MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
11
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Animale
Anora
Babygirl
Battle Royale
Companion
Cure
Dourgouti Town
Dune
Emilia Pérez
Eraserhead
Fargo
Flow
Golden Brothers
Heretic
Inside Llewyn Davis
Kneecap
Maria
Queer
Rich Flu – Ώρα μηδέν
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Brutalist
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Twin Peaks: ο ύποπτος κόσμος
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αδέσποτα κορμιά
Αληθινός πόνος
Αναμέτρηση
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απρίλης
Αρκάντια
Αυτή η γη είναι δική μας
Βαθύ Κόκκινο
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δώδεκα πίθηκοι
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Ευλογία
Η απόφαση
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή του ροζ πάνθηρα
Η κληρονόμος των μυστικών
Η ληστεία του αιώνα 2
Καμία άλλη γη
Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λαγωνικό 24 καρατίων
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λυκάνθρωπος
Μαθήματα πιάνου
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρτον Φινκ
Μπλε βελούδο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Ροζ Πάνθηρας ξαναχτυπά
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα θα πάνε καλά
Ολγα Ρόμπαρντς
Ο μεγάλος Λεμπόφσκι
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Ουτοπία
Πίτερ Παν: Εφιάλτης στη χώρα του ποτέ
Παρακαλώ γυναίκες μη κλαίτε
Ποια νομίζεις ότι είμαι
Ρισελιέ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σαμσάρα
Σεξ, ψέματα και βιντεοταινίες
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στα ίχνη του Δον Κιχώτη (μεταγλωττισμένη)
Στην κόψη του ξυραφιού
Στη σκιά του φόβου
Τέρας της φύσης
Ταξίδι στην έρημο
Τελευταίος Σταθμός, KREUZBERG
Το άρωμα: Η ιστορία ενός δολοφόνου
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το σεντούκι του παππού μου
Το χρώμα του ροδιού
Τρέξε, Λόλα τρέξε
Τραγούδια της γης
Υπάρχω
Χαμένη λεωφόρος
Δράσης

Dheepan: Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα

Ο θριαμβευτής του φετινού φεστιβάλ Κανών Jacques Audiard, που κατάφερε να νικήσει ακόμη και τον «Γιο του Σαούλ».

author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Τρεις άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι – ένας άντρας, μια νεαρή γυναίκα και ένα 10χρονο κορίτσι- υποδύονται την οικογένεια προκειμένου να αποδράσουν από τον εμφύλιο πόλεμο που μαστίζει τη Σρι Λάνκα. Αρχικά θα τα καταφέρουν, για να οδηγηθούν σε ένα κακόφημο προάστιο στο Παρίσι, όπου εκεί θα πρέπει να δημιουργήσουν από το μηδέν τη νέα ζωή τους.

maxresdefault 1

Μπορεί να ήταν το αουτσάιντερ που κέρδισε τον πολυπόθητο Χρυσό Φοίνικα μέσα από τα χέρια του ακλόνητου φαβορί αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ο «Dheepan» (πρόκειται για το όνομα του πρωταγωνιστή, έναν πρώην στρατιώτης των Τίγρεων του Ταμίλ που υποδύεται θαυμάσια ο συγγραφέας και ακτιβιστής Antonythasan Jesuthasan) δεν είναι μια άξια ταινία.

Πρόκειται για μια αφοπλιστική ιστορία επιβίωσης και συνάμα η πιο ρεαλιστική ματιά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο ζήτημα της μετανάστευσης.

Με διαλόγους δοσμένους σχεδόν αποκλειστικά σε ταμίλ (μία από τις 22 γλώσσες της Ινδίας ), η έβδομη ταινία του Ζακ Οντιάρ («Προφήτης», «Κοίτα τους άντρες όταν πέφτουν», «Σώμα με Σώμα») είναι μια αφοπλιστική ιστορία επιβίωσης και συνάμα η πιο ρεαλιστική ματιά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο ζήτημα της μετανάστευσης.

Αποφεύγοντας κάθε μελοδραματικό σκόπελο και δίνοντας στους ήρωες του το δικαίωμα στο όνειρο της «παραδεισένιας δύσης», ο σκηνοθέτης, πετυχαίνει να καυτηριάσει – αν όχι αποδομήσει – όλα τα στερεότυπα που συνοδεύουν το θέμα της κινηματογραφικής προσφυγιάς. Με ακρίβεια στα πλάνα του, αφηγηματική οικονομία και την κάμερα καρφωμένη στο έκπληκτο βλέμμα των «ξένων» που δεν μπορούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα – σε μια από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές όπου φαίνεται η πολιτισμική διαφορά, ο Dheepan εξομολογείται με αφοπλιστική τρυφερότητα στη «σύζυγό» του ότι δεν μπορεί να «πιάσει» το χιούμορ των Γάλλων παρότι καταλαβαίνει καλά τα λόγια τους- ο Audiard δίνει τη δέουσα πολιτική διάσταση στο έργο του με αποκορύφωμα το συγκλονιστικό φινάλε.

Εκεί που τα φαντάσματα από το αιματοβαμμένο, άγριο παρελθόν του ήρωα τον καλούν (κάπως υπερβολικά για τον μέχρι τότε μεθοδικό Dheepan) σε ένα πρωτοφανές ξέσπασμα βίας. Ανθρωποκεντρικό, λιτό, αβίαστο, συγκινητικό και με σπάνια νατουραλιστική δραματουργία, το φιλμ σε βάζει στην καρδιά του μεταναστευτικού προβλήματος θέτοντας κρίσιμα ερωτήματα κι αφήνοντας όλη τη δύναμη του να αναδυθεί μέσα από τις εξαίρετες ερμηνείες και των τριών ερασιτεχνών ηθοποιών.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Περισσότερα από CINEMA