Memory triggers της Νατάσας Μεταξά στον Τεχνοχώρο
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, υποδέχεται το 2016 με την εικαστικό Νατάσα Μεταξά και την ατομική έκθεση ζωγραφικής της με τίτλο “Memory Triggers” που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016, από τις 20:00-23:00. Τα έργα που παρουσιάζονται διεγείρουν μνήμες που λίγο ή πολύ όλοι μας έχουμε ζήσει.
Η Νατάσα Μεταξά γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Accademia di Belle Arti di Firenze στο εργαστήριο Pr. Luca Farulli, στο School of Visual Arts στην Νέα Υόρκη σαν short term student, ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας στο εργαστήριο Ν. Κεσσανλή και Δ. Μυταρά και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας στο εργαστήριο Θ. Εξαρχόπουλου.
Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές εκθέσεις, ενώ παράλληλα έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα, τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο.
Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το 2015 το έργο «Σκεπτόμενος τον Βερμεέρ’» (Morning Light) ήταν shortlisted στην ‘‘Summer Exhibition of Royal Academy” του Λονδίνου.
Έχει αναπτύξει πλούσιο διδακτικό έργο, ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητα στην διδακτική της τέχνης στο Πανεπιστημίου Aιγαίου, στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Aγωγής & Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού στη Pόδο, με αντικείμενο την Διδασκαλία Εικαστικής Εκπαίδευσης. Διδάσκει στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η Νατάσα Μεταξά αναφέρει για το έργο της : «Νομίζω πως ένα έργο τέχνης δεν προσδιορίζεται απλά από την «ευρεσιτεχνία» του αλλά κοσκινίζεται μέσα από τον παλμό των συναισθηματικών εντάσεων που προκαλεί και από τον πλούτο των νοημάτων και των νοητικών διεργασιών που φανερά ή μυστικά εμπεριέχει στο σώμα του. Γιατί ένα έργο από τη στιγμή που γεννιέται λειτουργεί σαν ένα ζωντανό σώμα. Όσο πιο δυνατό είναι αυτό το σώμα, τόσο πιο πολύ αντέχει στο χρόνο. Σαν ζωντανός οργανισμός με ένα δικό του μεταφυσικό τρόπο έχει τη δυνατότητα να διοχετεύει την ενέργειά του στο θεατή. Πολλές φορές είναι τόσο ισχυρή αυτή η ενέργεια που διαθέτει που μπορεί να τη μεταδώσει στο θεατή χωρίς ο ίδιος να έχει συγκατατεθεί. Το έργο έχει τη δική του δύναμη και όταν είναι αισθητικά λυμένο δεν ρωτάει το θεατή. Τον ερεθίζει, τον κεντρίζει θετικά ή αρνητικά αδιαφορώντας για τις συνέπειες που θα προκαλέσει στον φιλότεχνο, στον ιστορικό, στον κριτικό, στον καλλιτέχνη και στον ίδιο το δημιουργό του».
«…Τό γεγονός πώς ἡ ζωγράφος δέν καταφεύγει στίς εὒκολες συνταγές τῆς ἒκπληξης ἢ τῆς πρόκλησης γιά νά διαταράξῃ τίς τοπολογικές, ἄλλά καί τίς χρονικές ἀλληλουχίες τῶν εικόνων, ἀποτελεῖ ἒνδειξη τῆς ὡριμότητας τοῦ δημιουργοῦ, καθώς ἐξελισσόμενος ἐγκαταλείπει τά ὀπτικά πυροτεχνήματα, ἀκόμα καί ὃταν γνωρίζει νά τά χρησιμοποιῇ πολύ ἐπιδέξια.»
Ρεγγίνα Αργυράκη, καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Τέχνης, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Τεχνοχώρος, Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα
Εγκαίνια έκθεσης : Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016, 20:00 – 23:00
Διάρκεια Έκθεσης : 14 Ιανουαρίου έως 6 Φεβρουαρίου 2016