Το θέατρο στον 21ο αιώνα: Ένας διάλογος με κορυφαίους επιστήμονες στο Κέντρο επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ
Την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου και ώρα 5.30 μμ. στο Κέντρο Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, δύο κορυφαίοι βρετανοί επιστήμονες των Performance Studies, ο Joe Kelleher από το Roehampton University, ο οποίος θα βρίσκεται εκεί ζωντανά και ο Alan Read από το King’s College London, που θα συμμετάσχει ταυτόχρονα μέσω Skype, ανταλλάσσουν απόψεις για το θέατρο στον 21ο αιώνα.
Θα πραγματοποιηθεί ένας μοναδικός διάλογος γύρω από τα πεδία των σπουδών του θεάτρου διαχρονικά, τη σύγχρονη θεατρικότητα και τη στάση του σημερινού θεατή απέναντι στις προκλήσεις των πειραματικών και σύνθετων παραστάσεων, μέσα από τα νέα βιβλία δυο παγκοσμίου φήμης άγγλων επιστημόνων του θεάτρου και της performance.
Πρόκειται για Το Πεφωτισμένο Θέατρο -The Illuminated Theatre: Studies on the Suffering of Images, Routledge 2015- του καθηγητή Joe Kelleher και Το Θέατρο στο Διευρυμένο Πεδίο -Theatre in the Expanded Field: Seven Approaches to Performance, Bloomsbury 2013- το πιο πρόσφατο βιβλίο του καθηγητή Alan Read.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ με πρωτοβουλία της σκηνοθέτη Ιόλης Ανδρεάδη, η οποία θα είναι η συντονίστρια της συζήτησης, μεταφράζοντας ταυτόχρονα στα Ελληνικά για το κοινό. Στο τέλος της εκδήλωσης, ο Joe Kelleher θα υπογράψει περιορισμένα αντίτυπα του βιβλίου του για τους παρευρισκομένους.
Η είσοδος είναι δωρεάν.
Λίγα λόγια τα βιβλία και τους συγγραφείς:
Το Θέατρο στο Διευρυμένο Πεδίο είναι μια πρωτότυπη, τολμηρή και θαρραλέα αναζήτηση στα πεδία των σπουδών του θεάτρου και της επιτέλεσης (performance studies), και των δοσμένων αφηγήσεων και ιστοριών που τα σημαδεύουν. Πλούσιο με αναφορές στις σχέσεις μεταξύ πεδίων, διεθνές, εκλεκτικό και ευρύ στην επιλογή των παραδειγμάτων του, προσφέρει στο θεατή μια συναρπαστική και ριζοσπαστική αναθεώρηση των πεδίων, η οποία εκτείνεται από την προϊστορία μέχρι σήμερα.
Το Πεφωτισμένο Θέατρο είναι ένα βιβλίο για τη θεατρικότητα και τη θέαση στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα. Σε μια ευρεία ανάλυση που χρησιμοποιεί θεατρικές, οπτικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις, ρωτά το πώς ο θεατής και το κοινό διαπραγματεύονται τις πολυπλοκότητες και τις προκλήσεις των σύγχρονων πειραματικών παραστατικών τεχνών. Είναι, επιπλέον, ένα βιβλίο για το πώς οι Ευρωπαίοι καλλιτέχνες που δουλεύουν σε διαφορετικές φόρμες, από το θέατρο και την επιτέλεση στο χορό, την όπερα, το φιλμ και τις οπτικές τέχνες, χρησιμοποιούν εικόνες για να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα του καιρού όπου λαμβάνει χώρα η δουλειά τους.
Ο Joe Kelleher είναι Καθηγητής Θεάτρου και Performance στο Roehampton University London. Τα βιβλία του περιλαμβάνουν: Το Φωτισμένο Θέατρο: Σπουδές πάνω στις Πάσχουσες Εικόνες (Routledge 2015) και Θέατρο και Πολιτική (Palgrave Macmillan 2009). Είναι συγγραφέας μαζί με τους Claudia και Romeo Castellucci, την Chiara Giudi και τον Nicholas Ridout του Θεάτρου της Societas Raffaello Sanzio (Routledge 2007), και από κοινού επιμελητής με τον Ridout του Θέατρα στη Σύγχρονη Ευρώπη (Routledge 2006). Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά όπως τα: Performance Research, Maska, Frakcija, και Theatre (Yale). Πρόσφατα δοκίμια περιλαμβάνονται στα: International Politics and Performance, με επιμελητές τους Jeny Edkins και Adrian Kear (Routledge 2013) και Intimacy Across Visceral and Digital Performance, με επιμελητές τους Μαρία Χατζηχριστοδούλου και Rachel Zerihan (Palgrave Macmillan 2012). Δημιουργεί περφόρμανς με την Ειρήνη Καρτσάκη, που περιλαμβάνουν το πρόσφατο Πώς να Γίνεις Σύκο (2014).
Ο Alan Read είναι Καθηγητής Θεάτρου στο King’s College, London. Έχει διατελέσει διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Θεάτρου και Κοινοτήτων, και του Θεατρικού Σεμιναρίου Rotherhithe Theatre Workshop στην περιοχή Docklands του Βόρειου Λονδίνου, τη δεκαετία του 1980, και εργάστηκε ως συγγραφέας στη Βαρκελώνη και ως Διευθυντής Ομιλιών στο Institute of Contemporary Arts (ICA) το 1990 και ήταν ο πρώτος Καθηγητής Θεάτρου στο Roehampton University και μετά στο King’s College London από το 1997 μέχρι σήμερα. Είναι συγγραφέας των βιβλίων: Θέατρο και Καθημερινή Ζωή: Μια Ηθική της Performance (1993) και Θέατρο, Ιδιωτικότητα και Επένδυση: Ο Τελευταίος Ανθρώπινος Τόπος (2008). Είναι από ιδρύσεως Σύμβουλος Επιμέλειας του Performance Research journal.