Τι να δούμε στο Θέατρο τον Νοέμβριο; 20+1 παραστάσεις που αξίζει να δείτε!
Ο Νοέμβρης είναι ο νέος Οκτώβρης που ήταν ο νέος Σεπτέμβρης. Μετά από μια ήσυχη αρχή της σεζόν που κυριαρχήθηκε από επαναλήψεις πετυχημένων παραστάσεων, όλες οι μεγάλες σκηνές της Αθήνας κάνουν αληθινή αρχή της σεζόν δύο μήνες μόλις πριν τα Χριστούγεννα – και που χρόνος να προλάβεις!Πηγή: gkoultoura.gr
Μην απελπίζεστε στο χάος της λίστας με τις παραστάσεις. Κάθε μήνα ψάχνουμε στα άδυτα των δελτίων τύπου και των παρουσιάσεων, για να σας βρούμε τις 20 πιο ελπιδοφόρες και ενδιαφέρουσες ή ψαγμένες προτάσεις της θεατρικής σεζόν.
Αυτές είναι οι 20 παραστάσεις από όσες κάνουν πρεμιέρα τον Νοέμβρη που εμείς επιλέγουμε να βάλουμε στην ατζέντα μας!
Α) Κατηγορία: ΣHMANTIKOI ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ, ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
1) Νίκος Μαστοράκης – Τα Παιδιά του Ήλιου (Υπόγειο του Κουν)
Τι: Οι διανοούμενοι ένοικοι μιας αστικής έπαυλης, καταβροχθίζονται από τα πάθη, τις αδυναμίες και τα θηριώδη υπαρξιακά ερωτήματα τους, παραμένοντας εμμονικά ανυποψίαστοι για φονική επιδημία χολέρας που μαίνεται έξω και ο,τιδήποτε άλλο συμβαίνει πέρα από τον μικρόκοσμο του ναρκισσισμού τους. Έτσι, δεν θα ακούσουν ποτέ την απειλητική βοή του εξεγερμένου όχλου που, έντρομος από την επιδημία, αναζητά εξιλαστήρια θύματα.
Γιατί: Η νέα σεζόν του Τέχνης ξεκινάει με Μάξιμ Γκόρκυ, Νίκο Μαστοράκη και ένα Who is Who ηθοποιών από τις διαφορετικές σχολές του σύγχρονου θεάτρου: Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Μάκης Παπαδημητρίου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Χάρης Φραγκούλης, Μαρία Καλλιμάνη!
2) Θωμάς Μοσχόπουλος – Σκοτεινές Γλώσσες (Θέατρο Πόρτα)
Τι: Μια γυναίκα εξαφανίζεται σε μια ερημική τοποθεσία κοντά σ’ έναν αυτοκινητόδρομο. Ύποπτος για τον πιθανό φόνο της, ένας άνεργος πατέρας που αρνείται επίμονα την ενοχή του. Σιγά σιγά, μπλέκονται αρκετά ακόμη πρόσωπα γύρω από το συμβάν, όπως ο αστυνομικός που διερευνά την υπόθεση, η γειτόνισσα που κατέδωσε τον ύποπτο, οι σύζυγοι όλων αλλά και οι εραστές τους. Γίνεται, εν τέλει, να εμπιστευτείς έναν άγνωστο; Και πόσο γνωστοί μας είναι οι άνθρωποι με τους οποίους μοιραζόμαστε τις ζωές μας;
Γιατί: Η ναυαρχίδα του φετινού πρόγραμματος του Πόρτα από τον Θωμά Μοσχόπουλου και την ομάδα των σταθερών συνεργατών του ( Καλαϊτζίδου, Λούλης, Μάσχα,Χρυσοστόμου) είναι το πολυβραβευμένο θεατρικό ψυχολογικό θρίλερ του Μπόβελ «Speaking in Tongues» με ασταμάτητες ανατροπές και πρωτότυπη θεατρική φόρμα, το οποίο μεταφέρθηκε από τον ίδιο στον κινηματογράφο με τον τίτλο «LANTANA» και πρωταγωνιστή τον Geoffrey Rush.
3) Γιάννης Καλαβριανός – Η Τσερλινέ και το Σπίτι των Κυνηγών (Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας)
Τι: Η Τσερλίνε είναι η γριά υπηρέτρια του σπιτιού της Βαρόνης Ελβίρας στη Γερμανία λίγο πριν ξεσπάσει ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. Πέρασε όλη της τη ζωή υπηρετώντας την. Ερωτεύτηκε αυτούς που ερωτεύτηκε και εκείνη, μεγάλωσε το νόθο παιδί της, γέρασε και συνεχίζει να ζει μέσα σε ένα κλειστό σπίτι, που μοιάζει να εγκυμονεί το κακό και να κατατρώει τους ενοίκους του.
Γιατί: Η Μπέττυ Λιβανού καλωσορίζει άλλον έναν σημαντικό σύγχρονο σκηνοθέτη να αναλάβει την κεντρική παράσταση στο Κεφαλληνίας, με την ίδια πάντα σε έναν κεντρικό απαιτητικό ρόλο, αυτή τη φορά σε μια διασκευή του μυθιστορήματος του κορυφαίου Χέρμαν Μπροχ, «Η Τσερλίνε».
4) Άντζελα Μπρούσκου – Μαγκντα Γκαίμπελς (Εθνικό/Ρεξ)
Τι: Ο υπουργός προπαγάνδας του εθνικοσιαλιστικού κόμματος Γιόζεφ Γκαίμπελς, και η γυναίκα του, Μάγκντα, πρότυπο συζύγου και μητέρας στη ναζιστική Γερμανία, περιηγούνται στο τετελεσμένο μέλλον τους και επαναθεωρούν την ιδεολογία, τις πράξεις και τα ίχνη τους στην Ιστορία, γράφοντας το χρονικό της ανόδου και της πτώσεως της χιτλερικής κοσμοθεωρίας μέσα από έναν σκληρό προσωπικό απολογισμό.
Γιατί: Η Άντζελα Μπρούσκου για δεύτερη συνεχόμενη στο Εθνικό και στο Ρεξ, μεταμορφώνει τη μούσα της Παρθενόπη Μπουζούρη στην πιο πολυαναμενόμενη ερμηνεία της χρονιάς. Το έργο του Γιώργου Βέλτσου μιλάει γι’ αυτό που ο σύγχρονος πολιτισμός δεν μπόρεσε να απωθήσει: την ακαταμάχητη ανθρώπινη έπαρση, την ηδονή της βίας, τη ρητορική της κυριαρχίας και του μίσους, και ό,τι άλλο χαρακτηρίζει το «ριζικό κακό».
Κατηγορία: ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ
5) Η Γιορτή (Κνωσός)
Τι: Δύο εκδοχές μιας μοναχικής γυναίκας που αφηγείται τα γενέθλια που καθόρισαν τη ζωή της. “Όταν οι άνθρωποι δεν έχουν τίποτα άλλο να κάνουν γιορτάζουν και κρύβουν την πίκρα και τη θλίψη τους στις γιορτές, στην τούρτα, σε δυο κεριά. Η πίκρα όμως μαζεύεται και η συμπυκνωμένη της δύναμη φωλιάζει στην καρδιά κι ένας σάκος δίπλα της, που ολοένα μεγαλώνει, φυλάει αυτό το πολύτιμο μαύρο απόσταγμα, σαν το χταπόδι.“
Γιατί: Ένας μονόλογος του Γιώργου Καλογερόπουλου ο οποίος έκλεψε τις εντυπώσεις πέρυσι με το σύγχρονο queer αισθητικής variete “Λουλούδια” το οποίο έγραψε, σκηνοθέτησε και επένδυσε μουσικά.
6) Γκάμπυ (Νέο Θέατρο Βασιλάκου)
Τι: Κάπου στα μέσα της πολυτάραχης ζωής της Γκάμπυ, το 1960, ο εαυτός της σε μικρή ηλικία και ο εαυτός της σε μεγάλη ηλικία, φτάνουν στο σπίτι της, φέρνοντας μαζί τους τις αναμνήσεις μιας περασμένης ευτυχίας και το μέλλον μιας μονότονης ηρεμίας. Η Γκάμπυ, μια επαγγελματίας του έρωτα, κάνει μαζί τους την ανασκόπηση της ζωής της, μέχρι που μια νύχτα, βρίσκεται δολοφονημένη στο σπίτι της. Αν είχε αφήσει ένα σημείωμα, πριν φύγει, αυτό θα έλεγε: «Μείνατε ευαίσθητοι».
Γιατί: Η παράσταση της Κίρκης Καραλή εμπνέεται από τη βιογραφία της θρυλικής ιερόδουλης Γαβριέλλας Ουσάκοβα. Η κεντρική ηρωίδα, χωρίζεται σε τρεις ηθοποιούς: τον Άγγελο Παπαδημητρίου, την ανερχόμενη Λίλα Μπακλέση και την Γωγώ Μπρέμου σε μια τιτάνια ερμηνεία.
Κατηγορία: ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΟΜΑΔΕΣ, ΝΕΕΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ
7) Ομάδα Ιδέα (Γάκης) – Το Δέντρο του Οιδίποδα (Θησείον από 16/11)
Τι: Έξι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτης ως μουσικός επί σκηνής σκαρφαλώνουν το δέντρο του Οιδίποδα ξεκινώντας απ’ την εποχή του Κάδμου, την ίδρυση της Θήβας, την αρχή του Ανθρώπου. Από κλαδί σε κλαδί ταξιδεύουν μαζί με το τραγικό τους φορτίο μέσα και πέρα από τον μύθο της καταραμένης γενιάς των Λαβδακιδών.
Γιατί: Μετά το ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ που ήταν (και είναι) το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2» (τρεις sold out σεζόν και 1η θέση στο Παγκόσμιο ‘Festival Almagro’ της Ισπανίας), η ομάδα «Ιδέα» ( Γάκης, Μουστάκα και Μπιμπής) παρουσιάζει την νέα πολυαναμενόμενη συνεργασία τους.
8) Patari Project – Πιάνω Παπούτσι Πάνω στο Πιάνο (Θέατρο Πόρτα)
Τι: Όταν η κορυφή ενός πιάνου μετατρέπεται σε σκηνή/«πατάρι», όλα μπορούν να συμβούν. Οι κολοκύθες γίνονται άμαξες, τα ποντίκια γίνονται άλογα, τα παλιά παπούτσια γίνονται γυάλινα γοβάκια. Η Σταχτοπούτα και ο Πρίγκιπας μεγαλώνουν, ενώ οι μεγάλοι ξαναγίνονται παιδιά. Όλα αυτά με την παλλόμενη μουσική ενός από τους σπουδαιότερους συνθέτες του εικοστού αιώνα, του Sergei Prokofiev.
Γιατί: Η όμάδα της Σοφίας Πάσχου παρουσιάζει μια νέα εκδοχή της Σταχτοπούτας, εξελίσσοντας την μέθοδο «πατάρι» που η ίδια έφερε πρώτη φορά στην Ελλάδα με το πρωτοποριακό «10 Cm Up» και την περσινή «Οδύσσεια». Έξι ηθοποιοί κι ένας πιανίστας παίζουν σε περιορισμένο χώρο 1-2 τ.μ., υπερυψωμένο (στην προκειμένη στην κορυφή ενός πιάνου) χωρίς σκηνικά και κουστούμια, αλλά μόνο με τα σώματα τους και τις φωνές τους.
9) Ηλίας Βογιατζηδάκης/Μυρτώ Πανάγου – Μονάδα Μέτρησης Πόνου (Bios έως 22/11)
Τι: Τρεις νέοι ηθοποιοί καταπιάνονται με τρία κείμενα νεοελλήνων πεζογράφων της γενιάς του 1880, και ξετυλίγουν το νήμα της σύνδεσης του πόνου με την ύπαρξη, του τότε με το τώρα, της ζωής με τον θάνατο, αναζητώντας καταφύγιο στην παλαιότερη ελληνική λογοτεχνία αλλά και το αντίδοτο στη σημερινή διάχυτη απελπισία της εποχής. Τα κείμενα που συνθέτουν την παράσταση είναι Ο μαύρος γάτος (1916) του Ιωάννη Κονδυλάκη, η Aρκούδα (1893) και ο Aυτόχειρ (1895) του Mιχαήλ Μητσάκη, τρεις ιστορίες με κοινό σημείο τον οξύ πόνο και την πικρή πλευρά της ζωής.
Γιατί: Ο Βογιατζιδάκης και η Μ. Πανάγου ξεχώρισαν μέσα από το Bob Festival με την πρωτότυπη προσέγγιση τους στα κλασσικά “Χταποδάκια” και τα “Ρέστα”, και έκτοτε συνεχίζουν να εξερευνούν τους τρόπους με τους οποίους τα κλασσικά ελληνικά κείμενα των αρχών του προηγούμενου αιώνα μπορούν να συνδιαλεγούν με τη σημερινή γενιά των 20-κάτι.
10) Oμάδα Θεάτρου «ΑΤΟΝΑλ» – Ο Φίλιπ Γκλας Αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί (Θέατρο 104 από 16/11)
Τι: Ο Τρότσκι με ένα τσεκούρι καρφωμένο στο κεφάλι πεθαίνει σε παραλλαγές, τρεις πίθηκοι γράφουν τον Άμλετ ενώ ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί, τη στιγμή που ένα ζευγάρι ερωτεύεται, προσπερνώντας τις λάθος ατάκες, κάθε φορά που ο ήχος ενός κουδουνιού επαναλαμβάνει τη μεταξύ τους συνάντηση.
Γιατί: Η Ομάδα «ΑΤΟΝΑλ» μετά το πρωτοποριακό περσινό «Εσωτερικό» (στις 5 καλύτερες παραστάσεις του γκουλτουρομπλόγκ) καταπιάνεται με μια σειρά από μονόπρακτα του συγγραφέα Ντέιβιντ Άιβς («Η Αφροδίτη με τη γούνα»), τα οποία φλερτάρουν με το Θέατρο του Παραλόγου.
Κατηγορία: «ΓΙΟ»
11) Ο Μαδαφάκας με το Καπέλο (Skrow)
Τι: Μόλις αποφυλακίστηκε. Μόλις βρήκε δουλειά. Μόλις είναι έτοιμος να κάνει έρωτα με τη γυναίκα της ζωής του. Και τότε, δίπλα από το κρεβάτι της, βλέπει ένα αντρικό καπέλο και ο κόσμος του γυρίζει ανάποδα. Είναι έτοιμος να τα διαλύσει όλα με ένα σκοπό: να μάθει ποιανού μαδαφάκα είναι το καπέλο.
Γιατί: Ο τιμημένος με το βραβείο Χορν, Θάνος Τοκάκης, μετά την «Hannele» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, Θέατρο 104) παρουσιάζει τη σύγχρονη κωμωδία του βραβευμένου με Πούλιτζερ Στίβεν Άντλι Γκίρκις που μιλά για την αντρική φιλία, τον ξεπεσμένο έρωτα, αλλά και την παντοτινή αγάπη, πασπαλισμένα με ναρκωτικά, αλκοόλ, ένα ξεχασμένο καπέλο και ένα όπλο.
12) Ακαταμάχητοι Λεβέντες η τελική αναμέτρηση, μέρος Β (Αλκμήνη)
Τι: Χρειάζεται λεβεντιά και σχέδιο για να σώσεις μια ολόκληρη πόλη, όμως για να σώσεις ολόκληρο τον κόσμο, πρέπει να είσαι ακαταμάχητος… Οι πρώτοι live-action Έλληνες υπερήρωες, οι «Ακαταμάχητοι Λεβέντες» ξαναχτυπούν με νέες περιπέτειες!
Γιατί: Η ομάδα επίPlay, συνεχίζοντας τη σύμβαση της τηλεοπτικής φόρμας, παρουσιάζει φέτος στο θέατρο Αλκμήνη το νέο επεισόδιο της επιτυχημένης σειράς «αυτοσχεδιαστικής υπερπαραγωγής», το οποίο όμως λειτουργεί αυτόνομα και απευθύνεται τόσο στους fans όσο και στο νέο κοινό. Χρησιμοποιώντας ως βασικό εκφραστικό μέσο το σωματικό αυτοσχεδιασμό και την παντομίμα, τέσσερις ηθοποιοί-περφόρμερς ενσαρκώνουν με καρτουνίστικο τρόπο χολιγουντιανούς ήρωες και παρουσιάζουν μια παρωδία ρετρό σειρών δράσης με αναφορές που ξεκινούν από τον βωβό κινηματογράφο και φτάνουν μέχρι το υπερηρωϊκό σύμπαν των comics της Marvel και της DC.
Κατηγορία: ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
13) Άκης Δήμου – Το Κενό Αυτοπροσώπως (Πόλη-Θέατρο)
Τι: Μια διάσημη σχεδιάστρια μόδας με αποστροφή στο μαύρο χρώμα και ένας νευρωτικός παραλίγο σκηνοθέτης με ροπή στις αινιγματικές σχέσεις. Δίπλα τους μια δεξιοτέχνης του μουσακά κι ένας νεαρός με αδυναμία στις Ιταλίδες τραγουδίστριες των ’60s. Μετά, ένα πρωτοχρονιάτικο drag show σε κλαμπ της Μαδρίτης, μια θανατηφόρα γραβάτα δεμένη στο λαιμό ενός άτυχου άντρα, ένας καναπές στα σκουπίδια , ένα ιατρικό ανακοινωθέν που καθυστερεί, ένα δείπνο με τηγανητά χέλια, η ανάμνηση ενός πυρπολημένου τροχόσπιτου στη Σαρωνίδα και οι συνέπειες της βραδιάς των εκλογών του ’93…
Γιατί: Ο Κωνσταντίνος Ρήγος σε μια αναπάντεχη επιλογή, σκηνοθετώντας ένα ολοκαίνουριο έργο από τον πλέον αγαπημένο μας Έλληνα κωμικό θεατρικό συγγραφέα, μια «κωμωδία για την ήττα», με το πρωταγωνιστικό ζεύγος Κατρανίδη-Βλαντή.
14) Σάκης Σερέφας – Μαμ (Skrow Theater)
Τι: Επί 7 χρόνια ένας μαθητής, ο Ζοζέφ και ένας οδηγός σχολικού λεωφορείου, ο Μεγάλος, αναπτύσσουν μια απρόσμενη φιλία. Το σχολικό λεωφορείο γίνεται καταφύγιο εξομολόγησης εμπειριών και τόπος παρασκευής τροφής για σκέψη. Με εργαλείο 7 φαγητά που κρύβουν από ένα πολύτιμο μάθημα, η φιλία αυτή αποτελεί για το Ζοζέφ μια μύηση στη ζωή που τον περιμένει ενώ για τον Μεγάλο, αφορμή για επαναπροσδιορισμό της ζωής που πέρασε. Είμαστε τελικά αυτό που τρώμε;
Γιατί: Το πρώτο θεατρικό κείμενο του Σάκη Σερέφα με ηθοποιούς που έχουμε γνωρίσει από τον πυρήνα και την ευρύτερη ομάδα των 4frontal (Ζερίτης, Κισσανδράκης, Γαρμπή)
15) Ζαχαρίας Στούφης – Μαρμαρού η Γυναίκα Βρυκόλακας (Μπιπ)
Τι: Το φάντασμα μιας νεαρής γυναίκας που κακοθανάτισε και στοίχειωσε το σπίτι της, διακόσια χρόνια μετά το θάνατό της, εμφανίζεται.Ο άνθρωπος ο οποίος τώρα ζει στο σπίτι της, ονομάζεται Παναγιώτης, είναι γεωργός και αγαπάει με πάθος τη μουσική. Ο Παναγιώτης θα ερωτευθεί το φάντασμα της γυναίκας και θα πέσει στην πλάνη του πιο ανεκπλήρωτου έρωτα, που θα τον οδηγήσει στη γνωριμία του με τον ίδιο το θάνατο.
Γιατί: Ο αγαπημένος του μπλογκ Αποστόλης Ψαρρός υποδείεται τον θάνατο, ο οποίος ενίοτε παίρνει και τη μορφή της Μαρμαρούς, μιας γυναίκας-βρυκόλακα από την ελληνική παράδοση.
Κατηγορία: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ
16) Παρασκευή Παλιμπαιδισμού (Θέατρο του Νέου Κόσμου)
Τι: Στο «Λε Λουβρ» γίνονται όργια κάθε Παρασκευή. Αιτία είναι η παρουσία ενός συγκεκριμένου ανθρώπου στην επιλογή της μουσικής: λέγεται Quadrápod, είναι αγνώστου καταγωγής και ικανός να υποβάλλει σε εγρήγορση σεξουαλική όλους τους θαμώνες με τρόπο προς το παρόν ασύλληπτο και γι’ αυτό, αμίμητο. Το μόνο σίγουρο είναι πως κυριαρχεί ένα μπιτ που αντιγράφει το ρυθμό της συνουσίας και μια μελωδία που λιγώνει τις αισθήσεις.
Γιατί: Το «Μεσάνυχτα Παρασκευής» θα γίνει το νέο «Δευτερότριτο»; Η νέα παράσταση της So7 παρουσιάζει ένα μπαρ, ένα βράδυ και μια παρέα που διασκεδάζει με συγκλονιστικό κέφι, με τολμηρές καταβολές στην παγκόσμια ερωτική λογοτεχνία και με μουσική που δεν χαρίζεται σε κανέναν. Ανάμεσα στους ηθοποιούς της ομάδας και οι ξεχωριστοί της νέας γενιάς Βασιλική Τρουφάκου και Προμηθέας Αλειφερόπουλος.
17) Σκοτεινή Πέτρα (Κιβωτός)
Τι: Ο τραυματισμένος Ραφαέλ έχει συλληφθεί κατά τη διάρκεια του ισπανικού Εμφυλίου απ’ τους φασίστες. Περνάει τις τελευταίες του ώρες σε ένα κελί, αντιμέτωπος με τον νεαρό φρουρό του, Σεμπαστιάν, ο οποίος είναι ο μόνος που μπορεί να τον βοηθήσει να διασώσει τα πολύτιμα άγνωστα θεατρικά έργα που του είχε εμπιστευτεί ο νεκρός σύντροφος του που είχε εκτελεστεί ένα χρόνο πριν, ο Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα.
Γιατί: Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, επιστρέφει στη σκηνοθετική του ιδιότητα μετά τα πετυχημένα «Αν Αργήσω Κοιμήσου», «Να΄Ρθω Μαζί Σου» και «Armadale» με το σύγχρονο έργο του Αλμπέρτο Κονεχέρο, εμπνευσμένο από τη ζωή του Ραφαέλ Ροντρίγκεθ Ραπούν, φοιτητή – μηχανικού ορυκτών πόρων, γραμματέα του θιάσου La Βarraca και συντρόφου του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα τα τελευταία χρόνια της ζωής τους.
Κατηγορία: ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΑΛΑΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
18) Το Δάνειο (Θέατρο του Νέου Κόσμου)
Τι: Μπροστά στην επίμονη άρνηση του διευθυντή της τράπεζας να του χορηγήσει δάνειο, ένας επίδοξος δανειολήπτης απειλεί τον τραπεζίτη ότι… θα αποπλανήσει τη γυναίκα του, αφού το μοναδικό του όπλο είναι η ακαταμάχητη έλξη που ασκεί στις γυναίκες!
Γιατί: Το έργο του Γκαλθεράν κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Τουρνουά Σύγχρονου Καταλανικού θεάτρου του 2011 και έρχεται Ελλάδα ως το δυνατό χαρτί στο φετινό ρεπερτόριο του ΘΝΚ, με σκηνοθεσία του πλέον πολυάσχολου Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και του ανερχόμενου Παντελή Δεντάκη (Μουνής, Βυσσινόκηπος), και πρωταγωνιστές το πιο δυνατό δίδυμο, Μιχάλη Οικονόμου (Cleansed, Βυσσινόκηπος, Ορφανά) και Γιάννη Σαρακατσάνη (Abovo, I Will Survive).
Κατηγορία: ΚΛΑΣΙΚΑ, ΑΛΛΙΩΣ
19) Τσέχοφ (Θέατρο του Νέου Κόσμου)
Τι: Οι τρεις αδερφές κοντοστάθηκαν, έδειξαν προς τον ουρανό και φώναξαν με άγρια χαρά: «Εεεεεε, Θείε Βάνια, ένας γλάρος!» – και συνέχισαν τη βόλτα στον βυσσινόκηπο…
Γιατί: Ένας από τους πιο ραγδαία ανερχόμενους σκηνοθέτες των τελευταίων χρόνων, ο Δημήτρης Μυλωνάς, και η Εταιρεία Θεάτρου Εν Δράσει παρουσιάζουν ένα ενίοτε μιούζικαλ παιχνίδι εξερεύνησης στον κόσμο του Άντον Τσέχωφ, με συνοδεία από πρωτότυπα τραγούδια!
20) Όπως Σας Αρέσει (Θέατρο 104)
Τι: Σ’ ένα φανταστικό δάσος, κάπου ανάμεσα στο ιδανικό και το πραγματικό, η ιστορία ενός ακόμα έρωτα ψάχνει τη λύση της. Χρώματα ψεύτικα-πλαστικά, ένα δάσος από πίξελς και φύλ(λ)α που ανατρέπονται και αλλάζουν όπως τα post-it όταν γίνονται ραβασάκια ερωτικά. Ένα παιχνίδι σχέσεων στήνεται με ειρωνία απέναντι στα κοινωνικά στερεότυπα και με μια τάση φυγής προς τη φύση.
Γιατί: Το έργο του Σαίξπηρ μεταμορφώνεται σε ένα video-game φυλετικής εξουσίας και μεταμόρφωσης, αδύναμο μπροστά στο ανά τους αιώνες πανίσχυρο αίσθημα της εφηβικής, ερωτικής επιθυμίας και η αυλή του 104 σε ένα τολμηρά αλλόκοτο δάσος με φωτεινό καταπράσινο γκαζον.
21) H Στέλλα με τα Κόκκινα Γάντια (Ακαδημία Πλάτωνος)
Τι: Η σκοτεινή εκδοχή της Στέλλας σε ένα μη ωραιοποιημένο κόσμο. Η Στέλλα δεν είναι μια Σταρ αλλά τραγουδιάρα σε ταβέρνα. Ο Αλέκος δεν είναι ο ευαίσθητος γιατρός του Αλεξανδράκη, αλλά ένας κακομαθημένος νεαρός ντόκτορας που πιστεύει πως μπορεί να την πάρει από τον βούρκο και να τη φέρει στα μέτρα του. Ο Μίλτος, δεν είναι ο δημοφιλής ποδοσφαιριστής του Φούντα, αλλά ένας οδηγός φορτηγού σε λατομείο. Για να ξεχρεώσει ο ίδιος τα χρέη του, η Στέλλα πουλάει το πιάνο που της χάρισε ο Αλέκος.
Γιατί: Μετά το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στο «Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαϊδη, ο Δημήτρης Λάλος στρέφει το βλέμμα στην μεταπολεμική Ελλάδα, παρουσιάζοντας την αρχετυπική «Στέλλα» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε μια νέα σκοτεινή εκδοχή με σάρκα και οστά.
Και από αυτές, οι 5 Αbsolute Μust παραστάσεις για τον μήνα:
- Το Δάνειο
- Μάγκντα Γκαίμπελς
- Ακαταμάχητοι Λεβέντες
- Ο Φίλιπ Γκλας Αγοράζει μια Φραντζόλα Ψωμί
- Σκοτεινές Γλώσσες
Περιμένουμε Τέλη Νοέμβρη / Δεκέμβρη:
Dogville της Έφης Γούση – Μίχαελ Κόλχαας στο Υπόγειο του Bios – Ζωή Ξανθοπούλου και Γεωργία Δρακάκη ως «Συνήθως» στον Φούρνο – Τα Κύματα του Δημήτρη Καραντζά στην εφηβική της Στέγης – ο μυστηριώδης Δρ Κόρτσακ στην παιδική του Πόρτα – νέος Ευθύμης Φιλίππου στις Ροές με τα Ωραία Χέρια μας – Υπερηρωικός χορος στο Hero από Μαυραγάνη – 2ος χρόνος Μπιλ και Λου – Θεοδωρακόπουλος και Γαλιλαίος στο Εθνικό – Ιστορία του Γερασμένου Παιδιού και Δαίμονας στο ΚΕΤ – Σαλώμη του Θέμελη Γλυνάτση – Η Ωραία του Περάν και ρομαντιλα από τον Γιώργο Παπαγεωργίου – The Shit στο Bios – Animals στο ΘΝΚ – Sociallies 2078 από τους νικητές του 2ου Scratch Festival στο Cartel.