MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andrea Bocelli 30: The Celebration
Anora
Athens Palestine Film Festival
Birdcage Inn
Black Dog
Companeros
Cure
Donnie Darko
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Kneecap
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Mauthausen
One Piece Film: Gold (μεταγλωττισμένη)
One Piece Film: Gold (με υπότιττλους)
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Smile 2
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Trust Fall: Julian Assange
Trauma
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αβελ
Αγριες φράουλες
Αγρυπνος στο Σιάτλ
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γραμμή δισταγμού
Δαμάζοντας τα κύματα
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Η Αλίκη δε μένει πια εδώ
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η μπαλάντα του Ναραγιάμα
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η ώρα του γερακιού
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαύρος κύκνος
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μικρή Ιστορία για έναν έρωτα
Μικρή ιστορία για έναν φόνο
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Νονός
Ο Νονός 2
Ο Πάντα-Πάνγκ στην Αφρική (μεταγλωττισμένη)
Ο άνθρωπος νυχτερίδα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παρθενόπη
Πεσμένα φύλλα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Ραντεβού με έναν serial killer
Σαμσάρα
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το γόνατο της Άχεντ
Το διπλανό δωμάτιο
Το θηρίο
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
ΔΡΑΜΑ

Η Ιστορία της Ναχίντ

Βραβευμένο στις Κάνες ντεμπούτο για την ιρανή Ida Panahandeh που ακολουθεί πιστά τα πετυχημένα βήματα του συμπατριώτη της Asghar Farhadi και της κανόνων της «Ιρανικής Άνοιξης».

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 105'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Ναχίντ χωρίζει και παρότι το Ιρανικό Δίκαιο προβλέπει ότι σε περίπτωση διαζυγίου την επιμέλεια των παιδιών έχει ο πατέρας, εκείνος παραχωρεί την κηδεμονία του γιου τους στη Ναχίντ, με τον όρο ότι εκείνη δεν θα ξαναπαντρευτεί. Όταν όμως η Ναχίντ ερωτεύεται έναν άλλο άντρα ο οποίος την πιέζει να παντρευτούν, τότε όλα αλλάζουν. Προσπαθώντας να διατηρήσει την κηδεμονία του παιδιού της, αλλά και τη σχέση της με τον άντρα που αγαπά, η Ναχίντ αναγκάζεται να σκεφτεί τον προσωρινό γάμο (Sighe) ως διέξοδο. Παρά το γεγονός ότι η πράξη αυτή είναι νόμιμη, δεν έχει την αποδοχή της συντηρητικής κοινωνίας.

NAHID

Θα ήταν ίσως μια σημαντική ταινία αν δεν είχαν προηγηθεί τα κομψοτεχνήματα κοινωνικού ρεαλισμού που συνέθεσε ο Asghar Farhadi.

Τα «Ένας χωρισμός», «Τι απέγινε η Έλι» και «Το παρελθόν» έχουν χτίσει μια πρωτοφανή διεθνή αποδοχή για το δημιουργό τους, ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχυ σε κάθε μιμητή τους. Είναι συντριπτική η παρουσία του Farhadi σε ότι φτιάχνεται στο σύγχρονο ιρανικό σινεμά, που αυτομάτως αν η υπόθεση μιας ταινίας θυμίζει λίγο το δικό του σύμπαν, η σύγκριση να λειτουργεί αυτόματα. Η «Nahid» καθώς δεν πρωτοτυπεί, δεν μπορεί να αποφύγει τη μοιραία σύγκριση.

Αν και η γραφή της επιχειρεί να γίνει πιο ανάλαφρη ή διακριτική, εντέλει καταλήγει σε αργούς και χωρίς αληθινή ένταση ρυθμούς. Επιπλέον τα βασικά συστατικά στον προβληματισμό της την προδίδουν. Ο συνδυασμός κοινωνικής τοιχογραφίας και αποστασιοποιημένου ατομικού δράματος, η ακρίβεια με την οποία διεισδύει η κάμερα στο λαβύρινθο του γραπτού και άγραφου λόγου ενός θεοκρατικού, συντηρητικού σύμπαντος και ο ανθρωποκεντρικός , καταγγελτικός χαρακτήρας του φιλμ, είναι στοιχεία που έχουν οπωσδήποτε σημασία και ενδιαφέρον αλλά όχι αυτόφωτη καλλιτεχνική αξία. Εκτός από την αίσθηση déjà vu, η ταινία «χάνει» και σε διεισδυτική ακρίβεια όσον αφορά τη ψυχολογία αρκετών χαρακτήρων που δείχνουν μονοδιάστατοι. Πάντως η ταινία διακρίθηκε στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών 2015, αποσπώντας το Ειδικό Βραβείο Ελπιδοφόρου Μέλλοντος.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ NAHID (Nahid)
Σκηνοθεσία: Ida Panahandeh
Σενάριο: Ida Panahandeh, Arsalan Amiri

Παίζουν: Sareh Bayat, Pejman Bazeghi, Navid Mohammad Zadeh

Διάρκεια: 105'
Χώρα: Ιράν
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: La Strada
Περισσότερα από CINEMA