Μαριονέτες
Πλούσιο καστ στο φιλμ νουάρ του Παντελή Καλαντζή με τον πρωταγωνιστή Αλέξη Γεωργούλη να συνυπογράφει το σενάριο.
Ο Φίλιππος είναι ένας δημοσιογράφος που ζει απομονωμένος σε κάποιο χωριό της Ελλάδας τα τελευταία έξι χρόνια. Η είδηση της άγριας δολοφονίας του αδελφικού φίλου και πρώην συνεργάτη του Στέργιου, θα τον αναστατώσει αλλά το πράγμα θα πάρει ακόμα χειρότερη τροπή όταν καταλάβει ότι απειλείται και η δική του ζωή. Ψάχνοντας απαντήσεις, επιστρέφει στην Αθήνα, όπου κατά περίεργο τρόπο πολλοί τον βοηθούν στην αναζήτησή του. Είναι όμως τα στοιχεία που συλλέγει πραγματικά ή μια καλοστημένη παγίδα; Σύντομα ανακαλύπτει πως ο θάνατος του φίλου του συνδέεται με μια κοινή δημοσιογραφική τους έρευνα από το παρελθόν.
Μετά από μια αξιόλογη πορεία και παρουσία σε διεθνή φεστιβάλ, ως σκηνοθέτης μικρού μήκους ταινιών και ντοκιμαντέρ αλλά και ως παραγωγός στην ταινία «Το Πλοίο για την Παλαιστίνη», ο Παντελής Καλατζής, το κινηματογραφικό παιδί του Κούνδουρου, μας παρουσιάζει την πρώτη του μεγάλου μήκους σκηνοθετική δουλειά του.
Πρόκειται για ένα περιπετειώδες θρίλερ για το οποίο ο σκηνοθέτης αναφέρει: “Με τις ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό από αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Τόσο σεναριακά όσο και στην κινηματογράφηση. Δούλεψα πάρα πολύ πάνω στην χρωματική παλέτα της ταινίας, ώστε ο θεατής να δει όντως τη σκοτεινή πλευρά της Αθήνας σε μια ταινία που ήθελα να είναι γρήγορη, χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στην αφήγηση της. Το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Το βασικό μας μέλημα ήταν να επιλέξουμε τα άγνωστα για τον θεατή σημεία της Αθήνας, αυτά που δεν έχει δει έως τώρα. Αυτή η προσπάθεια κράτησε σχεδόν έναν χρόνο. Όλη η ομάδα δούλεψε για να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, που ήταν η δημιουργία μιας άγνωστης και σκοτεινής Αθήνας, κάτι που ταιριάζει στη συνολική ατμόσφαιρα της ταινίας. (…) Επίσης υπάρχουν σκηνές δράσης όπου έπρεπε να δουλέψουμε πολύ πάνω στην αληθοφάνεια των κινήσεων και ουσιαστικά ο Αλέξης έπρεπε μέσα σε ελάχιστο χρόνο να μάθει να τρώει ξύλο, κάτι που πολλές φορές έβγαλε γέλιο αλλά και άγχος. (…) Η μουσική ήταν κάτι που με απασχόλησε πολύ. Τόσο η μουσική όσο και το sound design παίζουν καθοριστικό ρόλο σε μια ταινία. Η μουσική τονίζει τα συναισθήματα και ολοκληρώνει την ταινία. Ο Γιώργος Αλκαίος ανέλαβε για πρώτη φορά τη μουσική επένδυση μιας ταινίας αλλά το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εκπληκτικό. Από την πρώτη στιγμή κατάλαβε τι πραγματικά ήθελα και με πολύ συζήτηση πάνω στο συναίσθημα της κάθε σκηνής φτάσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα. Είναι ένας άνθρωπος πολύ δημιουργικός.