Αμήν της Αλκυόνης Βαλσάρη στον Πολυχώρο Vault
Ο Πολυχώρος VAULT και ο Δημήτρης Κομνηνός παρουσιάζουν την ξεκαρδιστική κωμωδία «Αμήν» της Αλκυόνης Βαλσάρη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού, με τους Ερμόλαο Ματθαίου και Ερνέστο Βουτσίνο, από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15.
Σε ένα κατεστραμμένο τοπίο, δύο ιερείς, τελευταίοι εναπομείναντες υπερασπιστές μιας εκκλησίας, χαμένης κάπου στο χωροχρόνο, αποζητούν την αγιοσύνη και τη σωτηρία τους μέσα από την παραφροσύνη και το… μαρτύριο. Ο υπερδογματικός μισότρελος Πάτερ Ευλόγιος (κατά κόσμον Ερμόλαος Ματθαίου) καταδιώκεται από υστερικά τραγελαφικές παραισθήσεις (ή…. θεία οράματα, αν ρωτήσετε τον ίδιο), τρέμει τον θάνατο, κατεβάζει τα ψυχοφάρμακα σαν καραμέλες και πιστεύει ότι η αγιοσύνη τον περιμένει στο τέλος της «μαρτυρικής» του ζωής. Δίπλα του ο Αδελφός Τριαντάφυλλος (κατά κόσμον Ερνέστος Βουτσίνος) αν και «σακατεμένος» από γεννησιμιού του, υπηρετεί πιστά τον ιερέα του, αναζητά κι αυτός το νόημα της μαρτυρικής ζωής του, αλλά αγαπάει απλόχερα κάθε πλάσμα που περπατά στη γη.
Πλησιάζοντας στο τέλος του έργου, η κατάσταση ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, καθώς….
Το «ΑΜΗΝ» της Αλκυόνης Βαλσάρη είναι μια ξεκαρδιστική σάτιρα που καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της Εκκλησίας. Μια καθαρόαιμη κωμωδία με γρήγορους ρυθμούς, απροσδόκητες εναλλαγές, διαδραστικότητα με το κοινό και πολλές εκπλήξεις. Ενα έργο τόσο «καμμένο» που δεν
σταματάς να γελάς από το πρώτο έως το τελευταίο λεπτό της παράστασης.
Οι δυο βιρτουόζοι ηθοποιοί, Ερμόλαος Ματθαίου και Ερνέστος Βουτσίνος, δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας καθώς εναλλάσσονται πολλούς ρόλους αναπαριστώντας εικόνες από ιστορίες εκκλησιαστικής «παράκρουσης» και «μαρτυρίου» ενώ κηρύττουν με τρόπο εύληπτο κι ευλαβικό όλα τα εκκλησιαστικά γεγονότα, όπως, ίσως, δεν έγιναν ποτέ. Ο ιδιαίτερος κόσμος των δύο αυτών ανθρώπων, ξεδιπλώνεται μπροστά στο κοινό που συμμετέχει στην παράσταση ως… ποίμνιο.
Ταυτόχρονα το «ΑΜΗΝ» είναι ένα έργο κοφτερά αιχμηρό, πλούσιο σε βαθύτερα, καίρια μηνύματα, καθώς καυτηριάζει την εκκλησιαστική εμπορευματοποίηση της πίστης ενώ καταγγέλει τον φαρισαϊσμό και την υποκρισία του επαγγελματικού κλήρου.