Η Τζέιν Πήρε Το Όπλο Της
Η Natalie Portman, με ή χωρίς όπλο, ξεχωρίζει σε ένα αλλιώτικο γουέστερν που βάζει τη Γυναίκα στο κέντρο του κάδρου και αφηγείται μια περιπέτεια της Άγριας Δύσης με έντονα δραματικά στοιχεία και συναισθηματικές αναταράξεις.
Η Τζέιν Χάμον (Natalie Portman) ζει σε μια φάρμα της Δύσης με τον σύζυγό της, Μπιλ (Noah Emmerich), και την μικρή τους κόρη. Όταν ο Μπιλ φτάνει βαριά τραυματισμένος στο σπίτι μετά από μια συνάντηση με την παλιά συμμορία του, η Τζέιν σπεύδει για βοήθεια στον Νταν (Joel Edgerton), έναν άνδρα από το παρελθόν της. Όσο οι δυο τους οχυρώνουν το σπίτι με θανάσιμες παγίδες, οι παλιές μνήμες από τον έρωτα τους επιστρέφουν.
Η ταινία είχε πολλά εμπόδια μέχρι να ολοκληρωθεί. Αλλαγές σκηνοθετών και συνεργατών (από τον Bradley Cooper και τον Michael Fassbender έως τον Tom Hiddleston και τον Tobey Maquire ), ματαιώσεις γυρισμάτων και τελικά μια διογκωμένη παραγωγή που κόστισε σχεδόν τα διπλάσια (26 εκατομμύρια δολάρια) από ότι υπολογιζόταν και κράτησε σε… εγρήγορση τους συντελεστές του φιλμ για περισσότερο από 3 χρόνια.
Τα πρώτα γυρίσματα ξεκίνησαν στις αρχές του 2013 αλλά οι σαμπάνιες τέλους άνοιξαν μόλις πριν από λίγους μήνες. Η κόπωση και οι αναποδιές αυτές, σαν να επηρέασαν το ίδιο το φιλμ, κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε αρκετές σκηνές. Σημάδια κούρασης, χαρακτηριστικά δυσθημίας και το αίσθημα παραίτησης να φαίνεται ξεκάθαρα στους δύο πρώην εραστές. Ευτυχώς όμως που το φεμινιστικό μήνυμα της ιστορίας (η γυναίκα παύει να είναι ένα διακοσμητικό στοιχείο και αναλαμβάνει ρόλο πρωταγωιστή) δίνεται με χορταστικό τρόπο και υψηλές δραματικές νότες.
Το φιλμ ξεχωρίζει από τις γνωστές μανιχαϊστικές φόρμες του γουέστερν και για την ικανοποιητική σκιαγράφηση των χαρακτήρων του. Το σημείο κλειδί όμως είναι εκείνο που αφορά στο τέλειο δέσιμο του παλιού με το νέο κόσμο. Στα φλας μπακ το νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι παρουσιάζεται με έντονα χρώματα και εικόνες που παραπέμπουν σε μια αλλιώτικη εποχή, εποχή της αθωότητας και του ονείρου (εξαίρετη η σκηνή με το αερόστατο) ενώ στο σήμερα η αγωνία, το σκοτάδι και η βία έχουν τον πρώτο λόγο. Υπάρχουν πάντως κενά στο σενάριο και μερικές ευκολίες που αποδυναμώνουν την ιστορία, αλλά σε γενικές γραμμές είναι μια ταινία που δεν περνάει απαρατήρητη σε καμία περίπτωση.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης