MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
31
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A complete unknown
Animal
Anora
Armand
Athens International Monthly Art Film Festival
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Flow
Hairspray
Locked
Mickey 17
Ninja : Ο εξολοθρευτής
Pink Flamingos
September Says
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Super Wings – Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Brutalist
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Wishbone
Wolf creek: Απόλυτος τρόμος
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγριες πληγές
Αλέξης Ζορμπάς
Αλύγιστος Νίκος
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίπαλοι για καλό
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Γιάννης Θεοδωράκης:Ναι… μπορούμε και πάλι να ελπίζουμε
Γκραν Τουρ
Γουλιέλμος Τέλλος
Γυναίκες μαχήτριες – Μέρος Β’ 1944-1960
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Η απίστευτη ιστορία του γιγάντιου αχλαδιού ( μεταγλωττισμένη)
Η εξουσία της κούκλας
Η θυσία
Η καθαρή ζωή
Η καρδιά του κτήνους
Η μαμά παραμονεύει στο σκοτάδι
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κονκλάβιο
Κρέας
Κυνήγι
Λούλα LeBlanc
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (με υπότιτλους)
Νοβοκαΐνη
Νοσφεράτου
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Οι εραστές της γέφυρας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο παίδαρος
Πέντε Σεπτεμβρίου
Πανελλήνιον
Πικρές αλήθειες
Πολυέστερ
Πριγκίπισσα επαναστάτρια (μεταγλωττισμένη)
Ραγισμένες καρδιές
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σκιές στο σκοτάδι
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Στρατιώτες της Σαλαμίνας
Σύλβια Ρόμπυν
Τέσσερις μύγες σε πράσινο βελούδο
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αδελφάτο των ιπποτών της ελεεινής τραπέζης
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Το ποτάμι
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
Φρίμοντ
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Χιονάτη (με υπότιτλους)
Κοινωνική

Το Ξύπνημα της Άνοιξης

Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης γοητεύεται από τη φρεσκάδα και την ορμή των νεαρών ηρώων του (παρότι η ιστορία του είναι μια άγρια περιπέτεια ενηλικίωσης με ωμή βία) και μας συστήνει μια νέα ηθοποιό, τη Δάφνη Πατακιά με σπουδαίο μέλλον…

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Πέντε έφηβοι ανακρίνονται από αστυνομικούς για ένα έγκλημα που διέπραξαν. Παρότι αφηγούνται την ίδια ιστορία με τα γεγονότα που προηγήθηκαν του στυγερού εγκλήματος, οι εκδοχές τους είναι διαφορετικές και ενίοτε αντικρουόμενες. Την ίδια ώρα οι γονείς τους στέκονται αποσβολωμένοι και αμήχανοι στο διάδρομο του ανακριτικού κέντρου, αδυνατώντας να φανταστούν τις αιτίες που έκαναν τα παιδιά τους να διαπράξουν ένα τόσο βίαιο έγκλημα…

kalashnikov 3

Μπορεί να παρακολουθούμε το χρονικό της «μύησης» κάποιων άσπιλων, εφηβικών ψυχών στην αιματοβαμμένη και νοσηρή βία αλλά όλο το εγχείρημα φωνάζει από μακριά πως ότι βλέπουμε είναι ο καθρέφτης της εποχής μας. Ο καθρέφτης των ίδιων μας των εαυτών. Όπως μονολογεί σε κάποια σκηνή ένας εκ των γονιών, έτσι κι ο θεατής μπορεί να αναλογιστεί «πόσο κακό έχουν πάθει αυτά τα παιδιά». Τούτη η άμοιρη νέα γενιά κεντρίζει την προσοχή του Γιάνναρη κι ο σκηνοθέτης την «αγκαλιάζει» χωρίς όμως να γίνεται ποτέ προστατευτικός, διδακτικός ή έστω συμβιβαστικός μαζί της.

gianaris

Με κοφτό μοντάζ, ευρηματική αφήγηση (η φιλμογράφηση της δράσης διακόπτεται αρκετές φορές από stills, φωτογραφικά στιγμιότυπα που «σχολιάζουν» την εκάστοτε σκηνή) και κάμερα στο χέρι, παρουσιάζει την κτηνώδη αφασία και το χάσιμο των εφήβων ηρώων του, σε κόσμους λαμπερούς και ματαιόδοξους όπου το σεξ είναι πηγή ζωής αλλά και φορέας κινδύνου. Όλα τα συνοδευτικά γύρω από τη λίμπιντο- η απόκτηση εύκολο χρήματος, η πρόσκαιρη «ευτυχία» των ουσιών, η ηδονή να ζεις στα άκρα- αφορούν στις αξίες μιας κοινωνίας αποχαυνωμένης και εγκλωβισμένης σε ξεπερασμένα στερεότυπα και εθνικιστικές κορώνες.

πατακια-δαφνη

Η ξενοφοβία, η «κρίση» (οικονομικοκοινωνική αλλά και ηθική), η προδοσία και οι διαρκείς εναλλαγές θύτη- θύματος είναι συνιστώσες που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ισοπεδωτικό μηδενισμό αλλά στην ταινία του Γιάνναρη χρησιμοποιούνται πρωτίστως για να καλύψουν τις προσωπικές αποτυχίες (των παλιών) και τα φαντάσματα της «ονειρεμένης» ζωής που δεν θα έρθει ποτέ για τους νέους. Παρά το ενδιαφέρον του εγχειρήματος και την άνετη παρακολούθηση του χρονικού σύστασης αυτής της ιδιότυπης συμμορίας (ξεχωρίζει με άνεση η εκπληκτική Δάφνη Πατακιά , το «Ξύπνημα της άνοιξης» – μια έμμεση αναφορά στο έργο του Φρανκ Βέντεκιντ- δεν γίνεται ποτέ συναρπαστικό ή έστω αιχμηρό. Είναι στιγμές που ο φρενήρης ρυθμός της ταινίας, γίνεται μονότονος και δεν οδηγεί πουθενά, με τις αλλεπάλληλες εκρήξεις της δράσης να θυμίζουν απλά πυροτεχνήματα. Μια ιστορία που θα μπορούσε να ξετυλίξει αμέτρητα «μυστικά» γύρω από το μωσαϊκό του εφηβικού έρωτα και της παρόρμησης σε επικίνδυνα ιδεολογικά και πολιτικά μονοπάτια, καταλήγει να είναι μια σκηνοθετική βιρτουοζιτέ που αδιαφορεί για την πορεία των ηρώων – αλλά και της ιστορίας- της, δείχνοντας γοητευμένη μόνο από την άγρια πλευρά της Αθήνας και της «ανικανότητας» συνύπαρξης των διαφορετικών φυλών της.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιάνναρης
Σενάριο: Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Μαρία Πάουελ

Παίζουν: Κωνσταντίνος Ελματζίογλου, Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Κώστας Νικουλί, Άγγελος Τζέγια, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Γιούλη Τσαγκαράκη, Ράνια Σχίζα

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA