Η Γυνή να Φοβήται τον Άνδρα
Επιχρωματισμένη η κλασική ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα ξαναβγαίνει στις αίθουσες περιμένοντας την ετυμηγορία του κοινού για το αν πέτυχε ή όχι το… λίφτινγκ!
Ένας δημόσιος υπάλληλος, ο Αντωνάκης (Γιώργος Κωνσταντίνου) αποφασίζει να παντρευτεί την κοπέλα (η Μάρω Κοντού ως Ελένη δίνει την κορυφαία ίσως ερμηνεία της στο σινεμά) με την οποία συζεί και την καταπιέζει για μια δεκαετία. Εκείνη αποφασίζει να διεκδικήσει αυτά που της έχει στερήσει όλα αυτά τα χρόνια.
Πρόκειται για μια σπουδαία στιγμή στην ιστορία του ελληνικού σινεμά. Η κωμωδία ηθών που τόσο εύστοχα κατέγραψε ο Γιώργος Τζαβέλλας από τα ασπρόμαυρα 60ς διαθέτει όλη την ιλαροτραγωδία που συνόδευε τις διαπροσωπικές σχέσεις της ελλήνων της εποχής με τον παραδοσιακό ανατολίτη άντρα – υποδειγματικός ο Κωνσταντίνου- να καταδυναστεύει την Ελληνίδα γυναίκα που κάποια στιγμή πραγματοποιεί την επανάσταση της.
Μπορεί σήμερα να ακούγεται κάπως ξεπερασμένη η ιστορία αλλά στην εποχή της είχε κάνει αίσθηση, ενώ τιμήθηκε με το βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σικάγου. Η ταινία ήταν σε παραγωγή της νεοσύστατης τότε εταιρείας «Καραγιάννης- Καρατζόπουλος» που ιδρύθηκε το 1966 από το σκηνοθέτη Κώστα Καραγιάννη, τον αδερφό του Ντόντο Καραγιάννη και τον Αντώνη Καρατζόπουλο, σε μια εποχή που η αυτοκρατορία της Φίνος Φιλμ δεν άφηνε περιθώρια για αμφισβήτηση στο ποιος κάνει κουμάντο στην ελληνική κινηματογραφική παραγωγή και διανομή.
Οι τρεις συνεργάτες κατάφεραν όμως να σταθούν επάξια, δημιουργώντας αρκετές μεγάλες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Με την επόμενη ταινία τους, «Το Πιο Λαμπρό Αστέρι» (1967) και το ζευγάρι Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ για πρωταγωνιστές, κατάφεραν να κατακτήσουν την κορυφή στον πίνακα των εμπορικότερων ταινιών της χρονιάς. Σύντομα η «Καραγιάννης- Καρατζόπουλος», με τους τρεις άντρες τοποθετημένους ο καθένας στο δικό του πόστο, κατόρθωσε να παράγει, μαζί με τις συμπαραγωγές που χρηματοδοτούσε, 20 ταινίες το χρόνο. Μετά το 1973 η παραγωγή της εταιρείας μειώθηκε κατακόρυφα, εξαιτίας της εισόδου της τηλεόρασης. Στα τέλη του ΄70 οραματιζόμενοι την ανάκαμψη του ελληνικού κινηματογράφου χρηματοδότησαν την ταινία του Θόδωρου Μαραγκού «Από πού Πάνε για την Χαβούζα» (1978), η οποία με την τεράστια επιτυχία της, τους δικαίωσε.
Ο επιχρωματισμός της ταινίας “Η γυνή να φοβείται τον άντρα” αποφασίστηκε το 2015 και πραγματοποιήθηκε από την εταιρία WEST WING STUDIOS, Inc. στην Φλόριντα των ΗΠΑ. Ο επιχρωματισμός έγινε καρέ –καρέ υπό την εποπτεία του Αντώνη Καρατζόπουλου ώστε τα χρώματα να είναι όσο το δυνατόν πιο πιστά στην εποχή της ταινίας.