MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
13
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Andriesh
Anora
Babygirl
Better Man
Bird
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Kwaidan
Maria
Megalopolis
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Ασίκ Κερίμπ
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκούνις: Το κυνήγι της μεγάλης περιπέτειας
Γκρέμλινς
Είμαι η Κούβα
Η Ηλιαχτίδα μου
Η επιστροφή
Η θεωρία του σύμπαντος
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Ιστορίες των ζώων για τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Κουραμπιέδες από χιόνι
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Μόνος στο σπίτι
Νοσφεράτου
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Αϊ Βασίλης είναι… Λέρα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πάρτι φαντασμάτων
Πέρασμα
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σαμσάρα
Τα τελευταία Χριστούγεννα στο πατρικό μας
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης
Ωρολογιακός μηχανισμός
Κοινωνική

Το Ξύπνημα της Άνοιξης

Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης γοητεύεται από τη φρεσκάδα και την ορμή των νεαρών ηρώων του (παρότι η ιστορία του είναι μια άγρια περιπέτεια ενηλικίωσης με ωμή βία) και μας συστήνει μια νέα ηθοποιό, τη Δάφνη Πατακιά με σπουδαίο μέλλον…

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Πέντε έφηβοι ανακρίνονται από αστυνομικούς για ένα έγκλημα που διέπραξαν. Παρότι αφηγούνται την ίδια ιστορία με τα γεγονότα που προηγήθηκαν του στυγερού εγκλήματος, οι εκδοχές τους είναι διαφορετικές και ενίοτε αντικρουόμενες. Την ίδια ώρα οι γονείς τους στέκονται αποσβολωμένοι και αμήχανοι στο διάδρομο του ανακριτικού κέντρου, αδυνατώντας να φανταστούν τις αιτίες που έκαναν τα παιδιά τους να διαπράξουν ένα τόσο βίαιο έγκλημα…

kalashnikov 3

Μπορεί να παρακολουθούμε το χρονικό της «μύησης» κάποιων άσπιλων, εφηβικών ψυχών στην αιματοβαμμένη και νοσηρή βία αλλά όλο το εγχείρημα φωνάζει από μακριά πως ότι βλέπουμε είναι ο καθρέφτης της εποχής μας. Ο καθρέφτης των ίδιων μας των εαυτών. Όπως μονολογεί σε κάποια σκηνή ένας εκ των γονιών, έτσι κι ο θεατής μπορεί να αναλογιστεί «πόσο κακό έχουν πάθει αυτά τα παιδιά». Τούτη η άμοιρη νέα γενιά κεντρίζει την προσοχή του Γιάνναρη κι ο σκηνοθέτης την «αγκαλιάζει» χωρίς όμως να γίνεται ποτέ προστατευτικός, διδακτικός ή έστω συμβιβαστικός μαζί της.

gianaris

Με κοφτό μοντάζ, ευρηματική αφήγηση (η φιλμογράφηση της δράσης διακόπτεται αρκετές φορές από stills, φωτογραφικά στιγμιότυπα που «σχολιάζουν» την εκάστοτε σκηνή) και κάμερα στο χέρι, παρουσιάζει την κτηνώδη αφασία και το χάσιμο των εφήβων ηρώων του, σε κόσμους λαμπερούς και ματαιόδοξους όπου το σεξ είναι πηγή ζωής αλλά και φορέας κινδύνου. Όλα τα συνοδευτικά γύρω από τη λίμπιντο- η απόκτηση εύκολο χρήματος, η πρόσκαιρη «ευτυχία» των ουσιών, η ηδονή να ζεις στα άκρα- αφορούν στις αξίες μιας κοινωνίας αποχαυνωμένης και εγκλωβισμένης σε ξεπερασμένα στερεότυπα και εθνικιστικές κορώνες.

πατακια-δαφνη

Η ξενοφοβία, η «κρίση» (οικονομικοκοινωνική αλλά και ηθική), η προδοσία και οι διαρκείς εναλλαγές θύτη- θύματος είναι συνιστώσες που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ισοπεδωτικό μηδενισμό αλλά στην ταινία του Γιάνναρη χρησιμοποιούνται πρωτίστως για να καλύψουν τις προσωπικές αποτυχίες (των παλιών) και τα φαντάσματα της «ονειρεμένης» ζωής που δεν θα έρθει ποτέ για τους νέους. Παρά το ενδιαφέρον του εγχειρήματος και την άνετη παρακολούθηση του χρονικού σύστασης αυτής της ιδιότυπης συμμορίας (ξεχωρίζει με άνεση η εκπληκτική Δάφνη Πατακιά , το «Ξύπνημα της άνοιξης» – μια έμμεση αναφορά στο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ- δεν γίνεται ποτέ συναρπαστικό ή έστω αιχμηρό. Είναι στιγμές που ο φρενήρης ρυθμός της ταινίας, γίνεται μονότονος και δεν οδηγεί πουθενά, με τις αλλεπάλληλες εκρήξεις της δράσης να θυμίζουν απλά πυροτεχνήματα. Μια ιστορία που θα μπορούσε να ξετυλίξει αμέτρητα «μυστικά» γύρω από το μωσαϊκό του εφηβικού έρωτα και της παρόρμησης σε επικίνδυνα ιδεολογικά και πολιτικά μονοπάτια, καταλήγει να είναι μια σκηνοθετική βιρτουοζιτέ που αδιαφορεί για την πορεία των ηρώων – αλλά και της ιστορίας- της, δείχνοντας γοητευμένη μόνο από την άγρια πλευρά της Αθήνας και της «ανικανότητας» συνύπαρξης των διαφορετικών φυλών της.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιάνναρης
Σενάριο: Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Μαρία Πάουελ

Παίζουν: Κωνσταντίνος Ελματζίογλου, Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Κώστας Νικουλί, Άγγελος Τζέγια, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Γιούλη Τσαγκαράκη, Ράνια Σχίζα

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA