Το Τέταρτο Κουδούνι: Παναγιά μου, ένα δελτίο, θα μου φύγει το καφάσι… ή Η σημασία του να περιέρχεσαι
Στην ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού περνά το κτίριο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.Πηγή: Το Τέταρτο Κουδούνι
Απεφασίσθη, εψηφίσθη στη Βουλή και… «Στόχοι του ΟΜΜΑ είναι να διευρυνθούν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που θα φιλοξενεί, ώστε να περιλαμβάνουν όχι μόνο την κλασική μουσική στην οποία είχε το Μέγαρο ειδικευθεί με υψηλή ποιότητα αλλά ενδεχομένως και άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ανάλογων υψηλών προδιαγραφών’, τόνισε στη χθεσινή του ομιλία στη Βουλή ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αριστείδης Μπαλτάς» διάβασα στο σχετικό δελτίο Τύπου του ΥΠΠΟΑ. Α, καλά, εντάξει, καταλάβαμε. Ήδη, βέβαια, εδώ κι αρκετό καιρό, είχαμ’ αρχίσει να καταλαβαίνουμε…
Αυτό το τρίξιμο που ακούγεται θα πρέπει να ’ναι τα κόκαλα του Χρήστου Λαμπράκη…
«Η Πειραιώς 260 περιέρχεται στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού» ήταν ο τίτλος του δελτίου Τύπου του ΥΠΠΟΑ, με το οποίο εξαπελύθη το δεύτερο, μετά την ανακοίνωση του ονόματος του Γιαν Φαμπρ για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ, πυροτέχνημα. Παρακάτω αναλυόταν η σημασία του ρήματος «περιέρχεται»: «Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού βρίσκεται σε συστηματικό διάλογο με την Εθνική Τράπεζα προκειμένου ο χώρος της Πειραιώς 260 να αποδοθεί μέσω προγραμματικής συμφωνίας στο ΥΠΠΟΑ. Ο εν λόγω χώρος θα αναμορφωθεί αφενός για να εγκατασταθεί εκεί το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και όλες οι υπηρεσίες του (γραφεία, εκθετήριο-πωλητήριο, εκμαγεία) και αφετέρου για να συνεχίσει (σ.σ. sic) να παρουσιάζονται εκεί οι παραγωγές του Ελληνικού Φεστιβάλ ακόμα πιο συστηματικά. Στον ίδιο χώρο, θα συστεγάζονται υπηρεσίες που αφορούν στην αρχαία ελληνική κληρονομιά και στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία».
Μα το ΥΠΠΟΑ -ή όπως αλλιώς το βαφτίζανε οι εκάστοτε- «βρίσκεται σε συστηματικό διάλογο με την Εθνική Τράπεζα» για το θέμα απ’ την εποχή του… Πάγκαλου. Ε, όχι και του παππού, του Θεόδωρου του νεότερου, του εγγονού, τότε -ναι!- υπουργού Πολιτισμού -μια φίλη μού το θύμισε. Ήτοι απ’ το 2000. Ή, μήπως, ο διάλογος δεν ήταν τότε «συστηματικός» κι έγινε τώρα. Πάντως, εγώ, προσωπικά, θυμήθηκα και τον Αντώνη Σαμαρά -ναι…- και τον Παύλο Γερουλάνο, επίσης υπουργούς Πολιτισμού, να μας ανακοινώνουν σε συνεντεύξεις Τύπου για το πρόγραμμα των Φεστιβάλ όχι απλώς «συστηματικό διάλογο» αλλά factum: ότι η «Πειραιώς 260» -κατόπιν ενεργειών τους, φυσικά…- έχει ΗΔΗ περιέλθει στο Ελληνικό Φεστιβάλ -είχε γίνει το κερασάκι στην τούρτα κάθε χρόνο. Και, μετά, μην είδατε τον Παναή…
Ε, ρε, ένα μπερτάχι ξύλο που έπρεπε να τους περιέλθουμε όλους αυτούς… Με τον τωρινό, ας αναμένουμε καλοπροαίρετα να δούμε ΠΏΣ αυτός ο αχταρμάς/συστέγαση Φεστιβάλ-ΤΑΠ-άλλων υπηρεσιών θα υλοποιηθεί -ΑΝ υλοποιηθεί ποτέ. Και, κυρίως, να δούμε πώς «θα συνεχίσει (σ.σ. κατά τη διατύπωση του δελτίου) να παρουσιάζονται εκεί οι παραγωγές του Ελληνικού Φεστιβάλ ακόμα πιο συστηματικά». Αυτό το «ακόμα πιο συστηματικά» ήταν που μου πήρε τα μυαλά…
A, και τα γραφεία του Φεστιβάλ σχεδιάζουν, λέει, να τα πάνε στο Μέγαρο Μουσικής κι όχι στην Πειραιώς. Όπως και το Θεατρικό Μουσείο. Κάτι σαν Άσυλο Ανιάτων, δηλαδή, το Μέγαρο.
Μα ποιοι τα σκέφτονται και τα διατυπώνουν και τα εκστομίζουν αυτά;
(ΥΓ. Τώρα πια εν αναμονή της μεγάλης στιγμής: της ανακοίνωσης του ονόματος του νέου προέδρου/γενικού διευθυντή/διοικητικού διευθυντή -δεν ξέρω πώς, τελικά, θα τον ονοματίσουν… Ή μήπως έχει κι άλλα πυροτεχνήματα;).