Το Μυστικό στα μάτια τους
Το 2009 το αργεντίνικο «Μυστικό στα μάτια της» γνώρισε μια σπουδαία διεθνή καριέρα με αποκορύφωμα το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Το 2016 το αμερικανικό ριμέικ του είναι έτοιμο να ακολουθήσει αντίθετη πορεία…
Δύο αστυνομικοί ντεντέκτιβ, ο Ρέι (ο Chiwetel Ejiofor του «12 χρόνια σκλάβος») και η Τζες (Julia Roberts), υπό την επίβλεψη της αρχηγού τους, Κλερ (Nicole Kidman), κάνουν μια ανατριχιαστική ανακάλυψη. Η έφηβη κόρη της Τζες έχει δολοφονηθεί βίαια κι ανεξήγητα. Έπειτα από δεκατρία χρόνια εμμονικής έρευνας, ο Ρέι βρίσκει ένα στοιχείο που πιστεύει ότι θα εξιχνιάσει την υπόθεση και πιέζει την Κλερ να ξανανοίξει την υπόθεση. Στην πραγματικότητα κανείς τους δεν είναι προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο. Όχι μόνο λόγω του πένθους που εξακολουθεί να τους στοιχειώνει αλλά και για τα μυστικά που θα έρθουν στην επιφάνεια.
Αχρείαστο κι άνευ αξίας ριμέικ μιας μεγάλης και πρόσφατης καλλιτεχνικής επιτυχίας από την Αργεντινή.
Ο Billy Ray που είναι καλύτερος σεναριογράφος (υποψήφιος για Όσκαρ με το «Captain Philips») από ότι σκηνοθέτης, προσεγγίζει την πρωτότυπη ιστορία με σαφείς προθέσεις να της προσδώσει αμερικανικό προφίλ. Βαφτίζει τους ήρωες του ντετέκτιβ -στην αρχική ταινία είναι εισαγγελείς- και τοποθετεί το έγκλημα σε προσωπική βάση (το θύμα είναι κόρη της μιας αστυνομικού) ενώ η βασική πλοκή μεταφέρεται από το παρακράτος και τις διασυνδέσεις του με το καθεστώς της λατινοαμερικανικής χώρας στο σήμερα και την τρομολαγνεία που έχει απλωθεί σε όλη την αμερικανική επικράτεια γύρω από την απειλή του Ισλάμ και της ανησυχητικής παρουσίας τζαμιών στις μεγαλουπόλεις της Δύσης.
Κάποιες σεναριακές ιδέες δείχνουν να λειτουργούν χάρη στην τυφλή αφοσίωση του κεντρικού ήρωα στη σταυροφορία που επιχειρεί. Όμως η φιλότιμη προσπάθεια του Chiwetel Ejiofor δεν έχει στηρίγματα. Η φαεινή ιδέα της ένωσης δύο σταρ όπως η Julia Roberts και η Nicole Kidman για προφανείς εμπορικούς στόχους, δεν αξιοποιείται ποτέ (μερίδιο ευθύνης έχουν και οι δύο μαζί με το σκηνοθέτη) με αποτέλεσμα ένα φιλμ αρκετά καλό – εκείνο του 2009- αλλά όχι ξεχωριστό, να δείχνει σε σχέση με τον αμερικανικό κλώνο του σχεδόν αριστούργημα.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης