Γάμος αλά Ελληνικά 2
Η αθάνατη ελληνική οικογένεια της Nia «Toula» Vardalos εξακολουθεί να καταδυναστεύει τα μέλη της εκείνα που επιθυμούν να ξεφύγουν από την ασφυκτική big fat greek αγκαλιά της!
Η Τούλα και ο «ξένος» σύζυγός της Ίαν έχουν μια κόρη, την 17άχρονη Πάρις, η οποία βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση των σπουδών της, παρότι ο παππούς της θεωρεί ότι είναι στην κατάλληλη ηλικία για να παντρευτεί και να φτιάξει οικογένεια με ένα «καλό ελληνόπουλο, για να μην την πατήσει όπως και η μητέρα της». Την ίδια στιγμή όμως ένα συνταρακτικό νέο ταρακουνάει τα θεμέλια της οικογένειας Πορτοκάλος: ο γάμος των γονιών της Τούλας δεν υφίσταται καθώς από τα επίσημα έγγραφα απουσιάζει η υπογραφή του παπά!
Σκάνδαλο στην ελληνική κοινότητα του Σικάγο καθώς δύο από τα πιο εκλεκτά και σεβάσμια μέλη της, ο πρεσβύτερος Πορτοκάλος και η πληθωρική σύζυγος του, είναι στην πραγματικότητα ανύπαντροι! Θεωρητικά, με βάση την ανωτέρα σύμβαση, η πρωταγωνίστρια-σεναριογράφος και του νέου «Γάμου» (και υποψήφια μάλιστα για Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου με την πρώτη ταινία προ 14ετίας) Nia Vardalos, επιδιώκει να «βγάλει» και πάλι γέλιο στην ταινία.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει σε καμιά περίπτωση αφού ότι παρακολουθούμε είναι χωρίς έμπνευση και κωμικό οίστρο. Η νέα ταινία είναι μάλλον μέτρια που μόλις και σε κάνει να χαμογελάς σε 2-3 σκηνές. Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με μια μη-ιστορία που προσπαθεί να γεμίσει το κενό της είτε με άνοστα αστεία είτε με «φωτοτυπίες» από τα highlights της πρώτης ταινίας.
Ξανά μανά η μεγαλομανία του παππού που ισχυρίζεται πως όλα οφείλουν την ύπαρξη της στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό – ενώ επιχειρεί μάλιστα να αποδείξει ότι είναι γνήσιος απόγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου- και πάλι η υπεραιωνόβια γιαγιά να περιφέρεται ως νεκροζώντανο μνημείο στα πέριξ, και πάλι οι ίδιες φασαριόζικες και απλοϊκές συμπεριφορές των μελών της οικογένειας Πορτοκάλος.
Υπό άλλες συνθήκες το «Γάμος αλά ελληνικά 2» θα μπορούσε να θεωρηθεί κι ως ανθελληνική προπαγάνδα αλλά είναι τόσο αφελές που δεν χρειάζεται να το συζητήσουμε περισσότερο.
Κωνσταντίνος Καϊμάκης