάδα. Νομίζω ότι επίσης, με τον Γκρέγκορι (Vincent Cassel) τίθεται με μεταφορικό τρόπο και το θέμα διαφόρων “χαρισματικών” ηγετών της ιστορίας, που εμφανίζονται ως πατρικές φιγούρες της κοινωνίας και ωθούν τους πολίτες στη βία.

Αν κι οι αλληγορικές διαστάσεις της ταινίας έχουν ενδιαφέρον, η πλοκή δεν διακρίνεται από μεγάλη επινοητικότητα, ενώ κι η σκηνοθεσία δεν έχει ένα ιδιαίτερο αισθητικό στίγμα, που να ταυτίζεται με την πρωτοτυπία του θέματος. Επίσης, δεν φαίνεται να υπάρχει στους σεναριογράφους το ανθρωπολογικό, ιστορικό ή κοινωνιολογικό υπόβαθρο γνώσεων, που θα εξέταζε με πιο ουσιαστικό τρόπο τα σοβαρά ζητούμενα της ταινίας. Ο δε πρωταγωνιστής, ο Cassel, έχει να αναμετρηθεί με έναν ρόλο που έχει ισχυρές συμβολικές προεκτάσεις και δυσκολεύεται αρκετά σε αυτό, καθώς είναι υποχρεωμένος να τον ερμηνεύσει στα αγγλικά και όχι στη φυσική του γλώσσα. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Παρά τα διάφορα μηνύματά του, “Ο Παρτιζάνος” δεν φέρνει κινηματογραφική επανάσταση. Σκοτεινή και κάπως κουραστική, η ταινία έχει περισσότερο ενδιαφέρον για κάποιους συμβολισμούς της, παρά για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο Παρτιζάνος/ Partisan
Σκηνοθεσία: Ariel Kleiman
Σενάριο: Sarah Cyngler, Ariel Kleiman

Παίζουν: Vincent Cassel, Nigel Barber, Jeremy Chabriel

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Αυστραλία
Έτος: 2015

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA