MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
Κοινωνική

Η Δεύτερη Μάνα

Πολυβραβευμένο, εξαίσιο φιλμ της Anna Muylaert, μιας βραζιλιάνας σκηνοθέτιδος η οποία μέσα από μια απλή φαινομενικά ιστορία μιλάει για την οικογένεια, τις ταξικές ανισότητες και την αρχιτεκτονική!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Val (Regina Case) αφήνει την κόρη της Jessica στα χέρια της γιαγιάς και πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να βρει δουλειά. Εκεί εργάζεται ως οικονόμος σε ένα μεγαλοαστικό σπίτι και ουσιαστικά αναλαμβάνει τη φροντίδα του μικρού γιου της οικογένειας, Fabinho. Δεκατρία χρόνια αργότερα, η Val δέχεται ένα τηλεφώνημα από την κόρη της Jessica (που έχει πολύ καιρο να δει), η οποία της ανακοινώνει ότι πρόκειται να έρθει στο Σάο Πάολο για να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο. Οι εργοδότες συμμερίζονται τον ενθουσιασμό της Val, η οποία μένει σε ένα μικρό δωμάτιο του σπιτιού τους και της προτείνουν να φιλοξενήσουν την κόρη της…

«Γιατί θες να σπουδάσεις αρχιτεκτονική;» ρωτούν τα αφεντικά της Val την νεοφερμένη κόρη της, την 17χρονη Jessica. Εκείνη αναφέρει διάφορους λόγους: την ικανότητα της στο σχέδιο, τη δημιουργία, την ομορφιά, τη διακόσμηση. Η τελευταία εξήγηση όμως είναι και η πιο ουσιαστική στο ασχημάτιστο ακόμη κόσμο της νεαρής. Η αρχιτεκτονική ως μέσο κοινωνικών αλλαγών. Αυτό είναι και το θέμα της ταινίας που ξεκινάει ως βραζιλιάνικη σαπουνόπερα (μια μάνα που εγκαταλείπει το παιδί της για να μπορέσει να επιβιώσει είναι σίγουρο στοίχημα για πολύ… κλάμα) αλλά ποτέ δεν γίνεται μελό και μεταμορφώνεται σε κινηματογραφικό επίτευγμα.

Η σκηνοθέτιδα αρχικά βασίζεται σε ένα άψογα γραμμένο σενάριο που τη βοηθάει να προσεγγίσει το θέμα της μεθοδικά – σαν να πρόκειται για αρχιτεκτονικό πρότζεκτ- αποφεύγοντας με δεξιοτεχνία την παγίδα των κλισέ και τις ευκολίες της συγκίνησης. Το δεύτερο ισχυρό όπλο της είναι η παρουσία της καταπληκτικής Regina Case που γίνεται ένα με τον χαρακτήρα της Val. Μια ερμηνεία τόσο αληθινή και τέλεια που πρέπει να διδάσκεται στα εργαστήρια υποκριτικής.

Η ταινία είναι μια φρέσκια, πρωτότυπη και πλούσια σε συναίσθημα και ιδέες δημιουργία, που σχολιάζει με απρόβλεπτα γλυκόπικρο τρόπο όλα τα θέματα που βάζει στο τραπέζι. Η Βραζιλία της ευφάνταστης αρχιτεκτονικής και του σύγχρονου «οικονομικού θαύματος» (οι εργοδότες της Val αντιπροσωπεύουν μια ελίτ εισοδηματιών, φιλότεχνων και μοντέρνων μεγαλοαστών), το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ των κοινωνικών τάξεων, οι διαλυμένοι οικογενειακοί δεσμοί με το εναλλακτικό μοντέλο των δανεισμένων «μανάδων», το καταπιεσμένο σεξουαλικό ένστικτο, το αποικιοκρατικό παρελθόν της χώρας κ.α.

TheSecondMother byAlineArrudaAA 9875 15

Πριν και πάνω από όλα όμως η ταινία θίγει διεξοδικά και απόλυτα ένα προαιώνιο θέμα: η σχέση μητέρας-παιδιού είναι η βάση στην οποία χτίζονται όλα τα επόμενα «αρχιτεκτονικά» οικοδομήματα της ζωής που ακολουθεί.

Βραβείο Ερμηνείας στο Sundance Film Festival 2015 για την Regina Case και βραβείο Κοινού στο Πανόραμα του Berlin Film Festival 2015.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΑΝΑ (The Second Mother)
Σκηνοθεσία: Anna Muylaert
Σενάριο: Anna Muylaert

Παίζουν: Regina Case, Camila Mardila, Michel Joelsas, Karine Teles, Lourenco Mutarelli, Helena Albergaria

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Βραζιλία
Έτος: 2015

Rating: 4
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA