Ταξίδι στην Ιταλία
Η κορυφαία κινηματογραφική στιγμή για τον Roberto Rossellini και την Ingrid Bergman που έβαλαν στο φιλμ κομμάτια από τη δική τους ερωτική ιστορία.
Ο πλούσιος Βρετανός δικηγόρος Αλεξάντερ (George Sanders) και η σύζυγός του Κάθριν (Ingrid Bergman) φτάνουν στη Νάπολη προκειμένου να ρυθμίσουν τα κληρονομικά ζητήματα που προέκυψαν ύστερα από το θάνατο ενός συγγενικού προσώπου τους. Το ταξίδι αυτό μοιάζει να είναι η ύστατη προσπάθεια σωτηρίας ενός γάμου που αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων.
Ο σκηνοθέτης κατορθώνει να συλλάβει μοναδικά στιγμιότυπα από την αλληλεπίδραση του ζευγαριού και τα βλέμματα που ανταλλάσουν, καθιστώντας την ταινία μια κορυφαία στιγμή του ερωτικού κινηματογράφου.
Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά ταινία της συνεργασίας Rossellini- Bergman, με το σενάριο να «φωτογραφίζει» το μυθιστόρημα της Κολέτ «Duo» χωρίς ωστόσο ο σκηνοθέτης να προλάβει να κατοχυρώσει τα δικαιώματα του βιβλίου. Το αληθινό επίτευγμα του φιλμ είναι ότι κατορθώνει να δώσει μια ευεργετική ώθηση στον ιταλικό νεορεαλισμό, οδηγώντας τον στα άγνωστα εδάφη ενός μοντέρνου σινεμά.
Η διεξοδική κι αναλυτική ματιά της πολυπλοκότητας της ζωής από τον Roselini, θα επηρεάσει πολλούς σκηνοθέτες και θα βρει την ιδανική έκφραση της στο επερχόμενο γαλλικό «Νέο Κύμα» το οποίο ουσιαστικά ενέπνευσε. Η ταινία αποτελεί από πολλές απόψεις ορόσημο στην ιστορία του κινηματογράφου, αν και στην εποχή της δεν έτυχε ιδιαίτερα θερμής υποδοχής από κοινό και κριτικούς.