Κίκα Γεωργίου – εξερευνώντας την ψυχή μιας “άφωνης” σοπράνο
Περιμένοντας να συναντήσω σε γνωστό καφέ του κέντρου της Αθήνας, την Κίκα Γεωργίου, την πρωταγωνίστρια του «Silent» είχα στο νου μου την αυστηρή, σκληρή εικόνα της σοπράνο Διδούς που έχει χάσει τη φωνή της στην ταινία του Γιώργου Γκικαπέππα και βρίσκεται παγιδευμένη στη σιωπή και το «πένθος». Η εικόνα της πρόσχαρης, χαμογελαστής κοπέλας που αντίκρυσα ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Η κουβέντα μου μαζί της ήταν μια άλλη, ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη…
Καταρχάς, το Κίκα από πού προέρχεται;
Ήταν τόσο δυνατό αυτό που έγινε μέσα μου με το ρόλο της Διδούς ώστε με το τέλος των γυρισμάτων έπρεπε να φύγω μακριά της. Όντως έφυγα από την Ελλάδα για αρκετό καιρό μετά από την ολοκλήρωση των γυρισμάτων, για να την ξεπεράσω.
Ο ρόλος σας στο «Silent» πέρα από το ότι είναι μια πρόκληση, πρέπει να σας δυσκόλεψε και πολύ. Μιλήστε μας για το τρόπο προσέγγισης του από την δική σας σκοπιά.
Θα σας μιλήσω περισσότερο για το τέλος. Ήταν τόσο δυνατό αυτό που έγινε μέσα μου, έχοντας μαζί μου για ένα σχεδόν ενάμιση χρόνο πριν ακόμη από την έναρξη των γυρισμάτων, τη Διδώ (ήμουν και στη συγγραφή του σεναρίου με τον Γιώργο Γκικαπέππα), ώστε με το τέλος των γυρισμάτων έπρεπε να φύγω μακριά της. Όντως έφυγα από την Ελλάδα για αρκετό καιρό μετά από την ολοκλήρωση των γυρισμάτων, για να την ξεπεράσω. Ήταν τόσο έντονο όλο αυτό που έζησα που υπό μια έννοια έπαθα κι εγώ κάτι αντίστοιχο. Ήμουν κλεισμένη σε αυτό το σπίτι της Μεσογείων όπου έγιναν τα γυρίσματα για ένα περίπου μήνα, έρχονταν φίλοι για παρέα κι εγώ δεν μιλούσα, χωρίς να το επιδιώκω. Μου έβγαινε έτσι.
Από τι πάσχει η Διδώ;
Όπως;
Κουβαλάει όμως και μεγάλα τραύματα τα οποία προέρχονται κυρίως από την οικογένεια της. Πώς τα ξεπερνάει κανείς αυτά;
Η οικογένειας της Διδούς όμως είναι εκείνη που την ευνούχισε κατά κάποιο τρόπο και την οδήγησε σε αυτή το αδιέξοδο…
Η σχέση σας με τη μουσική ποια είναι;
Κι από τη μουσική πως προήλθε ο κινηματογράφος και η ηθοποιία;
Σας ξαφνιασε η φετινή υποψήφιότητα σας στα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου;
Περισσότερο με είχε ξαφνιάσει η προηγούμενη φορά οπότε και είχα πάρει το βραβείο με την «Πόλη των παιδιών». Ήταν άλλωστε και η πρώτη μου ταινία, πάλι σε σκηνοθεσία Γιώργου Γκικαπέππα, που του οφείλω πολλά και τον ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου έδωσε. Και τις δύο φορές! Πλέον με τον Γιώργο έχουμε αποκτήσει χημεία και πολλές φορές δουλεύουμε χωρίς να χρειάζεται να λέμε πολλά.
Θέατρο ή κινηματογράφος;
Δεν ξέρω πλέον αν θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο στη ζωή μου πέρα από αυτά ή και το γράψιμο που μου αρέσει ιδιαίτερα, καλύπτοντας μια άλλη ανάγκη έκφρασης μου. Πάντως ανάμεσα στα δύο διαλέγω τον κινηματογράφο. Είναι πραγματικά μεγαλειώδης.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- COSMOTE TV: Το «1923» με Χάρισον Φορντ – Έλεν Μίρεν και «Yellowjackets» επιστρέφουν τον Φεβρουάριο
- Ένταση στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη – Ζητήθηκε η αναπαράσταση της απόπειρας βιασμού
- Της Λυγερής το φόρεμα, της νύφης το φουστάνι: Ο παραδοσιακός γάμος μέσα από μια έκθεση αφηγηματικού κεντήματος στο Μουσείο «Αγγελική Χατζημιχάλη»