MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
18
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Aftersun
Animal
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Bird
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Full Metal Jacket
Hairspray
Heretic
Kneecap
Kwaidan
Maria
Megalopolis
Mogwai: Ο ήχος των άστρων
No Cap: 2 Years of Light
Queer
Red One
Return of the Creeps
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Vanessa Vinson Vibes
Wicked
Άγνωστοι μεταξύ μας
Έκλειψη
Αδάμ
Αληθινός πόνος
Αλιεν
Αλιεν: Η αναγέννηση
Αλιεν: Η τελική αναμέτρηση
Αλιενς: Η Επιστροφή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βραβευμένα ελληνικά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
Για τη μικρή Σάμα
Είμαι η Κούβα
Ερημη χώρα
Η Λάμψη
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η θεωρία του σύμπαντος
Η θυσία
Η ληστεία του αιώνα 2
Η μεγάλη ληστεία
Η περιπέτεια
Η σοφία της ευτυχίας
Κάποτε στην Αμερική
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λολίτα
Λούφα και Παραλλαγή
Μην πετάξεις τίποτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Νίκος Καβουκίδης: Η δύναμη της εικόνας
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου: Ο δράκουλας της νύχτας
Νύχτα Αγωνίας
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέρα από την Αφρική
Πέρασμα
Σαμσάρα
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τατάμι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρέος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Ωρολογιακός μηχανισμός
Κοινωνική

Η Μητέρα Μου

Ο Nanni Moretti θυμίζει τις παλιές, όμορφες σελίδες του «Caro Diario»: ανθρώπινος, καυστικός, χιουμορίστας, συγκινητικός, αυτοβιογραφικός, πολιτικοποιημένος και πάνω από όλα φανατικός σινεφίλ!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Margherita (Margherita Buy) σκηνοθετεί μία πολιτική ταινία στη Ρώμη με πρωταγωνιστή έναν διάσημο Αμερικανό ηθοποιό, τον Barry Huggins (John Turturro), που μόνο προβλήματα της δημιουργεί. Εκτός γυρισμάτων, η ηρωίδα προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με την απαιτητική της καθημερινότητα, καθώς η μητέρα της είναι άρρωστη και η κόρη της διανύει την εφηβεία.

Mia madre1

Η ταινία που ήταν υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα στο τελευταίο φεστιβάλ Κανών, ξεκινάει με ένα πλάνο μάχης μεταξύ απολυμένων εργατών και αστυνομικών. Ένα stop σταματάει τη δράση και μας αποκαλύπτει την πλάνη (είναι μια σκηνή από τα γυρίσματα της ταινίας που φτιάχνει η Margherita), που μας επαναφέρει απότομα στην πραγματικότητα. Είναι η πραγματικότητα της Ιταλίας που μαστίζει η οικονομική κρίση. Αλλά είναι και η πραγματικότητα που βιώνει η εγωκεντρική σκηνοθέτιδα, που νομίζει πως έχει τον απόλυτο έλεγχο στη ζωή της. Στην πραγματικότητα όλη η ζωή της είναι ένας διαρκής αγώνας για να αποδείξει την αξία της και συνάμα, μια ατελείωτη σειρά αποφάσεων που καλείται να πάρει, για μικρά και μεγάλα ζητήματα. Από την εκδρομή της κόρης της έως την φροντιδα της ασθένειας της μητέρας της και τη διεύθυνση μιας ολόκληρης ταινίας.Φυσικά όλα αυτά δεν είναι ίσης αξίας. Ή μήπως όχι; Το πονηρό ερώτημα του Moretti παίρνει την απάντηση του μόνο στο φινάλε.

mia_madre

Όμως μέχρι τότε η ηρωίδα του πρέπει να διανύσει πολύ δρόμο, να «αναζητήσει» τον εαυτό της και να χάσει τις σταθερές στη ζωή της. Όταν δει κατάματα την εύθραυστη «κυριαρχία» της στα πράγματα και τη ρευστότητα της τακτοποιημένης ζωής της, θα δει την αλήθεια όπως είναι. Γυμνή και τραγελαφική. Σαν μια κινηματογραφική ταινία που θυμίζει γλυκόπικρη κομεντί. Όσο η δράση εξελίσσεται ταυτόχρονα στη ζωή και την ταινία της ηρωίδας και η «αυστηρή» δομή στην καθημερινότητα της γεμίζει από ρωγμές (σε μια σκηνή το σπίτι της πλημμυρίζει από νερό), τότε θα μάθει την αλήθεια για τον εαυτό της από εκεί που δεν φαντάζεται. Από τον πρώην εραστή της που της αποκαλύπτει το εγωιστικό πρόσωπο της. Από την κόρη της που αδυνατεί να καταλάβει σε τι της χρησιμεύουν τα λατινικά.

Από τον εκκεντρικό της πρωταγωνιστή που ξεχνάει διαρκώς τα λόγια του αλλά ουρλιάζει από το αυτοκίνητο «δείξτε μου τη Ρώμη του Φελίνι»! Ο John Turturro σε μια αξεπέραστη ερμηνεία είναι το αντίστοιχο της Jennifer Beals στο «Caro Diario». Κοινός θνητός και σταρ μαζί. Απρόβλεπτος αλλά και ανθρώπινος ταυτόχρονα. Ένας χαρακτήρας πολυσήμαντος σε μια θαυμάσια ανθρώπινη ταινία που μιλάει για τόσα πολλά (η απώλεια, η παρηγοριά στο πένθος, η συντριβή των ψυχολογικών μοτίβων, η στρατευμένη τέχνη, η καλλιτεχνική ψευδαίσθηση, οι δύσκολες διαπροσωπικές σχέσεις, το μητρικό σύμβολο) και με τέτοια αφοπλιστική αλλά ουσιαστική χάρη, ώστε καταφέρνει να συγκινεί αυθόρμητα χωρίς να γίνεται ούτε για μια στιγμή μελό. Και καθώς η ταινία είναι έντονα αυτοβιογραφική (ένας φόρος τιμής ουσιαστικά στη μητέρα του Moretti που έχασε σχετικά πρόσφατα), η αξία της είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ (Mia madre)
Σκηνοθεσία: Nanni Moretti
Σενάριο: Nanni Moretti, Francesco Piccolo, Valia Santella

Παίζουν: Margherita Buy, John Turturro, Giulia Lazzarini, Nanni Moretti, Beatrice Mancini, Stefano Abbati, Enrico Ianniello

Διάρκεια: 107'
Χώρα: Ιταλία
Έτος: 2015

Rating: 3
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA