MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
12
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Μέρα Νύχτα

Φιλμ που σοκάρει όχι τόσο για το θέμα του (μια νεαρή κοπέλα προετοιμάζεται για μια επίθεση αυτοκτονίας) όσο με τον άμεσο, μινιμαλιστικό κι «ανατριχιαστικό» τρόπο κινηματογράφησης του!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 94'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η κάμερα είναι κολλημένη πάνω στο όμορφο και φωτεινό πρόσωπο της πρωταγωνίστριας. Με μια τσάντα περασμένη στον ώμο και μια ρακέτα του τένις στο χέρι περιμένει κάποιον να έρθει να την παραλάβει. Στο χώρο του αεροδρομίου, φτάνει ένα αυτοκίνητο με έναν άντρα οδηγό. Την οδηγεί σε ένα φαστ φουντ. Δεν μιλούν σχεδόν καθόλου. Μόνο τρώνε και ύστερα από λίγο φεύγουν για να οδηγηθούν σε ένα ξενοδοχείο. Στο δωμάτιο που διαμένει η κοπέλα ακολουθεί μια συνήθης ρουτίνα. Μπάνιο, ύπνος, προσευχή, φαγητό. Η μονοτονία σπάει όταν έρχονται τρεις άντρες με κουκούλες. Αρχίζει η προετοιμασία. Κοφτές κουβέντες, ντύσιμο με στρατιωτική στολή και οπλισμό για τις ανάγκες της κινηματογράφισης ενός βίντεο, επιλογή κατάλληλων ρούχων, τελευταίες λεπτομέρειες πριν από την τελική πράξη.

Ο απόλυτος ρεαλισμός δεν είναι ανάγκη να είναι ωμός ή να αποτυπώνει σκηνές βίας για να εντυπωσιάσει. Μπορεί να καταδεικνύει την επανάληψη καθημερινών σκηνών (τουλάχιστον 3-4 φορές βλέπουμε την πρωταγωνίστρια να βουρτσίζει τα δόντια της) ώστε να πετυχαίνει απόλυτα το στόχο του. Ποιος είναι αυτός στην ταινία «Μέρα νύχτα…»; Μα φυσικά η απόλυτη συνειδητοποίηση πως κάτι φρικιαστικό μπορεί να είναι ταυτόχρονα και απόλυτα συνηθισμένο ή φυσιολογικό. Μια δεκαεννιάχρονη αγνώστου εθνικότητας κοπέλα ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη αποφασισμένη να γίνει βομβιστής αυτοκτονίας. Ποτέ δεν θα μάθουμε ποια είναι τα κίνητρα της. Από πού έρχεται, πώς τη λένε, ποια είναι η ιστορία της. Είναι απόλυτα περιττό κάτι τέτοιο? Ναι θα πει η σκηνοθέτιδα Julia Loktev στην ταινία που πρωτοπροβλήθηκε το 2006 και σήμερα βλέπουμε σε επανέκδοση, προκαλώντας αίσθηση όπου κι αν παίχτηκε.

meranixta

Στην πλάτη της ηρωίδας τοποθετείται μία βόμβα γεμάτη καρφιά βάρους 20 κιλών. «Μπορούμε να βγάλουμε λίγα καρφιά αν σε βαραίνει» της λέει ο αρχηγός. «Δεν με πειράζει. Προσθέστε κι άλλα» απαντάει εκείνη. Στην προηγούμενη σκηνή για την επιλογή των κατάλληλων ρούχων, μέχρι και γέλιο βγάζει αναπάντεχα η ταινία, όταν απορρίπτονται από τους «ειδικούς» σέξι ρούχα όπως ροζ ζώνες ή μπλούζες που γράφουν «baby»! Στην ταινία παρακολουθούμε στο πρώτο μέρος την προετοιμασία, την επικοινωνία με την τρομοκρατική ομάδα και την πορεία προς την τοποθεσία όπου έχει προγραμματιστεί να γίνει η επίθεση. Το απόλυτα ήρεμο πορτραίτο της νεαρής επίδοξης καμικάζι που ετοιμάζεται να ανατινάξει τον εαυτό της στην καρδιά της Νέας Υόρκης, στην πλατεία Times Square, είναι το πιο ισχυρό όπλο του έργου. Ένας άγγελος θανάτου που οδηγεί το φιλμ σε απρόβλεπετες ψυχολογικές προεκτάσεις στο δεύτερο μισό του φιλμ. Με την έξοδο της, στον δρόμο προς την πλατεία, οι αμφιβολίες και οι ενοχές, ο φόβος και η αγωνία – ο αμέτρητος κόσμος γύρω της λες και θολώνει την κρίση της- , σταδιακά ξεγυμνώνουν τα επίπεδα της τρομοκρατικής προετοιμασίας και των ψυχρών φονικών ενστίκτων. Το «Μέρα νύχτα…» είναι μια αυθεντική εμπειρία, ένα εκπληκτικό φιλμ, τρομακτικό και πειθαρχημένο μαζί, με μια πρωτοφανή ένταση, του οποίου η ρεαλιστική δύναμη του σε γραπώνει και δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα μέχρι και το τελευταίο πλάνο του.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Day night, day night)
Σκηνοθεσία: Julia Loktev
Σενάριο: Julia Loktev

Παίζουν: Luisa Williams, Josh Philip Weinstein, Nyambi Nyambi

Διάρκεια: 94'
Χώρα: ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία
Έτος: 2006

Rating: 4
Διανομή: Cine Trianon
Περισσότερα από CINEMA