The Hunger Games: Η Επανάσταση – Μέρος 2
Τίτλοι τέλους για την κινηματογραφική μεταφορά των βιβλίων της Suzanne Collins που μας σύστησαν την δυστοπική Πάνεμ, την ηρωική κοτσυφόκισσα Katniss Everdeen και το ανερχόμενο αστέρι της Jennifer Lawrence.
Η ηγέτιδα της Περιοχής 12 Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) καταφέρνει να πείσει τους κατοίκους της Περιοχής 13 να συναινέσουν στο τερματισμό του μεταξύ τους πολέμου και να συνταχτούν στο κοινό μέτωπο της επαναστάσης ενάντια στην απολυταρχική Κάπιτολ. Το σχέδιο της Κοτσυφόκισσας είναι να επιχειρήσει μαζί με την ολιγομελή ομάδα της να εισχωρήσει στην έπαυλη του Πρόεδρο Σνόου (Donald Sutherland) και να τον δολοφονήσει.
Το δεύτερο μέρος της Επανάστασης και τελευταίο της τετραλογίας των «Αγώνων Πείνας» είναι ότι περιμένει να δει κανείς.
Η υπέρ πάντων αναμέτρηση για την ελευθερία και το τέλος της δικτατορίας του Σνόου. Όσο όμως πλησιάζουν οι επαναστατικές δυνάμεις στο κέντρο εξουσίας της Κάπιτολ, τόσο περισσότερο βίαιη είναι η αντίδραση των κυβερνητικών δυνάμεων. Όλα αυτά σημαίνουν ένα πράγμα: καταιγιστική δράση, υψηλές ταχύτητες, χορταστικό θέαμα και μια έντονη αίσθηση κλειστοφοβίας όσο οι επαναστάτες πλησιάζουν στο στόχο τους μέσα από τα υπόγεια τούνελ του μετρό.
Καταιγιστική δράση, υψηλές ταχύτητες, χορταστικό θέαμα και μια έντονη αίσθηση κλειστοφοβίας
Στο πρώτο φιλμ της «Επανάστασης» επιχειρήθηκε να δοθεί περισσότερο δραματική χροιά στο χαρακτήρα της Katniss Everdeen. Κάτι ανάλογο παρουσιάζεται και εδώ με περισσότερο απομυθοποιητική διάσταση (σε μια σκηνή η συμπολεμίστρια της Johanna εξομολογείται στην Κοτσυφόκισσα ότι έχει πλέον βαρεθεί τον ανούσιο ηρωισμό και το «δακρύβρεχτο ερωτικό μελό της» θεωρώντας την υπεύθυνη για τα περισσότερα δεινά που τους έχουν βρει), ενώ και η ίδια η πρωταγωνίστρια δείχνει πιο κουρασμένη από ποτέ.
Καθώς το βάρος της στολής της ηρωίδος είναι αβάσταχτο η Katniss δέχεται ευχαρίστως να δώσει σε άλλον τη θέση της αλλά η απάντηση είναι αποστομωτική: ο Σνόου μόνο εκείνη φοβάται! Σε μια από τις καλύτερες σκηνές του φιλμ η στολή της Katniss πιάνει φωτιά ύστερα από ενέδρα, θυμίζοντας την εντυπωσιακή εμφάνιση του «φλεγόμενου κοριτσιού» στην αρένα των πρώτων Αγώνων Πείνας, με τη διαφορά πως εδώ το σύμβολο της επανάστασης είναι πλέον τσακισμένο και λιπόθυμο. Αυτά είναι όμως και τα μόνα ελκυστικά σημεία μιας εξαντλημένης εδώ και καιρό καθώς και επαναλαμβανόμενης περιπέτειας, που «τράβηξε» περισσότερο από όσο έπρεπε το χρόνο της κινηματογραφικής καριέρας της για προφανείς οικονομικούς λόγους.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης