Ant-Man
Μετά τους Iron man, Hulk, Captain America και Thor, άλλο ένα μέλος της οικογένειας Marvel κάνει ντεμπούτο στο σινεμά.
Ο δρ. Hank Pym (Michael Douglas) είναι επιστήμονας, και εφευρέτης του σωματιδίου Pym που συντελεί στη σμίκρυνση ανθρώπων, ζώων και πραγμάτων. Το μυστικό της πρωτοποριακής ανακάλυψής του, θα οδηγήσει στη γέννηση του Ant-Man (Paul Rudd), ενός σούπερ ήρωα στο μέγεθος ενός μυρμηγκιού, ο οποίος πέρα από την τρομερή δύναμη και την ικανότητα να αλλάζει κατά βούληση το μέγεθος του, μπορεί επίσης να επικοινωνεί τηλεπαθητικά και να διατάζει στρατούς από τα συγγενικά του… έντομα! Κάθε τι καλό όμως έχει και το αντίδοτο του. Αυτό δεν είναι άλλο από τον Darren Cross (Corey Stoll), πρώην προστατευόμενo του δρος Hank Pym, ο οποίος έχει κατασκευάσει μια στολή παρόμοια με αυτή του Ant-Man, το Yellowjacket…
Πρεμιέρα για το νέο φυντάνι της Marvel, το θρυλικό για τους κομίστες Ant-Man, που αποτελεί μάλιστα κι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της παρέας των Εκδικητών.
Την ταινία σκηνοθετεί ο Peyton Reed ο οποίος ειδικεύεται στην κωμωδία («Bring it On», «Τα χαλάσαμε»). Το γεγονός αυτό προσφέρει μερικά bonus στο φιλμ από αρκετές απόψεις. Η απομυθοποίηση της υπερδύναμης που κινεί βουνά και σταματάει κομήτες είναι μια από αυτά.
Η κωμική διάσταση στις σκηνές δράσης είναι μια άλλη. Ένα παράδειγμα: σε μια από τις πιο καλογυρισμένες σκηνές του φιλμ ο μικροσκοπικός Ant- Man και ο εχθρός του, παλεύουν σε ένα παιδικό δωμάτιο και γίνεται ο κακός χαμός όπου όλα διαλύονται. Αυτά στο μέγεθος τους γιατί στην πραγματική ζωή, όταν η κάμερα απομακρύνεται και φτάνει σε κανονική διάσταση απεικόvισης της πραγματικότητας, η μανιώδης αναμέτρηση δείχνει σαν ένα απλό κούνημα του παιδικού τρένου. Όλο αυτό το αλληγορικό μήνυμα έχει φυσικά να κάνει με την μιλιταριστική λογική και την κατάκτηση της υπερδύναμης που θα οδηγήσει τον κάτοχο της στην απόλυτη εξουσία. Η διαρκής επισήμανση ότι ως θνητό και ατελές ον ο άνθρωπος είναι και εξαιρετικό «μικρός» σε σχέση με την απεραντοσύνη του σύμπαντος, τονίζεται σε κάθε σκηνή. Για να μην δημιουργηθούν όμως λάθος εντυπώσεις και προκληθεί φαινόμενο μελαγχολίας στους θεατές, υπογραμμίζεται με αρκετή ευρηματικότητα και πρωτοτυπία η εξής χρήσιμη ρήση: «το μέγεθος δεν μετράει».
Κωνσταντίνος Καϊμάκης