MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
200% λύκος (μεταγλωττισμένη)
2046
Aftersun
Anora
Bagman
Balkan Can Kino
Birdcage Inn
Deadpool & Wolverine
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Fires on the Plain
Glen or Glenda
Hit Man
Joker: Τρέλα για δύο
Kneecap
La La Land
Longlegs
Placebo – This Search for Meaning
Slumber Party Massacre
Smile 2
Strange Darling
Take a Trip
The Apprentice
The Blair Witch Project
The Breakfast Club
The Trust Fall: Julian Assange
Transformers One (μεταγλωττισμένη)
Ubuntu
Venom: Η τελευταία πράξη
Άγνωστοι μεταξύ μας
Όλα για τη μητέρα μου
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ακρότητες.
Αμελί
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Βρέχει άντρες
Γάτος δεκάψυχος (μεταγλωττισμένη)
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Δαχομέη
Δύο προς ένα
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Ερωτική επιθυμία
Εφαρμογές τρόμου
Ζούμε τη στιγμή
Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού
Η Γιούκου και το λουλούδι των Ιμαλαΐων (μεταγλωττισμένη)
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η φύση του έρωτα
Ιστορίες καλοσύνης
Καμία άλλη γη
Κραυγή αγωνίας
Κραυγή σιωπής
Κόναν ο βάρβαρος
Μήδεια… κρείσσων των εμών βουλευμάτων
Μία Νύχτα στη Γη
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Ψαλιδοχέρης
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δαίμονας του Λαπλάς
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Ο επιθεωρητής Κάλαχαν
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμι
Οι Απάχηδες των Αθηνών
Ο κόμης Μόντε Κρίστο
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ορκίζομαι!
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πεσμένα φύλλα
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Σαμσάρα
Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Στρατιώτες της Σαλαμίνας
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σύντομη ιστορία μιας οικογένειας
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τελειώνει με εμάς
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το ατίθασο ρομπότ (με υπότιτλους)
Το δικό μας κακό
Το θηρίο
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το τερατόσπιτο
Το χρώμα του ροδιού
Υπέροχες μέρες
Υπόθεση Γκόλντμαν
Φονικό όπλο
Χόκους Πόκους: Οι τρεις μάγισσες
Περιπέτεια

Η Επιστροφή

Με τις 12 υποψηφιότητες που μάζεψε, η ταινία του Alejandro G. Iñárritu γίνεται αυτομάτως το ακλόνητο φαβορί των φετινών Όσκαρ και όλοι περιμένουν πλέον τη στέψη του βασιλιά Leo.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 156'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το 1823 στα αχαρτογράφητα ακόμη παγωμένα βουνά της Μοντάνα και της Βόρειας Ντακότα ο ιχνηλάτης Χιου Γκλας (Leonardo DiCaprio) οδηγεί μια ομάδα κυνηγών στην αναζήτηση αρκούδων. Οι γούνες των θηλαστικών ισοδυναμούν με εισιτήριο στον επίγειο παράδεισο για τους κυνηγούς, που ονειρεύονται να αγοράσουν «ένα κτήμα στο Τέξας για μια τεμπέλικη ζωή». Όμως η φύση έχει αντίθετη άποψη. Από τη μια οι «άγριοι» ινδιάνοι που σχεδόν αποδεκατίζουν την αποστολή κι από την άλλη οι δύσκολες καιρικές συνθήκες, κάνουν τα εναπομείναντα μέλη της αποστολής της γουνεμπορικής εταιρείας να εγκαταλείψουν κάθε σκέψη γύρω από το (αμερικανικό) όνειρο τους και να σκεφτούν πως θα σώσουν το δικό τους τομάρι.

Όταν μια πελώρια αρκούδα αιφνιδιάζει τον Γκλας και τον κατακρεουργεί, η ομάδα διχάζεται ως προς το τι πρέπει να πράξει. Ανατίθεται σε 3 άντρες να φροντίσουν τον ημιθανή ήρωα μέχρι το τέλος του, όμως ένας εξ αυτών (ο Tom Hardy σε μεγάλη ερμηνεία είναι υποψήφιος για το Όσκαρ β ρόλου) έχει διαφορετικά σχέδια. Ο Γκλας εγκαταλείπεται σε τραγική κατάσταση, όμως θα καταφέρει να επιβιώσει και να επιστρέψει για την εκδίκηση του.

the revenant

«Με κομμένη την ανάσα». Αγαπημένη φράση των κριτικών που σημαίνει ότι ένα φιλμ μπορεί να είναι τόσο καθηλωτικό που σου κόβει την πνοή. Τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται αβίαστα και δίχως να έχει σχέση με την πραγματικότητα.

Στην «Επιστροφή» όμως το χιλιοειπωμένο σλόγκαν έχει λόγο ύπαρξης. Μάλιστα είναι το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό ανασύροντας από τη μνήμη 2-3 συγκλονιστικές σκηνές (η πάλη του ήρωα με την αρκούδα είναι ήδη σκηνή ανθολογίας στην ιστορία του σινεμά), μοναδικής δεξιοτεχνίας από τον τελειομανή Iñárritu που κατασκεύασε ένα έργο μεγάλης πνοής. Για να το πετύχει αυτό δεν δίστασε να υπερδιπλασιάσει το κόστος παραγωγής (το αρχικό μπάτζετ των 60 εκατομμυρίων δολαρίων τελικά έφτασε στα 130 εκατομμύρια) επιμένοντας στην αυθεντικότητα και τον ακατέργαστο ρεαλισμό.

Μεταξύ άλλων επένδυσε στο γύρισμα σε φυσικό φως και στο περισσότερο φωτογενές χιόνι της Αργεντινής αντί του αρχικού προορισμού που ήταν ο Καναδάς. Σε συνεργασία με το το διευθυντή φωτογραφίας Emmanuel Lubezki (μόνιμος συνεργάτης του Τέρενς Μάλικ), ο μεξικανός σκηνοθέτης δημιούργησε μια πρωτόγνωρη κινηματογραφική αίσθηση όπου ο ωμός, τραχύς ρεαλισμός δένει υποδειγματικά με την ποιητική ματιά και τη φιλοσοφική υπαρξιακή αγωνία.

the revenant leonardo dicaprio

Ανάμεσα στα ανυπέρβλητης ομορφιάς πλάνα που θυμίζουν… παλιό Μάλικ ο Iñárritu ξεδιπλώνει την προβληματική του, που είναι βγαλμένη θαρρείς από το σινεμά του Χέρτζογκ, του Πεν («Μεγάλο ανθρωπάκι») και του Τζάρμους («Ο νεκρός»). Ο αγώνας για επιβίωση, η εκδικητική μανία, η θέληση του ανθρώπου να ξεπεράσει τα όρια του είναι οι προφανείς αναγνώσεις ενός πρώτου επιπέδου.

Σε ένα δεύτερο, περισσότερο δηκτικό και απαιτητικό επίπεδο όμως, ο δημιουργός χρησιμοποιεί την αληθινή ιστορία του Γκλας για να αποδομήσει το αμερικανικό όνειρο, να αποκαθηλώσει τα ιερά σύμβολα της Άγριας Δύσης (ένας κόσμος βίας και πρωτοφανούς αγριότητας όπου η γενοκτονία των ινδιανών από Άγγλους και Γάλλους γίνεται «στο όνομα του Θεού»), να υμνήσει την αρχέγονη ομορφιά και δύναμη της Φύσης. Για να οδηγηθεί σε αυτό το μαγικό αποτέλεσμα, δανείστηκε την αρχική ύλη από το best seller του Michael Punke (κυκλοφορεί στα ελληνικά από την Key Books) και την διάνθισε με μυθοπλαστικά και αφηγηματικά εργαλεία που προσδίδουν στο φιλμ μια απόκοσμη σχεδόν γοητεία.

Ανάμεσα στα εργαλεία τούτα υπάρχει κι ο χαρακτήρας κλειδί για την εξέλιξη της πλοκής, ο ινδιάνος γιος του Γκλας, που δεν υπάρχει καν στο βιβλίο! Ο Di Caprio, διέγνωσε σωστά τα σημάδια του έργου κι εγκατέλειψε το πρότζεκτ του «Steve Jobs» για να αφοσιωθεί στην «Επιστροφή», δίνοντας μια ερμηνεία ζωής που θα του χαρίσει, όπως όλα δείχνουν τη μεγάλη διάκριση. Ακόμη κι αν αυτό δεν συμβεί (ειρωνεία θα είναι να χάσει το Όσκαρ από τον άνθρωπο που πήρε τη θέση του στο «Steve Jobs», τον Michael Fassbinder δηλαδή) το φιλμ «Επιστροφή» έχει γράψει ήδη ιστορία.

Ο περφεξιονισμός του Alejandro G. Iñárritu βρίσκεται στην ωριμότερη φάση του και μετά τον καλλιτεχνικό κυρίως θρίαμβο του «Birdman», ο μεξικανός… «επιστρέφει» δριμύτερος για να κατακτήσει ακόμα περισσότερα.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (The revenant)
Σκηνοθεσία: Alejandro G. Iñárritu
Σενάριο: Alejandro G. Iñárritu, Mark L. Smith Michael Punke

Παίζουν: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Will Poulter, Lukas Haas

Διάρκεια: 156'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2015

Rating: 4
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA