MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
05
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2ο Athens-Iran Film Festival
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Companion
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Fargo
Flow
Inside Llewyn Davis
Kwaidan
Made in England: The Films of Powell and Pressburger
Maria
Megalopolis
Queer
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Apprentice
The Straight Story
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Thing
Wicked
Άλογα
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αληθινός πόνος
Αλφαβίλ
Ανατομία ενός εγκλήματος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απρίλης
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
Ατίθαση καρδιά
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Για τη μικρή Σάμα
Γκραν Τουρ
Δαχομέη
Εικόνες φαντασμάτων
Επικίνδυνη πτήση
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η ληστεία του αιώνα 2
Η σοφία της ευτυχίας
Και η γιορτή συνεχίζεται
Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λυκάνθρωπος
Μάρτυρες
Μαθήματα πιάνου
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρτον Φινκ
Μπλε βελούδο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι γειτονιές είναι δέντρα
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Ο φόβος
Πέρασμα
Πίτερ Παν: Εφιάλτης στη χώρα του ποτέ
Σαμσάρα
Στην κόψη του ξυραφιού
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τατάμι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρώμα του ροδιού
Τραγούδια της γης
Υπάρχω
Θρίλερ

Το Σώμα

Το ισπανικό θρίλερ τα τελευταία χρόνια έχει χαρίσει στο κοινό μερικές σπουδαίες ταινίες όπως το «Ορφανοτροφείο», ο «Θυρωρός» ή τα «Μάτια της Τζούλια». Δυστυχώς το «Σώμα» δεν είναι μια από αυτές.

stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 108'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Ένας άντρας τρέχει πανικόβλητος στη μέση της νύχτας, και τραυματίζεται θανάσιμα από ένα διερχόμενο αμάξι. Πρόκειται για το νυχτοφύλακα του κοντινού νεκροτομείου, από το οποίο διαπιστώνεται ότι λείπει μία σορός. Το σώμα της Μάικα Βιγιαβέρδε μιας διάσημης και πλούσιας κοσμικής γυναίκας, που πέθανε την ίδια μέρα, από ανακοπή καρδιάς έχει εξαφανιστεί ως δια μαγείας. Ο επιθεωρητής Χάιμε Πένια που αναλαμβάνει την διαλεύκανση της υπόθεσης υποπτεύεται ότι ο νεαρός σύζυγος της Μάικα, ο μόνος που μπορεί να τον βοηθήσει να ξετυλίξει το νήμα της εξαφάνισης, κρύβει κάποια μυστικά.

foto el cuerpo 2013 2 049

Η αλήθεια είναι πως η αρχή του έργου σε προϊδεάζει για ένα κυρίως πιάτο υψηλής κινηματογραφικής γευσιγνωσίας. Το πρώτο μέρος του έργου είναι διανθισμένο με έντονο μυστήριο, ψήγματα νουάρ στην υπόθεση και διαρκή κλεισίματα του ματιού στο ψυχολογικό θρίλερ (τι από όλα αυτά είναι αλήθεια: αναστήθηκε η νεκρή, κλάπηκε το πτώμα ή μήπως κάτι άλλο, πιο σατανικό κρύβεται πίσω από όλα αυτά;). Όλα αυτά ανοίγουν την… όρεξη για τρελά gore γλέντια.

Η συνέχεια όμως είναι απογοητευτική και η λύση στο φινάλε δεν πείθει ούτε κατά διάνοια για όσα απίθανα έχουν προηγηθεί στη διάρκεια της εφιαλτικής βραδιάς όπου ξεσπάει μια ισχυρή καταιγίδα και το νεκροτομείο απομονώνεται και γίνεται έρμαιο… ανατριχιαστικών φαινομένων. Οπτικές εντάσεις να δημιουργούν το ανάλογο κλίμα, το σάουντρακ να παίζει στη διαπασών τα έγχορδα εντείνοντας περισσότερο το σασπένς, αντικείμενα να σκάνε από το πουθενά στη μέση μιας σκηνής ώστε το μεταφυσικό να παίρνει προβάδισμα στον αγώνα δρόμου με τα άλλα είδη και, τέλος, οι δύο άντρες (ο αστυνομικός και ο βασικός ύποπτος) να παίζουν με υστερικές φωνές – ποτέ δεν κατάλαβα γιατί…- το ρόλο του θύτη και του θύματος.

Ο Oriol Paulo γνωστός σεναριογράφος από τα «Τα Μάτια της Τζούλια» και «El cor de la ciutat», υπογράφει με το «Σώμα» την πρώτη του σκηνοθεσία σε ταινία μεγάλου μήκους. Τα δάνεια που έχει χρησιμοποιήσει από κλασικές ταινίες είναι απλώς… αμέτρητα (από Χίτσκοκ και Φίντσερ μέχρι Τόμας Άλφρεντσον και Τορνατόρε) αλλά δεν υπάρχει σκηνοθετική συνοχή και μέτρο. Το χειρότερο όμως βρίσκεται αλλού και εδώ είναι μάλλον αδικαιολόγητος ο ισπανός καθώς αφορά την ειδικότητα του, το σενάριο. Από ένα σημείο και μετά το σενάριο είναι τόσο απροκάλυπτα αφελές – για να μην πούμε τίποτε πιο δυσφημιστικό- που καταντάει κακόγουστο ανέκδοτο.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΣΩΜΑ (El cuerpo)
Σκηνοθεσία: Oriol Paulo
Σενάριο: Oriol Paulo, Lara Sendim

Παίζουν: Belén Rueda, José Coronado, Hugo Silva, Aura Garrido

Διάρκεια: 108'
Χώρα: Ισπανία
Έτος: 2012

Rating: 1
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA