Θεατής: Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας
Εντυπώσεις από την παράσταση “Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών” – μια διασκευή των «Αθώων» του Χέρμαν Μπροχ- που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας.
Το Έργο
Στην ουσία πρόκειται για μια ανασύνθεση από νουβέλες με λυρικά στοιχεία, που τείνουν σε ένα ενιαίο έργο, με εστία στη βαθύτατη κρίση των ηθικών αξιών μετά από τους δύο Παγκοσμίους Πολέμους. Η νέα φύση των ανθρώπων διαμορφώνει καινούργιους κανόνες ηθικής που σχετίζονται κατά κύριο λόγο με την επιβίωση. Οι πάσης φύσεως ραδιουργίες είναι εκείνες που θα εξασφαλίσουν το μέλλον. Επιείκεια και συναισθηματισμός δεν έχουν καμιά θέση μέσα σε αυτό. Η Τσερλίνε, η υπηρέτρια ενός πλουσιόσπιτου θα αποδειχτεί ισχυρότερη από τη βαρόνη και την κόρη της. Οι τρεις τους διαμορφώνουν ένα άτυπο πεδίο δράσης, όλα εξελίσσονται και ελέγχονται εκεί μέσα, ακόμα και οι εξωτερικοί πρωταγωνιστές που προκύπτουν (ενοικιαστής και ερωμένη του) θα λειτουργήσουν -εν αγνοία τους θα υποταχθούν- και εν τέλει θα χαθούν μέσα σε αυτό.
Παράσταση- Ερμηνείες
Η ιστορία εξελίσσεται σε δύο φάσεις, στο παρόν και στην αναδρομή στο παρελθόν. Μικρές σκηνές, ολοκληρωμένες, εικόνες καθαρές δημιουργούν μια ρέουσα γενικά παράσταση. Μέσα από μια οικογενειακή δραματική ιστορία φωτογραφίζονται ευρύτερα κοινωνικά θέματα (ναζισμός).
Σύνολο
Πρόκειται για μια παράσταση χωρίς πρωτοτυπίες, δίνοντας την τελική αίσθηση μιας προδιαγεγραμμένης πορείας, χωρίς ιδιαίτερα στοιχεία, με συμβατική μονοτονία. Σε κάποια σημεία οι φιλοσοφικές δηλώσεις εξελίσσονται σε συστάσεις ζωής για να καταλήξουν σε φιλοσοφικό και κατά κάποιο τρόπο φλύαρο και άνευ λόγου παραλήρημα. Είναι αλήθεια ότι περιμέναμε από τον Καλαβριανό μια προσέγγιση με περισσότερο νεύρο, με αίσθηση μοντέρνου, λιγότερο κλασικότροπη, που θα έβρισκε απήχηση και στις νεότερες ηλικίες.