Σε ένα σαθρό κόσμο, όπου όλοι κοιτούν το προσωπικό τους όφελος, καταφθάνει η πλούσια Χήρα. Έχει κληρονομήσει εκατομμύρια από τον σύζυγό της, αλλά δεν έχει ξεχάσει τον άντρα που κάποτε αγάπησε. Αυτός ήταν αριστοκράτης, εκείνη πληβεία. Το Ποντεβέντρο τους χώρισε, την προσέβαλε. Εκείνη αναγκάστηκε να παντρευτεί έναν πλούσιο. Με τον ξαφνικό του θάνατο, έγινε η πλουσιότερη γυναίκα της χώρας. Πληγωμένη ακόμα από τον άτυχο έρωτά της, η Χήρα καταφθάνει στο Παρίσι, τόπο δράσης του έργου, και συναντά τους συμπατριώτες της που ζουν εκεί. Ανάμεσά τους, ο παλιός της εραστής. Είναι αποφασισμένη να τον ξανακερδίσει με τα χρήματά της, διαπιστώνει όμως, με μεγάλη της χαρά, πως κι εκείνος τη θέλει ακόμη, αλλά τα εκατομμύριά της τώρα είναι το μεγάλο εμπόδιο! Όλο το έργο λοιπόν καταγράφει τις προσπάθειες της Χήρας να τον κερδίσει. Μετέρχεται κάθε τρόπο, κάθε μέσο για να επιτελέσει το σκοπό της, για να τον πείσει να ενδώσει. Στο μεταξύ, το διεφθαρμένο Ποντεβέντρο αδημονεί για τα εκατομμύρια της σωτηρίας. Το τέλος είναι αίσιον, όπως οφείλει να είναι στην οπερέτα, αλλά η Χήρα συνειδητοποιεί και τελικά δηλώνει δημοσία πως, αν δεν υπήρχε ο εραστής της, το μόνο υγιές τέκνο της χώρας, δεν θα άξιζε τον κόπο να σώσει το εξαθλιωμένο κρατίδιο. Μόνο χάρη σ’ αυτόν και στον ανιδιοτελή του έρωτα, παραβλέπει την μικρότητα των συμπατριωτών της και γίνεται η “χείρα βοηθείας” τους.
Άρτεμις Μπόγρη και Χρήστος Κεχρής
Σύμφωνα με το σκηνοθέτη Βασίλη Νικολαΐδη στη Χήρα τους δεν έπρεπε να δοθεί αναγκαστικά ένα στοιχείο επικαιρότητας −κάτι τέτοιο θα ήταν μάταιο κι εκβιαστικό− αλλά μια παράμετρος ενδιαφέρουσα και τολμηρή, που θα υπονόμευε ελαφρώς τη δράση, θα την έκανε λιγότερο ανώδυνη, χωρίς ωστόσο να αλλοιώσει τον ουσιαστικό χαρακτήρα της οπερέτας. Έτσι έχοντας αυτό ως στόχο πήρε ερεθίσματα από τη βωβή ταινία που γύρισε το 1925 ο περίφημος σκηνοθέτης Έριχ Φον Στροχάιμ με θέμα την Εύθυμη χήρα από την οποία κάποια αυτούσια πλάνα προβάλλονται στη διάρκεια του έργου και η ίδια η Χήρα θυμίζει την κατά Στροχάιμ ηρωίδα. Όπως και από το πολιτικό θρίλερ με παγκόσμια επίσης απήχηση “Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας” του Φρήντριχ Ντύρενματ.
Άρτεμις Μπόγρη και Χρήστος Κεχρής
Επηρεασμένος από τα παραπάνω αποφάσισε μαζί με τους συντελεστές, κρατώντας αυτούσια πρόσωπα και καταστάσεις, να δημιουργήσουν για τη δική τους Χήρα, έναν κόσμο παρακμής και χαριτωμένης διαφθοράς, γεμάτο υπονοούμενα, κρυφά πάθη, ανομολόγητους έρωτες, ίντριγκες, που εν πολλοίς υπάρχουν αυτούσια και στα κείμενα του έργου.
Μυρσίνη Μαργαρίτη, Ιωάννης Καλύβας και Ειρήνη Καράγιαννη