Έρωτας Χωρίς Αύριο
Love story, road movie, μουσική βιογραφία, χίπικη νοσταλγία, ακτιβισμός και ποίηση. Μια ταινία που διασπάται σε χίλια γοητευτικά κομμάτια από το δανό Ole Christian Madsen του «Μέρες Θυμού».
Βρισκόμαστε στο 1962. Η νέα γενιά επαναστατεί κόντρα στο κατεστημένο. Ο ακτιβιστής της ειρήνης Έικ Σκάλοε γνωρίζει την Ίμπεν και την ερωτεύεται τρελά, αλλά η Ίμπεν αρνείται να δεσμευτεί μ’ έναν και μόνο άνδρα. Ο Έικ, προσπαθώντας απεγνωσμένα να την κατακτήσει, μεταμορφώνεται από ποιητή σε συγγραφέα, νομάδα, ναρκομανή και τελικά τραγουδιστή στο ροκ συγκρότημα Steppeulvene, που έμελλε να μείνει στην ιστορία.
Η παραισθησιογόνα γοητεία του φιλμ δεν οφείλεται μόνο στις ουσίες που πειραματίζονται οι ήρωες. Είναι η αρχή και το τέλος της υπαρξιακής αγωνίας του Έικ προκειμένου να κρατήσει δίπλα του την Ίμπεν. Άλλοτε κωμική, μερικές φορές σκανδαλιστική και συχνά βαθιά συγκινητική ή τρυφερή -με ένα ρομαντισμό που λες και ανήκει στο χτες- η ταινία του Madsen ξεπερνάει εντέλει σχεδόν όλες τις αδυναμίες της.
Αδυναμίες που σχετίζονται με τον αφηγηματικό της ιστό (χαοτικός και με προβλήματα ουκ ολίγες φορές) αλλά η μαστοριά του σκηνοθέτη κερδίζει το θαυμασμό του θεατή χάρη στην αυθεντικότητα και τον πηγαίο δυναμισμό της.
Στο επίκεντρο τούτης της απίθανης μπίτνικ ιστορίας, βρίσκεται ένας μυθικός έρωτας που στοιχειώνει το μυαλό των ηρώων και τους οδηγεί στην απόλυτη ελευθερία. Όχι φυσικά χωρίς θυσίες. Όλη τους η διαδρομή, από τη Δανία και το Παρίσι ως το Γιβραλτάρ και την Αθήνα, είναι μια ποιητική έκφραση με κεφάλαια βγαλμένα από ιστορικά γεγονότα σταθμούς. Σε αυτά ο υπαρξισμός, το χίπικο κίνημα, τα ερωτικά τρίγωνα και η ποπ κουλτούρα γίνονται ένα σε μια μοναδική, γεμάτη ακρίβεια και γνησιότητα, ανασύσταση εποχής, που οδηγούν τον ήρωα στην κορυφαία πράξη του δράματος. Τ
η δημιουργία των «STEPPEULVENE» και του μοναδικού τους άλμπουμ με τίτλο «HIP» που αποτέλεσε μια επανάσταση από μόνο του και εξακολουθεί να θεωρείται ορόσημο στην ιστορία της ροκ στη Δανία. Σε αυτό οι ποιητικοί στίχοι του Έικ Σκάλε αποτελούν δηλώσεις αγάπης για μια γυναίκα με το παρατσούκλι «ITSI BITSI».
Κωνσταντίνος Καϊμάκης