Ο 4ος Άνθρωπος
Αν θέλετε να ξέρετε ποια είναι η ταινία που επηρέασε όσο καμιά άλλη τον Tarantino στο να εμπνευστεί το ντεμπούτο του στο σινεμά, το “Reservoir Dogs”, τότε αφεθείτε στη διαχρονική γοητεία του «4ου ανθρώπου».
Τρεις μασκοφόροι ληστεύουν από μια τράπεζα του Κάνσας Σίτ με συνολική λεία πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια. Χρησιμοποιούν ένα φορτηγάκι ανθοπωλείου για τη διαφυγή τους και συναντούν το τέταρτο μέλος της συμμορίας και ιθύνοντα νου της ληστείας. Εκείνος κανονίζει να εξαφανιστούν τα ίχνη τους κι αφήνει ενοχοποιητικά στοιχεία για έναν πρώην κατάδικο, υπάλληλο ανθοπωλείου, ο oποίος όμως, ελλείψει ισχυρών στοιχείων, απαλλάσσεται. Ο τελευταίος θα κάνει τα πάντα για να βρει τους πραγματικούς ληστές και τον άνθρωπο που τον ενοχοποίησε…
Πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο αρχετυπικό φιλμ νουάρ που ξεκινάει προβλέψιμα (η εκτέλεση μιας σειράς ληστειών τραπεζών) αλλά σταδιακά εξελίσσεται σε ένα γεμάτο αγωνία κι ανατροπές υπαρξιακό, σκοτεινό θρίλερ όπου το κεντρικό μοτίβο είναι η εκδίκηση. Δηλαδή η λέξη- κλειδί στο ταραντινικό κινηματογραφικό σύμπαν. Η ταινία είχε αρχικά τον τίτλο: «Kansas City 117» ο οποίος ήταν βασισμένος σε έναν αστυνομικό κωδικό αριθμό.
Ο παραγωγός Edward Small εξαγόρασε τον τίτλο «Kansas City Confidential» από τους John Gaits και Lee Montgomery και η ταινία άρχισε να γυρίζεται στις 4/6/1952, με το κύριο μέρος των γυρισμάτων να πραγματοποιείται στην Σάντα Καταλίνα της Καλιφόρνια. Το story της ταινίας αρχίζει στο Κάνσας αλλά το μεγαλύτερο μέρος του εκτυλίσσεται σ’ένα φανταστικό ψαροχώρι στο Μεξικό.
Η ταινία γνώρισε επιτυχία, εγκαινιάζοντας έτσι μια σειρά ταινιών -“New York Confidential (1955), “Chicago Confidential”(1957) – πάντα με παραγωγό τον Edward Small.