Η Τριλογία της Απόκλισης: Αφοσίωση
Tο τρίτο μέρος της «Τριλογίας της Απόκλισης», που είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο-φαινόμενο της Veronica Roth, κόβεται στα δύο για προφανείς οικονομικούς λόγους και μας προετοιμάζει για το τέταρτο και οριστικό (ευχόμαστε) φινάλε.
Στο δυστοπικό κοντινό μέλλον, η χωρισμένη σε φατρίες ανθρωπότητα έχει καταρρεύσει από τη βία και τις μάχες για την εξουσία. Η Τρις μαζί με τον Τομπάιας αποφασίζουν να αφήσουν την μοναδική πόλη και οικογένεια που έχουν γνωρίσει ποτέ και να περάσουν τον φράχτη με σκοπό να βρουν μια ειρηνική λύση. Όμως η νέα πραγματικότητα είναι περισσότερο απειλητική για τους νεαρούς ήρωες που πρέπει να αποφασίσουν γρήγορα ποιον θα εμπιστευτούν καθώς μια ανελέητη μάχη δίνεται πέρα από τους τοίχους του Σικάγο.
Άνοστο, ανεγκέφαλο και ρηχό φιλμ που κάνει το «Hunger games» (το οποίο μιμείται απροκάλυπτα) να μοιάζει με επιτομή της κινηματογραφικής τέχνης. Στην αρχική ταινία «Η Τριλογία της Απόκλισης: Οι Διαφορετικοί», μάς συστήνεται ένα σκοτεινό μέλλον, όπου οι άνθρωποι χωρίζονται σε ξεχωριστές «Φατρίες» βάσει προσωπικότητας, όταν συμπληρώσουν το δέκατο έκτο έτος της ηλικίας τους και γνωρίζουμε τους κεντρικούς χαρακτήρες με πρωταγωνίστρια τη δυναμική Τρις Πράιορ.
Στο δεύτερο φιλμ «Ανταρσία», η Τρίς καλείται πλέον να αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς της δαίμονες και να συνεχίσει να μάχεται ενάντια στην ισχυρή συμμαχία που απειλεί να καταστρέψει τον κόσμο τους. Στο τρίτο μέρος το αναμάσημα είναι πιο έντονο κι αναπόφευκτο από ποτέ με τη γέμιση του κινηματογραφικού χρόνου να γίνεται με βεβιασμένες κινήσεις που μαρτυρούν προχειρότητα και ελάχιστο ενδιαφέρον για την αληθοφάνεια της πλοκής.
Το αποτέλεσμα είναι μια επίπεδη κι άνευρη σύζευξη δράσης και σημειολογίας κατηγορίας φτερού (ο εφηβικός έρωτας συνυπάρχει με την άσκηση θάρρους και την επίδειξη αυτοθυσίας) ώστε ακόμη και ηθοποιοί με αξία (Naomi Watts, Jeff Daniels) να δείχνουν απλώς καρικατούτες. Όσον αφορά την πρωταγωνίστρια Shailene Woodley έχει την ατυχία να πέφτει στη σύγκριση με την απίστευτη «Κοτσυφόκισσα» της Jennifer Lawrence με το αποτέλεσμα να είναι συντριπτικά υπέρ της δεύτερης. Το μόνο θετικό στοιχείο του φιλμ είναι τα θεαματικά ψηφιακά εφέ και το αγνώριστο Σικάγο που φέρει τα σημάδια ενός Αρμαγεδώνα στα πιο εμβληματικά κτίρια του.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης