MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andrea Bocelli 30: The Celebration
Anora
Athens Palestine Film Festival
Birdcage Inn
Black Dog
Companeros
Cure
Donnie Darko
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Kneecap
Looney Tunes: Ο Πόρκι και ο Ντάφι σώζουν την γη (μεταγλωττισμένη)
Mauthausen
One Piece Film: Gold (μεταγλωττισμένη)
One Piece Film: Gold (με υπότιττλους)
Ozi: Η φωνή του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Red One
Smile 2
Take a Trip
Terrifier 3
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Trust Fall: Julian Assange
Trauma
Venom: Η τελευταία πράξη
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αβελ
Αγριες φράουλες
Αγρυπνος στο Σιάτλ
Αδάμ
Αδέσποτα κορμιά
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Ασίκ Κερίμπ
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γραμμή δισταγμού
Δαμάζοντας τα κύματα
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εν αρχή
Η Αλίκη δε μένει πια εδώ
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η θυσία
Η ληστεία του Βερολίνου
Η μπαλάντα του Ναραγιάμα
Η πλεξούδα
Η πύλη της κολάσεως
Η ώρα του γερακιού
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Μαύρος κύκνος
Με αξιοπρέπεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μικρή Ιστορία για έναν έρωτα
Μικρή ιστορία για έναν φόνο
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Ντικ Τρέισι
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Νονός
Ο Νονός 2
Ο Πάντα-Πάνγκ στην Αφρική (μεταγλωττισμένη)
Ο άνθρωπος νυχτερίδα
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο φίλος μου το ρομπότ
Πέππα το γουρουνάκι: Πάρτυ στο σινεμά (μεταγλωττισμένη)
Πέρασμα
Παρθενόπη
Πεσμένα φύλλα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Πώς να σώσετε ένα μάγο (μεταγλωττισμένη)
Ραντεβού με έναν serial killer
Σαμσάρα
Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους
Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
Τα 13 Τριαντάφυλλα
Τζάγκο, ο τρομοκράτης του Πάσσο-Ντόμπλε
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το γόνατο της Άχεντ
Το διπλανό δωμάτιο
Το θηρίο
Τοτό 2: Η σχολική εκδρομή (μεταγλωττισμένη)
Το χρώμα του ροδιού
ΔΡΑΜΑ

Μέρα Νύχτα

Φιλμ που σοκάρει όχι τόσο για το θέμα του (μια νεαρή κοπέλα προετοιμάζεται για μια επίθεση αυτοκτονίας) όσο με τον άμεσο, μινιμαλιστικό κι «ανατριχιαστικό» τρόπο κινηματογράφησης του!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 94'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η κάμερα είναι κολλημένη πάνω στο όμορφο και φωτεινό πρόσωπο της πρωταγωνίστριας. Με μια τσάντα περασμένη στον ώμο και μια ρακέτα του τένις στο χέρι περιμένει κάποιον να έρθει να την παραλάβει. Στο χώρο του αεροδρομίου, φτάνει ένα αυτοκίνητο με έναν άντρα οδηγό. Την οδηγεί σε ένα φαστ φουντ. Δεν μιλούν σχεδόν καθόλου. Μόνο τρώνε και ύστερα από λίγο φεύγουν για να οδηγηθούν σε ένα ξενοδοχείο. Στο δωμάτιο που διαμένει η κοπέλα ακολουθεί μια συνήθης ρουτίνα. Μπάνιο, ύπνος, προσευχή, φαγητό. Η μονοτονία σπάει όταν έρχονται τρεις άντρες με κουκούλες. Αρχίζει η προετοιμασία. Κοφτές κουβέντες, ντύσιμο με στρατιωτική στολή και οπλισμό για τις ανάγκες της κινηματογράφισης ενός βίντεο, επιλογή κατάλληλων ρούχων, τελευταίες λεπτομέρειες πριν από την τελική πράξη.

Ο απόλυτος ρεαλισμός δεν είναι ανάγκη να είναι ωμός ή να αποτυπώνει σκηνές βίας για να εντυπωσιάσει. Μπορεί να καταδεικνύει την επανάληψη καθημερινών σκηνών (τουλάχιστον 3-4 φορές βλέπουμε την πρωταγωνίστρια να βουρτσίζει τα δόντια της) ώστε να πετυχαίνει απόλυτα το στόχο του. Ποιος είναι αυτός στην ταινία «Μέρα νύχτα…»; Μα φυσικά η απόλυτη συνειδητοποίηση πως κάτι φρικιαστικό μπορεί να είναι ταυτόχρονα και απόλυτα συνηθισμένο ή φυσιολογικό. Μια δεκαεννιάχρονη αγνώστου εθνικότητας κοπέλα ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη αποφασισμένη να γίνει βομβιστής αυτοκτονίας. Ποτέ δεν θα μάθουμε ποια είναι τα κίνητρα της. Από πού έρχεται, πώς τη λένε, ποια είναι η ιστορία της. Είναι απόλυτα περιττό κάτι τέτοιο? Ναι θα πει η σκηνοθέτιδα Julia Loktev στην ταινία που πρωτοπροβλήθηκε το 2006 και σήμερα βλέπουμε σε επανέκδοση, προκαλώντας αίσθηση όπου κι αν παίχτηκε.

meranixta

Στην πλάτη της ηρωίδας τοποθετείται μία βόμβα γεμάτη καρφιά βάρους 20 κιλών. «Μπορούμε να βγάλουμε λίγα καρφιά αν σε βαραίνει» της λέει ο αρχηγός. «Δεν με πειράζει. Προσθέστε κι άλλα» απαντάει εκείνη. Στην προηγούμενη σκηνή για την επιλογή των κατάλληλων ρούχων, μέχρι και γέλιο βγάζει αναπάντεχα η ταινία, όταν απορρίπτονται από τους «ειδικούς» σέξι ρούχα όπως ροζ ζώνες ή μπλούζες που γράφουν «baby»! Στην ταινία παρακολουθούμε στο πρώτο μέρος την προετοιμασία, την επικοινωνία με την τρομοκρατική ομάδα και την πορεία προς την τοποθεσία όπου έχει προγραμματιστεί να γίνει η επίθεση. Το απόλυτα ήρεμο πορτραίτο της νεαρής επίδοξης καμικάζι που ετοιμάζεται να ανατινάξει τον εαυτό της στην καρδιά της Νέας Υόρκης, στην πλατεία Times Square, είναι το πιο ισχυρό όπλο του έργου. Ένας άγγελος θανάτου που οδηγεί το φιλμ σε απρόβλεπετες ψυχολογικές προεκτάσεις στο δεύτερο μισό του φιλμ. Με την έξοδο της, στον δρόμο προς την πλατεία, οι αμφιβολίες και οι ενοχές, ο φόβος και η αγωνία – ο αμέτρητος κόσμος γύρω της λες και θολώνει την κρίση της- , σταδιακά ξεγυμνώνουν τα επίπεδα της τρομοκρατικής προετοιμασίας και των ψυχρών φονικών ενστίκτων. Το «Μέρα νύχτα…» είναι μια αυθεντική εμπειρία, ένα εκπληκτικό φιλμ, τρομακτικό και πειθαρχημένο μαζί, με μια πρωτοφανή ένταση, του οποίου η ρεαλιστική δύναμη του σε γραπώνει και δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα μέχρι και το τελευταίο πλάνο του.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Day night, day night)
Σκηνοθεσία: Julia Loktev
Σενάριο: Julia Loktev

Παίζουν: Luisa Williams, Josh Philip Weinstein, Nyambi Nyambi

Διάρκεια: 94'
Χώρα: ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία
Έτος: 2006

Rating: 4
Διανομή: Cine Trianon
Περισσότερα από CINEMA