Γράφει στο κείμενο της έκθεσης ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος : “…Οι χαρακτήρες που πρωταγωνιστούν στα νέα έργα της Ντέμης Κάϊα αποπνέουν μια μελαγχολική έκσταση αντίστοιχη με αυτή στην οποία βρίσκονται οι ήρωες του Mandiargues, στο διήγημα Το αίμα του αμνού, που περιλαμβάνεται στον τόμο Το μαύρο μουσείο (1946).
Για τους λάτρεις της ερωτικής λογοτεχνίας, τα θέματα που κεντρίζουν την Κάϊα ώστε να τα αποδώσει ζωγραφικά είναι λίγο πολύ γνωστά: ο συγχρωτισμός του ανθρώπου με τα ζώα, σε σημείο ερωτικής έλξης· το θαύμα του γυμνού σώματος και ο φετιχισμός του· η γυμνότητα και οι θεολογικές της προεκτάσεις· η κοινή φύση του ερωτισμού και της αγιοσύνης. Αν σε αυτά προσθέσουμε το ενδιαφέρον της Κάϊα για τον ναρκισσισμό της αυτοφωτογράφισης –τα λεγόμενα σέλφι, που κατακλύζουν το διαδίκτυο κυρίως μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης– μπορεί κανείς να σχηματίσει μια αντιπροσωπευτική εικόνα για τη ζωγραφική της…
…Εντέλει η Ντέμη Κάϊα σκιαγραφεί το πορτρέτο μιας παρέκκλισης: ερωτικής, συναισθηματικής, ψυχολογικής, κοινωνικής. Η σκοτεινή ευτυχία που διατρέχει τα περισσότερα έργα της δεν είναι παρά η σκοτεινή πλευρά της επιτυχίας, της δημοσιότητας, της δημόσιας έκθεσης του εαυτού και του (φωτογραφημένου) σώματος. Οι επιρροές της Κάϊα, δηλαδή οι πηγές στις οποίες ανατρέχει και αποτελούν το υπόστρωμα της νέας ζωγραφικής της δουλειάς, κυμαίνονται από τα φωτογραφικά αυτοπορτρέτα επωνύμων και ανωνύμων ως τις παρενέργειες του ερωτικού παροξυσμού…”a.antonopoulou.art, Αριστοφάνους 20, 105 54 Ψυρρή-Αθήνα,Μετρό Μοναστηράκι
Εγκαίνια Έκθεσης: Τετάρτη 7 Οκτωβρίου, 20.00 – 22.00
Διάρκεια έκθεσης: 7 Οκτωβρίου – 14 Νοεμβρίου2015