Life
Όλο το backstage της θρυλικής φωτογράφισης του James Dean για το περιοδικό LIFE το χειμώνα του 1955 από τον Anton Corbijn, δημιουργό των «Control», «Ο Αμερικανός» και «Ο Νο 1 καταζητούμενος».
Βρισκόμαστε στα 1955 όπου ο μεροκαματιάρης free lancer φωτογράφος Dennis Stock (Robert Pattinson), διαζευγμένος πατέρας ενός μικρού αγοριού το οποίο βλέπει σπάνια, γνωρίζει ένα νεαρό και ταλαντούχο ηθοποιό. Ο 23χρονος James Dean (Dane DeHaan) έχει μόλις ολοκληρώσει τα γυρίσματα της πρώτης ταινίας του «Ανατολικά της Εδέμ» και δεν τον γνωρίζουν παρά ελάχιστοι. Ο Stock όμως θεωρεί ότι ο νέος ηθοποιός έχει κάτι που θα τον κάνει σταρ και του προτείνει να κάνουν μαζί μια φωτογράφηση για το LIFE που θα τον βοηθήσει να ανέλθει γρηγορότερα στο star system. Ο Dean όμως δεν είναι βέβαιος ότι θέλει κάτι τέτοιο…
Σπουδαίος στυλίστας και με εξαιρετική αίσθηση του ρυθμού της κινηματογραφικής αφήγησης ο ολλανδός Anton Corbijn, αναπτύσσει ένα χαμηλότονο, με υπόγεια δύναμη, βιογραφικό δράμα για ένα από τα μεγαλύτερα ινδάλματα του σινεμά.
Ο Dane DeHaan («Παράνομοι», «Amazing Spider man 2») με την εύθραυστη ερμηνεία του είναι ένας υποδειγματικός James Dean. Ένας αυθεντικός επαναστάτης χωρίς αιτία, χαμένος μέσα στην παγωμένη κι αφιλόξενη Νέα Υόρκη (η φωτογραφία του Dean με το σκούρο παλτό στην Times Square, λίγο πριν την πρεμιέρα του «Ανατολικά της Εδέμ» έχει κοσμήσει άπειρα εφηβικά δωμάτια),που δίνει όλη την οδύνη, την ανασφάλεια αλλά και την υψηλή ευφυία του αγοριού από την Ιντιάνα που ενώ θέλει να παίξει μόνο καλούς ρόλους στο σινεμά και το θέατρο, αντιλαμβάνεται ότι κάποιοι άλλοι – ο Ben Kingsley στο ρόλο του μεγαλοπαραγωγού Jack Warner είναι ένας στυγνός «χασαπέμπορος» που συμπεριφέρεται σαν μαφιόζος στους υπαλλήλους του – θέλουν απλώς να τον χρησιμοποιήσουν γαι να θησαυρίσουν.
Αριστουργηματική η φωτογραφία της Charlotte Bruus Christensen «ζωντανεύει» ιδανικά την ιστορία που υπάρχει πίσω από κάθε μια φωτογραφία του Scott με θέμα τον Dean, παρουσιάζοντας αθέατες όψεις από την χαοτική προσωπική ζωή αλλά και την χαρισματική προσωπικότητα του. Όμως η ταινία δεν είναι μόνο το κλειδί για να ξεκλειδώσουμε εικόνες από την ιστορία του Dean.
Είναι μια σκληρή κριτική στη βιομηχανία του θεάματος, μια ελεγεία για τη ζωή και το θάνατο, ένας ύμνος στην αληθινή αξία της τέχνης της φωτογραφίας. Όπως λέει κάποια στιγμή ο Stock στον Dean «η εκάστοτε φωτογραφία είναι ένας τρόπος για να μας θυμίζει ότι υπήρξαμε και οι δυο μας κάποια στιγμή στο μέρος αυτό».
Κωνσταντίνος Καϊμάκης